25.02.2011. / 20:19

Autor: Deutsche Welle

Jednostavno do obožavatelja: Sportaši na internetu

Bilo da se radi o nogometnim reprezentativcima, prvacima Formule 1 ili teniskim zvijezdama, svi oni se svojim poklonicima predstavljaju i putem interneta. Uglavnom uspješno.

Bastian SchweinsteigerBastian SchweinsteigerSve veći broj vrhunskih sportaša posjeduje vlastitu internetsku stranicu. Među njima je i Roman Weidenfeller, golman bundesligaša i najizglednijeg kandidata za ovogodišnjeg prvaka, Borussije Dortmund. Prema njegovom mišljenju vlastita internetska stranca za vrhunske sportaše je danas od iznimne važnosti. "Mislim da je dobro jer tako čovjek ima mogućnost vidjeti kako javnost reagira na pojedine izjave", smatra Weidenfeller. Na svojoj stranici Weidenfeller fanovima otkriva koja je njegova omiljena glazba, hrana pa čak i odjeća. Ili kako izgleda njegova svakodnevica. To su stvari o kojima dnevni tisak ne piše prečesto, no za takve teme postoji zanimanje fanova.

Schweinsteiger pomaže pri pisanju domaćih zadaća

Za Weidenfeldov nastup na internetu je zaslužna agencija Seven Dead Cats (7DC) iz Dortmunda. Lista mušterija ove agencije pomalo nalikuje na popis igrača njemačke nogometne reprezentacije. Od Manuela Neuera preko Michaela Ballacka pa sve do Mesuta Özila i Bastiana Schweinsteigera. Na listi se nalaze i svjetski prvak u Formuli 1 Nick Heidfeld i teniski profesionalac Tommy Haas. No prije svega nogometaši internet doživljavaju kao platformu za otkrivanje privatnih detalja. Ovdje si mogu dati oduška bez da previše razmišljaju što će na to reći uprava kluba. Tako Schweinsteiger otkriva da u slobodno vrijeme djeci rado pomaže u pisanju domaćih zadaća. Takvi detalji zvuče banalno no oni su važan čimbenik u stvaranju imidža kod fanova. I to se isplati.

Preko interneta do bolje zarade

Prema istraživanju Sveučilišta u Zürichu dobro sastavljena internetska stranica može tržišnu vrijednost jednog igrača uvećati i za 13 posto. Pritom se ništa ne prepušta slučaju. Agencije poput 7DC njeguju kontakte i s potencijalnim sponzorima i dobro znaju koji sportaš odgovara kojem proizvodu. To se znanje može višestruko isplatiti kako za sportaša tako i za sponzora. Sve to treba biti dobro pripremljeno i zato od trenutka u kojem se sportaš odluči za izlazak u javnost putem interneta pa do realizacije stranice prođe nekoliko mjeseci. Jer svima je u interesu stvoriti što bolju sliku u javnosti.

Jedna od čarobnih riječi u branši je autentičnost. Samo sportaši koji posjeduju određenu dozu osobnosti mogu profitirati od individualnog nastupa na internetu. Drugi važni akspekt internetskog nastupa je i mogućnost sudjelovanja u tzv. comunity. Tu važnu ulogu igraju forumi na kojima fanovi mogu raspravljati o ili sa svojim idolom. Što je više tehničkih detalja tim bolje. Tako nedavna pojednica Australian Opena Andrea Petkovic fanove na svojoj internetskoj stranici redovito pozdravlja putem video poruka sa često vrlo osobnim sadržajem. To privlači fanove i naravno povećava broj klikova tj. posjeta stranici.

I do pola milijuna klikova mjesečno

Reakcija na pojavu sportskih zvijezda na internetu je u nekim slučajevima ogromna. Neki igrači redovito bilježe i po 500.000 posjeta mjesečno a uoči velikih nogometnih manifestacija, poput svjetskog prvenstva u nogometu, mjesečno se bilježi i po šest milijuna klikova. "To je za jednog jedinog igrača enormna brojka", kažu u 7DC-u. Vlastita internetska stranica se još više isplati ako sportaš preko nje prodaje i vlastite fan artikle.

Deutsche Welle

Vezane vijesti

Što se dogodi na internetu u jednoj minuti?

Što se dogodi na internetu u jednoj minuti?

Intel je zbrojio i analizirao globalni internetski promet. Dobiveni rezultati daju sliku rasta interneta i dinamike korištenja određenih usluga.… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika