Objavljeno u Nacionalu br. 799, 2011-03-08

Autor: Zrinka Ferina

Zagreb će protresti Footloose groznica

U tijeku su pripreme za zagrebačku premijeru kazališnog mjuzikla 'Footloose', temeljenog na istoimenom filmu iz 1984., koji se kasnije s velikim uspjehom prikazivao na Broadwayu i West Endu, a sad će ga postaviti i izvoditi hrvatska ekipa

Kreativni tim i zvijezde
hrvatskog mjuzikla
'Footloose': Nikola Milat
i Mateja Majerle glume
glavne likove, producenti
Branko Glad i Tadija
Kolovrat s redateljem
i koreografom Igorom
BarberićemKreativni tim i zvijezde hrvatskog mjuzikla 'Footloose': Nikola Milat i Mateja Majerle glume glavne likove, producenti Branko Glad i Tadija Kolovrat s redateljem i koreografom Igorom BarberićemU središtu Zagreba su u punom jeku pripreme za premijeru mjuzikla “Footloose”. Riječ je o mjuziklu nastalom prema istoimenom filmskom hitu iz 1984. godine s Kevinom Baconom i Lori Singer u glavnim ulogama, filmu koji je iznjedrio glazbene hitove “Footloose” u izvedbi Kennyja Logginsa te “Holding Out for a Hero” koju pjeva Bonnie Tyler. Taj soundtrack i film su obilježili 80-e, te zajedno s “Prljavim plesom” i “Flashdanceom” spadaju u klasike glazbeno-plesnih filmova. Nakon uspjeha filma 1998. je na Broadwayu u New Yorku postavljena američka verzija mjuzikla čiji su autori Tom Snow i Dean Pitchford. Mjuzikl je doživio 709 izvedbi i bio na repertoaru do srpnja 2000. godine. Šest godina kasnije na londonskom West Endu postavljena i engleska verzija koja se Amerikancima toliko svidjela da su je proglasili jedinom službenom. Da bi uopće mogli u Hrvatskoj postaviti “Footloose”, trebalo je proći strogi postupak dobivanja licence, koju je producentska kuća B-Glad dobila na dvije godine. Hrvatski mjuzikl “Footloose” po mnogome će biti jedinstven: nastaje u privatnoj produkciji i u svim segmentima na broadwayski način.

Nakon tri mjeseca otvorenih audicija na koje se prijavilo 700 kandidata širi odabir ansambla napravio je glazbeni direktor s Broadwaya Michael Laangs koji je u New Yorku, Chicagu i Las Vegasu radio na nagrađivanim mjuziklima među kojima su “Briljantin”, “Kosa” i “Mamma Mia”. Koproducenti Branko Glad i Tadija Kolovrat su potom u Zagrebu okupili 30-člani ansambl pod redateljskim i koreografskim vodstvom Igora Barberića, koji od 15. veljače vježba na alternativnoj lokaciji, a dvoranu SC-a u kojoj će mjuzikl biti izvođen od temelja preuređuju vlastitim novcem. Ansambl smo posjetili prošlog tjedna i zatekli ih kako isprobavaju naslovnu plesnu scenu “Footloose”.


Koreograf, glumac i plesač Igor Barberić, iza kojeg su brojne nagrade te režiserski i ANSAMBL
'FOOTLOOSEA'
odabran je među
700 prijavljenih
kandidata a
neki su zbog
angažmana dali
otkaze i preselili
se u ZagrebANSAMBL 'FOOTLOOSEA' odabran je među 700 prijavljenih kandidata a neki su zbog angažmana dali otkaze i preselili se u Zagrebkoreografski rad na predstavama kao što su "One Woman Cabaret" u Narodnom kazalištu u Düsseldorfu, "Priča sa zapadne strane" u zagrebačkom HNK, "Aida", "Skidajte se do kraja" i "Briljantin" u Komediji, iznimno je zadovoljan tijekom proba. Bez imalo nervoze, zaigrano, ali s velikim autoritetom tog je dana s glumcima pet-šet puta ponavljao scenu dolaska glavnog lika Rena McCormacka u Beaumont. Ren McCormak je tinejdžer koji se nakon razvoda roditelja s majkom iz Chicaga seli u mjestašce Beaumont u kojem je zakonom zabranjen ples. Njegov dolazak uzburkava malu sredinu, te rezultira pobunom srednjoškolaca protiv mjesnog svećenika koji je najrigidniji protivnik plesa.


K tome, Ren se zaljubljuje u Ariel Moore, svećenikovu kćer, a vrhunac predstave događa se na maturalnom plesu. “Kod plesača smo tražili da imaju mladost i radost, da imaju energiju koja će puknuti kroz ples u gradu u kojem se ne smije plesati”, govori Igor Barberić, kojem je, u usporedbi sa svim mjuziklima koje je dosad režirao i koreografirao, “Footloose” bio najveći izazov zbog odabira ansambla. “U Hrvatskoj nema puno muških izvođača koji su super pjevači, koji mogu progovoriti rečenicu na sceni i da su cool, da dobro izgledaju i još da znaju plesati. Jer kod nas dečki, ako pjevaju, pjevaju na utakmicama, plesati ne daj bože”, kaže Barberić koji se još kao dječak oduševio filmom “Footloose”, a kasnije je i u Londonu gledao mjuzikl. On kao redatelj i koreograf radi u okvirima zadanim licencom koja propisuje scenarij, tonalitete pjesama, te mora odobriti prijevode songova koje je radila Ivanka Aničić a svi se u ekipi slažu da je napravila odličan posao. Iako je, kako kaže Barberić, “Footloose” napravljen prije svega tako da zabavi publiku, jer ima atraktivne plesne brojeve, odličnu muziku i cilja na pop kulturu, u njemu ima i sočnih dramskih scena. “Iako 'Footloose' prije svega cilja na mlađu publiku, očekujemo da će doći i roditelji koji su bili fanovi filma, tako da je to zapravo obiteljski mjuzikl”, kaže Igor Barberić te zaključuje: “Najzanimljivije kod 'Footloosea' je to da se oni, boreći se za taj ples, bore za pravo glasa.” Na probama smo primijetili još jedan detalj koji je svojstven broadwayskom načinu rada i potpuna je novost u domaćoj kazališnoj produkciji. “Footloose” naime ima dvoje swing glumaca i plesača, to su ljudi koji primaju plaću da nauče sve uloge u mjuziklu kako bi u svakom trenutku mogli uskočiti u bilo koju od njih. U "Footlooseu" su to Tihana Strmečki i Dinko Zec koji marljivo vježbaju a možda ni jednom neće zaista kročiti na scenu. “To je u svijetu normalna pozicija i ona se i više plaća, a imati swing poziciju u rezimeu je veliki plus svakom glumcu”, objašnjava Igor Barberić. Na gotovo svim probama je i producent Branko Glad, glumac s broadwayskom karijerom. Među inima, glumio je u mjuziklima "Pippin", "Cinderella", operi "Seven Deadly Sins" i drami "The Journey of The Fifth Horse" gdje je igrao glavnu ulogu, koju je prije toga tumačio Dustin Hoffman. Za ulogu u predstavi “Reunion Rewind” bio je nominiran za najbolju glavnu ulogu na New York Strawberry festivalu.

ANSAMBL
'FOOTLOOSEA'
odabran je među
700 prijavljenih
kandidata a
neki su zbog
angažmana dali
otkaze i preselili
se u ZagrebANSAMBL 'FOOTLOOSEA' odabran je među 700 prijavljenih kandidata a neki su zbog angažmana dali otkaze i preselili se u ZagrebIako je u SAD otišao na školovanje iz područja informatike koju je tamo i magistrirao, s više ljubavi i strasti bavio se glumom. Osim već spomenutih kazališnih uloga, Branko Glad je tumačio i glavnu ulogu u filmu "Space of Time", a na televiziji je debitirao u šestoj sezoni serije "Seks i grad". Iako je nakon montaže ostalo samo 20 sekundi njegove uloge, on i to smatra vrijednim iskustvom. Cijelo vrijeme boravka u Americi bio je u kontaktu s Igorom Barberićem koji mu je javljao da se u Hrvatskoj počinju raditi američki mjuzikli. “Kad se on spremao raditi 'Briljantin', rekao mi je – Dođi doma, radit ćemo povijest hrvatskog mjuzikla. I ja sam stvarno došao", prisjeća se Branko Glad koji je radeći na “Briljantinu” s Igorom Barberićem uvidio koliko je teško raditi mjuzikl kao repertoarnu predstavu u kazalištu. “Mjuzikl je zahtjevna forma i ako je ne igraš kontinuirano, ispadneš iz forme i teško je ponovo vratiti kemiju nakon pauze. Zato smo htjeli pokušati raditi broadwaysku produkciju mjuzikla. To konkretno znači da ćemo 'Footloose' igrati četiri puta tjedno, da imamo vrlo zgusnutu, efikasnu produkciju, s vrlo preciznim ugovorima što se smije što se ne smije, s posljedicama za kašnjenje, pravila su stroga. Potrudili smo se organizirati za tri mjeseca unaprijed, primjerice muzički direktor koji nam dolazi je jako skup i možemo ga dobiti na samo dva tjedna i u tom vremenu moramo sve muzički postaviti, dotad glumci moraju znati tekst i note. Naš bend će imati samo deset dana proba s tim da muzički direktor iz Švedske dovodi svoje muzičare koji će učiti naše – basist će učiti našeg basista, gitarist će učiti gitarista i tako cijeli bend.” Producent naglašava kako najveću zaslugu za odličnu atmosferu u ansamblu ima Igor Barberić koji svojim autoritetom i karizmom daje adrenalin svim glumcima i plesačima. “Igor je glavni razlog zbog čega u ovaj projekt toliko vjerujem“, kaže Branko Glad. A koliko vjeruju u “Footloose” govori i činjenica da su za potrebe tog projekta odlučili iz vlastitih sredstava od temelja obnoviti dvoranu kina Studentskog centra. O tome najveću brigu vodi koproducent “Footloosea” Tadija Kolovrat koji je u ovaj projekt došao iz arhitektonsko-projektnog ureda. “Moja struka je građevina i ovo mi je prvi doticaj s kazalištem, tako da sam ja najviše zadužen za tehnički dio produkcije”, objašnjava Tadija koji je godinama živio u Njemačkoj a u “Footloose” ga je pozvao Branko Glad čiji ga je detaljni biznis-plan oduševio. “Njegovo zapadnjačko poduzetništvo nam je od velike pomoći, k tome ima nevjerojatan talent komunikacije na različitim nivoima, od ljudi na gradilištu preko menadžera do nas u kreativi koji smo nerijetko u drami“, ističe Branko Glad. Tako je i Tadija Kolovrat dao otkaz u uredu i posvetio se “Footlooseu”, a trenutačno najviše vremena provodi u dvorani kina SC gdje je 20-ak dana uoči premijere veliko gradilište.

“Srušili smo strop, prije nekoliko dana smo dignuli cijeli pod i postavljamo potpuno novi kazališni pod, radimo nove konstrukcije za rasvjetu i razglas. Prepoznali smo tu dvoranu kao idealnu za naš projekt, s tisuću mjesta ona je, uz Lisinski, najveća dvorana u Zagrebu”, kaže Tadija Kolovrat. Osim dvorane, u sklopu projekta uređuju i lounge bar u predvorju SC-a gdje će publika nakon predstave moći ostati uživati u atmosferi “Footloosea”.Nadaju se da će tamo publika i zaplesati, a imat će priliku i sresti zvijezde mjuzikla. Zanimljivo je da oboje glavnih glumaca imaju svoje bendove u kojima inače pjevaju, pa nije isključeno ni da će oni nastupati u lounge baru. Postoji ideja da se tamo rade i karaoke s publikom, a moći će se kupiti i službeni suveniri “Footloose”. Producenti ističu i da će cijene u lounge baru biti pristupačne jer kažu da im je primarni cilj da se publika dobro zabavi, da bude zadovoljna i da se vraća. Iako o točnim iznosima ne žele javno govoriti, producenti priznaju da se u projekt ulaže jako puno novca za hrvatske pojmove, oni su za to podigli kredite i svjesni su da je malo vjerojatno da će od prvog projekta zaraditi, no uvjereni su da će on biti temelj budućim, profitabilnim projektima. Tijekom dugotrajnog i kompleksnog procesa odabira glumaca i plesača, glavne uloge u “Footlooseu” su dobili Nikola Milat i Mateja Majerle. Nikola Milat tako glumi Rena McCormacka a već je izjavio da je tu priliku čekao deset godina i da je zbog te uloge dao otkaz u uredu gdje je radio kao odvjetnički pripravnik. Prije “Footloosea” je glumio u Komedijinim mjuziklima “Briljantin”, “Kosa” i “Aida”. Za sebe kaže da bi bio pretenciozan kad bi se nazvao plesačem, te priznaje da je najsigurniji u pjevanju. “U Puli sam završio i osnovnu i srednju glazbenu školu, čak sam nakon toga pikirao na glazbenu akademiju, ali čudan splet okolnosti me odveo na pravo. Otad sam to nebrojeno puta požalio”, kaže Nikola Milat koji danas ima svoj bend Drama, a producenti tvrde da odlično svira klavir te ima savršen sluh. Opatijka Mateja Majerle koja glumi glavnu žensku ulogu Ariel Moore također se već godinama profesionalno bavi pjevanjem. “Iako sam oduvijek htjela biti glumica, neplanirano sam otišla u glazbene vode. S devet godina sam glumila glavnu ulogu u mjuziklu ‘Ema’ Rajne Miloš i otad mi je ostala ljubav prema kazalištu. Zbog uloge Ariel sam zamrzla rad u svom bendu Lady Luna s kojim nastupam već pet godina. Uz to još pjevam i kao prateći vokal pa sam tako dosad surađivala sa Severinom, s Čolićem, s Novim fosilima, Massimom Savićem, s Oliverom Dragojevićem u Londonu u Royal Albert Hallu. Nastupala sam na Porinu, Dori, na slovenskom izboru za pjesmu Eurovizije, na Eurosongu za Crnu Goru 2008. godine”, kaže Mateja Majerle priznajući da se na audiciji za “Footloose” nadala glavnoj ulozi, no svejedno je mislila da sanja kad ju je Branko Glad obavijestio da je dobila ulogu Ariel.

Trenutačno joj je na probama najzahtjevnija gluma: “Pokušavam se prisjetiti kako sam to Filmski hit 'Footloose"
proslavio je Kevina Bacona, glavnu žensku ulogu
tumačila je Lori Singer, u njemu je debitirala
Sarah Jessica Parker, a veliki uspjeh postigao je
i soundtrack s pjesmama 'Footloose' i 'Holding
Out for a Hero'Filmski hit 'Footloose" proslavio je Kevina Bacona, glavnu žensku ulogu tumačila je Lori Singer, u njemu je debitirala Sarah Jessica Parker, a veliki uspjeh postigao je i soundtrack s pjesmama 'Footloose' i 'Holding Out for a Hero'radila kao klinka, ali vjerujem da sam tad bila zaigrana i da je zapravo u tome i cijela tajna, samo se trebam opustiti i igrati se, polako mi to uspijeva.” Nikoli Milatu je, kako sam kaže, trenutačno najveći izazov postići da njegova kombinacija plesa i pjevanja izgleda veoma lagana. “A u biti je pjevati poprilično zahtjevne pjesme uz bilo kakav pa i najmanji scenski pokret jako zahtjevno. Iako sam ja već godinama u pristojnoj formi, Igorove koreografije su vrlo zahtjevne i to je stvarno naporno.” Da bi izdržao te fizičke napore, on većinu slobodnog vremena provodi u teretani. “Ništa ostalo mi nije teško. Gledati Igora kako radi deset sati dnevno ne može mi biti naporno jer to je iznimna prilika da mogu učiti od najboljega. To je zapravo škola koju ne moram plaćati nego me za nju plaćaju.” Producenti glavne glumce još nisu pripremili na slavu koja ih čeka: “Oni toliko puno i naporno rade da nema vremena za to, ali mi smo sigurni da će biti zvijezde, jer oni to već sad jesu iako možda još ni sami nisu toga svjesni. Vjerujemo da će ih i publika kao takve prepoznati jer ovim projektom, među ostalim, Hrvatskoj želimo vratiti zvijezde u pravom smislu te riječi, onakve kakve su to Josipa Lisac, Radojka Šverko, Sanda Langerholz ili Branko Blaće. Želimo pokazati da se radom, talentom i upornošću u Hrvatskoj može postati zvijezda i da takvi ljudi zaslužuju biti slavni. Želimo vratiti nadu da se radom može nešto postići“, kaže Branko Glad. Nikola Milat dodaje da tim projektom kultura penetrira u šoubiznis i obrnuto: “Već postoje predstave poput 'Spektakluka' u Kerempuhu ili 'Kauboja' u Exitu koje su shvatile da kultura nije samo nešto komorno, teško i pretenciozno i mi ovim mjuziklom pokušavamo pomiriti te dvije stvari – kulturu i komercijalu. To je veliki zalogaj, ali ja vjerujem u uspjeh inače ne bih napustio stalan posao i mnogi od nas ne bi riskirali puno toga što jesu da bi sudjelovali u 'Footlooseu'.” Producenti su na sebe preuzeli veliku odgovornost, osim one financijske, tu je i odgovornost za ansambl od 30 članova od kojih velik broj nije iz Zagreba i za potrebe rada na “Footlooseu” su se s obiteljima preselili u Zagreb, neki od njih su dali otkaze na stalnim poslovima.

“Mi svi zajedno s ovim projektom preuzimamo odgovornost, a to je ono čega trenutačno u našem okruženju nema“, zaključuje Branko Glad. Nakon Zagreba “Footloose” kreće na ljetnu turneju po Jadranu a planiraju ga igrati do kraja 2011. U idućih pet godina B-Glad produkcija planira postaviti tri mjuzikla koja bi istovremeno igrala u Osijeku, Zagrebu i Splitu. Žele od Hrvatske napraviti regionalni centar mjuzikla, turističku i kulturnu destinaciju. “Također želimo napraviti školu mjuzikla, ujediniti američke i naše pedagoge u dvogodišnju školu koja bi ljudima dala priliku da prođu taj specifični trening”, kaže Branko Glad. Producenti naglašavaju kako ne žele da ih se doživi kao konkurenciju koja kazalištima oduzima posao već naprotiv, poticaj stvaranju kulture mjuzikla.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika