05.04.2011. / 15:21

Autor: Nacional.hr

Roland Berger: Hrvatski poduzetnici moraju upoznati svoje tržište

Pouka koju iz krize treba izvući je da kompanije moraju prijeći na model održivog rasta, u kojem osvajanje tržišta ide ruku pod ruku sa stalnom optimizacijom poslovanja

Hrvatski poduzetnici moraju upoznati svoje tržišteHrvatski poduzetnici moraju upoznati svoje tržišteHrvatske tvrtke koje žele iskoristiti potencijal oporavka svjetskog gospodarstva suočit će se s potpuno novim pravilima na tržištu - više nema neograničenog rasta na temelju jeftinog financiranja pa su konkurenti usredotočeni na pomnu analizu kupaca, uz stalnu brigu o troškovima koje nosi svaki rast poslovanja. To je pokazala analiza „Vrijeme je za novi rast - vrijeme je za osvajanje tržišta", koju je danas na poslovnom doručku u zagrebačkom hotelu Esplanade predstavio marketinški stručnjak Lars Luck, partner u konzultantskoj kući Roland Berger za marketing i prodaju.

Analiza je pokazala i kako uspjeh kompanija uvelike ovisi o dosegnutom stupnju segmentacije kupaca dok sve teže prolaze univerzalni proizvodi i usluge. Mnoge tvrtke, posebice mali i srednji poduzetnici, svoj tržišni pristup često temelje na pretpostavkama o navikama i potrebama svojih kupaca, zanemarujući važnost konkretnih podataka koje donosi sustavno praćenje i istraživanje tržišta. Zbog nedostatka konkretnih podataka tko su im kupci vrlo teško otkrivaju područja rasta i mogućnosti sustavnog povećanja efikasnosti.

„Uhodani način poslovanja više nije dovoljan", upozorio je Lars Luck. "Pouka koju iz krize treba izvući je da kompanije moraju prijeći na model održivog rasta, u kojem osvajanje tržišta ide ruku pod ruku sa stalnom optimizacijom poslovanja. To se može postići sustavnim poticanjem rasta prodaje te fokusom poslovanja na kupca i njegove potrošačke navike", ističe Luck, koji tradicionalni pristup, u kojem se tvrtke najprije usmjeravaju na rast, a tek potom razmišljaju o ekonomiziranju poslovanja, smatra zastarjelim.

Kompanije iz tradicionalne sfere još se muče s prilagodbom na modele koje je uspostavio svijet internetskog poslovanja. Segmentacija tržišta danas se odvija na razini jednog potrošača pa tako najprofitabilnije tvrtke današnjice, poput internetskih divova Googlea i Facebooka svoje poslovne modele temelje na sustavnoj analizi profila svojih korisnika i zadovoljavanju njihovih potreba.

Vezane vijesti

'Povezivanje je ključ uspjeha'

'Povezivanje je ključ uspjeha'

Na danas održanom okruglom stolu „Leading Through Connections" u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i tvrtke IBM Hrvatska, potaknuta je… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika