28.03.2011. / 15:34

Autor: Ante Mihić

Nissan Micra - četvrta generacija Nissanovog popularnog modela

Iz dizajnerske perspektive, ključno obilježje koje definira Micrin karakter njezin je profil, osobito linija bočnog prozora u obliku luka. To obilježje najvažniji je dio Micrinog nasljeđa i razlog zbog kojeg je vole u Europi i Japanu

Nissan MicraNissan MicraU Zagrebu je 28. ožujka predstavljena četvrta generacija jednog od najpopularnijih Nissanovih modela, Micra. Nova je Micra automobil od velike važnosti za Nissan jer od automobila koji se na tržitu nalazi već gotovo 30. godina, Nissan očekuje dobre prodajne rezultate i jednu od vodećih pozicija u B segmentu. Nissan Micra je automobil koji objedinjuje okretnost i snažne performanse s iznimno niskom potrošnjom goriva i najmanjom emisijom CO2. U odnosu na prethodnu generaciju nova Micra lakša je čak 35 kilograma, duža je 6 cm, a unatoč činjenici da je automobil B segmenta, Micra ima odlično uređenu i izuzetno prostranu unutrašnjost. Nova će se Micra prodavati u čak 160 zemalja.

Mora biti jednako dopadljiva obiteljima u Šangaju, profinjenim samcima u Parizu, urbanim trendseterima u Tokiju i drugima. Iz dizajnerske perspektive, ključno obilježje koje definira Micrin karakter njezin je profil, osobito linija bočnog prozora u obliku luka. To obilježje najvažniji je dio Micrinog nasljeđa i razlog zbog kojeg je vole u Europi i Japanu te je zadržano na novom modelu ali je naglašeno istaknutijim stražnjim spojlerom ugrađenim u krov. Cjelokupni oblik smjeliji je od prethodnog, s vrlo zaobljenom bočnom linijom i istaknutim naborom iznad pragova. No, stražnji i prednji dio potpuno su različiti. Ali, novi dizajn nije pokvario hvaljenu Micrinu preglednost u svim smjerovima, ključno obilježje za gradsku vožnju bez stresa.

Kao i kod prethodnih generacija Micre, sa vozačkog sjedala pruža se jasan pogled na cestu te u ostalim smjerovima što omogućuje pouzdano manevriranje na malom prostoru. Lijepo oblikovan, trodimenzionalan izgled obuhvaća dominantnu masku koja je čini upadljivom na cesti. Dvodijelnu masku dijeli prednji odbojnik. Iznad linije nalazi se uzak otvor koji na modelima Acenta i Tekna dijeli kromirana prečka na čijem je vrhu udubljenje s Nissanovim znakom. Ispod odbojnika, dublji otvor širi se uzduž skoro cijele širine automobila te se unutar njega nalazi registracijske oznake. Na modelima Tekna, maska ima istaknuti kromirani obrub. Izgled upotpunjuju jednodijelna blago zaobljena svjetla. Izbor Micrinih pogonskih sklopova vrlo je jednostavan.

Automobil će u Europi imati samo novi benzinski trocilindarski 1,2-litreni motor koji će biti dostupan u dvije izvedbe, a moći će se spariti s peterostupanjskim ručnim mjenjačem ili novorazvijenim CVT-om. Odluka da se ponude samo benzinski motori rezultat je detaljne analize tržišta i kupaca koja pokazuje da europski kupci malih automobila skupo plaćaju nisku emisiju CO2 – obično kupujući dizelsku inačicu. Nissan je odlučio da je najbolje ponuditi napredan benzinski motor s optimalnom kombinacijom snage, okretnog momenta, potrošnje i emisija koji bi bio dio jednostavne palete pogonskih sklopova pa kupci više ne bi morali skupo plaćati gradski automobil s niskom emisijom CO2 – to bi bilo uobičajeno.

Kao i uvijek za kraj smo ostavili cijenu. S obzirom na činjenicu da će se u prodaji moći izabrati samo 1,2 benzinski agregat konačni iznos ovisit će o paketu opreme, pa će tako najpovoljnija Micra koštati 76 900 kuna sa paketom opreme VIsia, a najskpulji model sa paketom opreme Tekna 98 900 kuna. Svakako je vrijedno spomenuti da će sve Micre imati 5 vrata te da će se uz klasičnu opremu uz nadoplatu moći dobiti i posebni paketi: parking, look i style.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika