Objavljeno u Nacionalu br. 793, 2011-01-25

Autor: Nina Ožegović

Bachrach i Krištofič slave 30 godina rada

Dvjema izložbama Sanja Bachrach i Mario Krištofič obilježavaju godišnjicu dizajnersko-fotografskog rada ali i braka

SANJA BACHRACH I MARIO KRIŠTOFIČ u
londonskom Abbey Road studijuSANJA BACHRACH I MARIO KRIŠTOFIČ u londonskom Abbey Road studijuDizajnersko-fotografski bračni par Sanja Bachrach i Mario Krištofič, koji su široj javnosti najpoznatiji po originalnom dizajnu omota ploča iz ‘80-ih i ‘90- ih tada najpoznatijih estradnih zvijezda, ali i po provokativnim fotografijama Sanjinog nagog tijela, ove godine slave 30-godišnjicu braka i poslovne suradnje. Iako su do sada ostvarili mnogo zajedničkih projekata, niti ne pomišljaju na odmor nego i dalje intenzivno rade.

Sanja Bachrach i Mario Krištofič upoznali su se još kao studenti prije 30 godina u tadašnjoj galeriji Podroom u Mesničkoj ulici u Zagrebu, današnjoj “Lady Šram” i vjenčali se nakon tri mjeseca. “Odmah su uzredali coveri, dizajn, izložbe i djeca. Sin Rene danas ima 26 godina, diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti i uspješno se bavi slikarstvom, a 20-godišnja Tessa je na drugoj godini grafičkog dizajna”, ispričala je Sanja Bachrach dodavši da rade zajedno, odvojeno, u svim kombinacijama.

U zadnja dva mjeseci imali su dvije samostalne izložbe “Izbliza i osobno” u galeriji ULUPUH na temu urbanizma, te “Prisjećanje/ponavljanje” s podnaslovom Izbliza i osobno II, u galeriji Josip Račić, s kojom su ušli u uži izbor natječaja T-HT-a. Upravo rade fotografije i omot za novu ploču Borisa Novkovića. Često surađuju i sa Sanjom Iveković, najpoznatijom hrvatskom multimedijalnom umjetnicom, primjerice, te s Klovićevim dvorima i Muzejom suvremene umjetnosti. Radili su i dizajn za knjigu o umjetniku Vladi Marteku, “svom idolu iz djetinjstva”, a dizajnirali su i knjigu vlastitih fotografija “Dvostruka igra” Sandre Križić Roban. Izlagali su i u New Yorku, a fotografije su im objavljene i u časopisu Camera Austria te u prestižnoj japanskoj fotomonografiji Photographic Sensuality. “Od početka smo se trudili rušiti sve tipične društvene norme patrijarhalnog društva kakvo je i naše, a kao partizanski oblik borbe protiv konzervativizma započeli smo objavljivati moje aktove”, odgovorila je Sanja Bachrach na upit zašto su se opredijelili za takav provokativan umjetnički izraz.

“No nastavili smo i s obiteljskim snimkama s djecom, a na nekim omotima ploča, poput onog ‘Doriana Greya’, čak smo ugurali neke fotografije svoje djece, psa i bake.” S radošću se prisjećaju svakog posjeta Londonu, “u koji su zaljubljeni”, a posebno zadnjeg kada su u studenome bili na koncertu Joolsa Hollanda u Royal Albert Hallu. Tada ih je prijatelj i fotograf Branislav Rašić odveo u Abbey Road Studio “u koji je gotovo nemoguće ući” i proveo ih kroz sve studije, tako da su bili čak i u onom gdje su snimali Beatlesi.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika