Objavljeno u Nacionalu br. 809, 2011-05-17

Autor: Marko Biočina

Državni tajnik: Nova Zračna luka u Zagrebu mogla bi se graditi u fazama

U intervjuu za Nacional čelnik tog povjerenstva, državni tajnik za infrastrukturu Tomislav Mihotić, objašnjava kada bi i kako nova zračna luka trebala biti izgrađena, te odgovara na optužbe iznesene u dijelu medija o tome kako su u procesu provedbe natječaja neki od natjecatelja bili povlašteni

Tomislav Mihotić,  državni tajnik za infrastrukturu je predsjednik Povjerenstva za odabir koncesionaraTomislav Mihotić, državni tajnik za infrastrukturu je predsjednik Povjerenstva za odabir koncesionaraNakon što je deset stranih natjecatelja odnosno zajednica natjecatelja poslalo svoje zahtjeve za sudjelovanje u postupku davanja koncesije novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb Vladino stručno povjerenstvo trebalo bi po završetku pretkvalifikacijskog postupka pozvati nekoliko kvalificiranih natjecatelja da podnesu svoje obvezujuće ponude. U intervjuu za Nacional čelnik tog povjerenstva, državni tajnik za infrastrukturu Tomislav Mihotić, objašnjava kada bi i kako nova zračna luka trebala biti izgrađena, te odgovara na optužbe iznesene u dijelu medija o tome kako su u procesu provedbe natječaja neki od natjecatelja bili povlašteni

NACIONAL: Kad se može očekivati početak gradnje novog terminala Zračne luke u Zagrebu?
Mi smo predvidjeli da bi stvarna fizička realizacija terminala zračne luke mogla započeti u drugoj polovini 2012. godine. Prema tome, do tada bi trebao koncesionar, s kojim bi mi trebali sklopiti ugovor, osigurati potrebnu dokumentaciju za izgradnju i početi gradnju zračne luke. Što se tiče ovog samog postupka koji je sada u tijeku, mi smo raspisali prvu fazu natječaja, pretkvalifikaciju, temeljem koje smo dobili 10 zahtjeva za sudjelovanje od izuzetno jakih ponuditelja, koji su zainteresirani za koncesiju. Ministarstvo će nakon obrade tih ponuda, utvrditi koliko je natjecatelja dokazalo traženu sposobnost. Po ispunjenju zakonskih uvjeta, kvalificirani natjecatelji će biti pozvani da dostave konačnu ponudu. Predviđeni rok za dostavu ponuda je početak rujana. Odluka Vlade o prihvaćanju najpovoljnije ponude i potpisivanje ugovora o koncesiji se predviđa početkom listopada 2011. g.
Koncesionar će nam početkom sljedeće godine, trebati dostaviti dokaze da je zatvorio financijsku konstrukciju za izgradnju zračne luke, što će biti preduvjet za stupanje na snagu Ugovora o koncesiji I Početak radova izgradnje novog terminala zračne luke planira se drugoj polovici 2012. Godine. Predviđeni rok dovršetka radova izgradnje je u drugoj polovici 2015. godine.

NACIONAL: U domaćim medijima se spekuliralo da je jedan od ponuditelja bio povlašten, odnosno da se njima pogodovalo?
Lobiranja nije bilo a postupak javnog nadmetanja garantira svim kandidatima jednaki tretman i uvjete natjecanja.

NACIONAL: Sad su podnesene neobvezujuće ponude. Koliko se obvezujuće ponude mogu razlikovati od ovoga što je podneseno sada? Hoće li se u budućnosti uvjeti mijenjati?
Mi kroz prvi krug vršimo pretkvalifikaciju onih koji u drugom krugu daju obvezujuće ponude iz kojih će se onda vidjeti i financijski uvjeti i svi ostali uvjeti. Jer će se ići temeljem ekonomski najpovoljnije ponude, odredit će se u drugom krugu onoga s kojim će se potpisati ugovor o koncesiji. Znači, mi smo u prvom krugu tražili krug ozbiljnih tvrtki s kojima ćemo krenuti u drugi krug. Temeljem toga će se tek onda krenuti u vrednovanje. Pretkvalifikacija je dala osnovne karakteristike i snagu natjecatelja s kojima mi želimo dalje pregovarati.

NACIONAL: Kažete da će se odlučivati na temelju ekonomskih parametara. Možete li to malo precizirati?
To su kriteriji koji se sada pripremaju, koji će izići početkom drugog kruga nadmetanja. Znači, oni se sad usklađuju i biti će podloga za vrednovanje drugog kruga natječaja.

NACIONAL: Znači li to da se neće samo gledati tko može ponuditi najveću koncesijsku naknadu, već i tko može dovesti najveći broj putnika?
To će biti kombinacija svih tih uvjeta. Nama je prvi i najznačajniji uvjet dovest onoga koji je sposoban značajno unaprijediti rad zračne luke Zagreb i povećati broj putnika koji će se koristit zračnom lukom. To će biti značajni parametri o kojima će se voditi računa.

NACIONAL: U javnosti postoje informacije da je IGH-ov projekt nove zračne luke predimenzioniran i skup. Je li on obvezan ili postoji mogućnost da koncesionari predlože svoj dizajn aerodroma?
Arhitektonsko-urbanističko rješenje koje je proizišlo iz natječaja je osnova za provođenje postupka. A što se tiče samog kapaciteta i obima, nitko od ponuđača nije decidirano tražio niti prosvjedovao protiv veličine investicije. Ministarstvo u cilju optimizacije razmatra izgradnju potrebnih resursa u više faza. Takva inicijativa bi mogla osigurati da se ne gradi prekapacitirani resursi te da se poveća isplativost Projekta i omogućiti lakše osiguranje financiranja.
NACIONAL: Kako komentirate tvrdnje da je u natječaj trebalo ići drugačije, da se trebalo davati isključivo koncesiju za gradnju terminala, da nije time trebalo obuhvatiti pistu ni cargo promet?
Zračna luka predstavlja jedinstvenu operativnu cjelinu i procjenom rizika utvrđen je optimalni model za državu. Kompletne operativne poslove u Zračnoj luci, osim onoga što je izdvojeno vezano za kontrolu zračnog prometa, daje se koncesionaru da održava i unaprijedi i da s tim sam gospodari. Što se tiče pripremljenosti projekta, on se nije počeo pripremati od jučer. Projekt se pripremao godinama. Jedna od tih faza je bilo to urbanističko-arhitektonsko rješenje, ali isto u tim fazama je rađen čitav niz studija najeminentnijih svjetskih konzultantskih tvrtki koje su sugerirale i dovele do toga da se ide na ovakav način natječaja. To nije kratkoročna odluka i donesena u kratkom vremenskom periodu nego je to odluka o kojoj se godinama promišlja. Temeljem tih studija došlo se do ovakvog postupka koji je u tijeku.

NACIONAL: Što je s optužbama da još uopće nije osigurano zemljište za gradnju novog terminala?
To su potpune neistine. Istina je da je najveći dio zemljišta osiguran već odavno, jer se faktički radi o državnoj zemlji a pojedine manje dijelove zemljišta koji nedostaju osigurat ćemo temeljem zakonskih odredbi o izvlaštenju.

NACIONAL: Hoće li se kroz pregovore sa koncesionarom pokušati na neki način osigurati pozicija Croatia Airlinesa, s obzirom da se radi o nacionalnoj zračnoj kompaniji kojoj je Zagreb matična luka?
Po prirodi stvari, normalno da će budući koncesionar itekako morati voditi računa o Croatiji Airlines jer i sada daleko najveći broj letova u zagrebačkoj zračnoj luci obavlja Croatia Airlines. Prema tome on će iz svog interesa morati s njima tražiti način dogovora i funkcioniranja.

Vezane vijesti

Bitka za regiju i smrt pet jadranskih zračnih luka

Bitka za regiju i smrt pet jadranskih zračnih luka

Vlada je nakon godinu i pol dana natječajne procedure prošli tjedan konačno potpisala koncesijski ugovor za Zračnu luku Zagreb s jedinim ponuđačem -… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika