Objavljeno u Nacionalu br. 794, 2011-02-01

Autor: Sina Karli

ekskluzivno iz ženeve

Švicarske urare je Azija izvukla iz krize

21. Salon visokog urarstva SIHH 2011 u Ženevi pokazao je novi optimizam u industriji koju je globalna kriza duboko potresla

Cartierova Pantera model s likom simbola tvrtke izrađen je u zlatu i draguljima na bazi modela Pasha, stoji 75 tisuća euraCartierova Pantera model s likom simbola tvrtke izrađen je u zlatu i draguljima na bazi modela Pasha, stoji 75 tisuća euraOve se godine u Ženevi šetalo Portofinom i Hamptonom. Replika trga mondenog talijanskog ljetovališta na ligurijskoj obali sagrađena je na prostoru tvrtke satova IWC, a do ljetnikovca s pogledom na more moglo se doći zahvaljujući tvrtki Baume & Marcier. Ne slučajno. Portofino i Hampton dvije su linije dobro prodavanih satova tih prestižnih marki, a ove su godine lansirani novi modeli. Bila su to dva najatraktivnija i najmaštovitija mjesta na ovogodišnjem Salonu visokog urarstva (SIHH, Salon International de la Haute Horlogerie) koji je prošlog tjedna 21. put održan u Ženevi.


Taj salon na kojemu se predstavljaju vrhunski satovi i nakit najvećih majstora urarstva i draguljarstva ove je godine okupio 19 marki. Većina je okupljena pod kapom švicarske kompanije Richemont, jedne od najuspješnijih svjetskih tvrtki koja radi s luksuznom robom. Svaka tvrtka ima svoj prostor na kojemu prima kupce iz cijeloga svijeta. Oni biraju za svoje butike nove kolekcije i dolaze isključivo s pozivnicom pojedinih tvrtki. Baš kao i novinari za koje tvrtke pripremaju posebne prezentacije svojih proizvoda. Ono što se čulo, a i moglo osjetiti na ovogodišnjem Salonu, ponovni je uspon industrije koja je strahovala više od drugih za vrijeme svjetske recesije. Europsko i američko tržište je stablino, a Azija cvjeta – obavijestili su nas menadžeri nekoliko tvrtki na prezentacijama.

Tržište luksuza doživjelo je rekord u prodaji 2008. godine, potom je uslijedio veliki pad. Prošle godine trendovi su opet bili dobri zahvaljujući novim velikim tržištima. Luksuznoj robi poput satova i nakita podvostručena je prodaja u Kini, Indiji i na Bliskom istoku, gdje su najbolje tržište Ujedinjeni Arapski Emirati, a slijede ih Oman, Katar i Bahrein. Švicarski i drugi europski proizvođači luksuzne robe upravo su ondje našli spas u posljednje vrijeme kad je sve izgledalo crno. Stoga je i Salon visokog urarstva ovoga siječnja nakon prošlogodišnje depresije održan u poletnoj atmosferi. Prostorima Salona koji pokrivaju oko 30 tisuća kvadrata prošlo je u tri dana desetak tisuća posjetilaca. Mogli su pogledati i historijsku urarsku izložbu, a tri tvrtke imale su i svoje dućane sa sniženim cijenama. Mnogi tvrde da je SIHH najbolji show satova na svijetu, pa i sama direktorica SIHH-a, Fabienne Lupo, koja kaže kako upravo taj koncept ekskluzivnosti i selektivnosti čini ženevski sajam satova jedinstvenim. Dvije tvrtke proslavile su svoje obljetnice: Jaeger LeCoultre 80 godina od proizvodnje modela Reverso, a tvrtka Richard Mille, sa svojim tehnički dotjeranim satovima, prvo desetljeće postojanja. Tvrtka Vacheron Constantin, koja je osnovana 1755. godine, najstarija je manufaktura satova koja nikad nije prestala djelovati.

KEVIN SPACEY I GEORGES KERN, hollywoodski glumac i
predsjednik IWC-a na gala večeri tvrtke s temom talijanskog slatkog života u ljetovalištu PortofinoKEVIN SPACEY I GEORGES KERN, hollywoodski glumac i predsjednik IWC-a na gala večeri tvrtke s temom talijanskog slatkog života u ljetovalištu PortofinoSaksonska urarska manufaktura A. Lange & Söhne nedavno je integrirana u grupu Richemont, a smatraju je posebno vrijednom zbog kompleksnih mehanizama i jednostavnog, čistog dizajna. Audemars Piguet, čijim je satovima svojstven jedinstven spoj elegancije i kvalitete, prodao je lani 25 tisuća satova. I ove je godine najživlje bilo u odjeljku IWC-a Schaffhausen, tvrtke koja postoji od 1868. godine, jer su svojim kupcima i novinarima pružili iluziju Portofina. Ne samo na ”štandu”. To nostalgično putovanje u pedesete i šezdesete godine slatkog života, kako bi se proslavilo lansiranje novih modela linije satova Portofino, bilo je popraćeno s gala večeri na kojoj su sudjelovale svjetske zvijezde. Cate Blanchett, Kevin Spacey, Elle Macpherson, Jean Reno, Boris Becker, Luis Figo, Zinédine Zidane, Ronan Keating – svi oni mogli su se sresti na Salonu, ali pozvani su ponajprije da daju sjaj glamuroznoj večeri. Počela je otvorenjem fotografske izložbe slavnog američkog fotografa Petera Lindbergha, koji je u proljeće prošle godine okupio sve spomenute zvijezde u Portofino i s njima (i satovima) snimio niz izvanrednih fotografija. Prva linija satova Portofino pojavila se 1984. i jedna je od najprodavanijih, iako i druge, od slavnog Portuguise i Leonarda da Vincija, imaju odličnu prođu. Zbog jednostavnog dizajna i klasičnog oblika IWC je preživio bezbrojne kratkotrajne trendove i zadržao imidž ”najmuškijeg” sata na svijetu. Nova kolekcija Portofino ima četiri modela. Američko ljetovalište Hampton bilo je inspiracija za liniju tvrtke Baum & Mercier, koja postoji od 1830. godine, a sama kolekcija pod tim imenom prvi je put lansirana 1994. Kao posebna gošća u Ženevi kratko se pojavila Gwyneth Paltrow, ali, za razliku od IWC-ovih prijatelja branda, ona se, šaputali su Salonom, ponašala kao prava razmažena zvijezda - pokazala se i nestala.

Na Salonu se samo gleda i uživa u majstorstvu, no mogu se doznati cijene. One su redom za dublje džepove i za znalce koji strasno vole satove, odnosno gledaju na sat kao na investiciju. To su ponajprije mala tehnička čuda, tourbilloni i mehanizmi izrađeni od raznih vrsta zlata – bijelog, žutog, ružičastog - optočenih draguljima i dijamantima, neki uz dodatak emajla, keramike, neki od titana ili novog materijala satova Panerai, bronce. Ima tu pravih bisera umjetničkog zanata, koje tvrtke poput Cartiera izrađuju u posebnim edicijama. Tvrka Parmigiani proizvela je i pokazala na Salonu sat koji mjeri vrijeme po hidžretskom ili islamskom lunarnom kalendaru. Zasniva se na algoritmu koji uključuje 19 normalnih lunarnih godina (354 dana) i 11 prijestupnih godina (355 dana) u ciklusu od 30 godina. Nazvan je Continuous Hegiran Calendar, a na Salonu ga je predstavio vlasnik tvrtke Michel Parmigiani, koji ga je razvijao gotovo 20 godina. Rekao je da je na urarskom sajmu u Abu Dabiju u studenome taj sat bio glavna atrakcija.

GWYNETH PALTROW s direktorom Baume & Merciera Alainom
Zimmermannom;GWYNETH PALTROW s direktorom Baume & Merciera Alainom Zimmermannom;Ne zna se cijena, ali sigurno je ogromna jer je riječ o unikatu. Mont Blanc, manufaktura iz Villereta, slavna po priboru za pisanje, uspješno proizvodi i satove. Ove je godine pokazan Tourbillon koji stoji 230 tisuća eura. Cartier koji proizvodi božanstvene ženske satove i nakit koji spadaju u liniju Cartier d’Art predstavio je na Salonu tzv. Astroregulateur movement, što su ga urari razvijali pet godina, a čija je cijena 250 tisuća eura. To su ekstremi, ali i oni imaju kupce. Visoka tehnologija, duga tradicija majstorstva, sjaj i ljepota plemenitih metala, dijamanata i dragulja, dobar marketing – sve je to sadržano u proizvodima koji su predstavljeni na SIHH-u. Luksuz se opet dobro prodaje. Financial Times je objavio upravo prvoga dana kad je otvoren ženevski Salon rezultate kompanije Richemont, koja drži petnaestak tvrtki satova: prošle godine imala je 36-postotni porast prodaje na 2,12 milijardi eura. U Aziji je porast iznosio 57 posto, odnosno 772 miijuna eura. Potpuno je jasno zašto živost na danima Salona posljednjih godina povećavaju brojni novinari i kupci iz dalekih azijskih zemalja, dražesne djevojke u Chanel kostimima i s Louis Vuitton torbicama.

Vezane vijesti

Đukanović krenuo Sanaderovim stopama

Đukanović krenuo Sanaderovim stopama

Bivši predsjednik crnogorske države i vlade i sadašnji čelnik vladajuće Demokratske partije socijalista (DPS) Milo Đukanović nosi na lijevoj ruci sat… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika