02.06.2011. / 08:59

Autor: Hina

Znanstvenici otkrili "crve iz pakla" kilometar i pol ispod površine planeta

"Crvi iz pakla", nematode ili oblići, pronađeni su u nekoliko rudnika zlata u Južnoafričkoj Republici"Crvi iz pakla", nematode ili oblići, pronađeni su u nekoliko rudnika zlata u Južnoafričkoj RepubliciZnanstvenici su prvi put otkrili složena višestanična stvorenja koja žive kilometar i pol i više ispod površine planeta, što otvara nova pitanja o širenju života na Zemlji i potencijalnim podzemnim životima na drugim planetima i njihovim satelitima, piše u četvrtak The Washington Post.

S nadimkom "crvi iz pakla", nematode ili oblići, pronađeni su u nekoliko rudnika zlata u Južnoafričkoj Republici gdje su znanstvenici napravili proboj u otkrićima o jednostaničnom životu u dubokom podzemlju.

Dva vodeća istraživača, Gaetan Borgonie sa sveučilišta u Gentu u Belgiji i Tullis Onstott s američkog sveučilišta Princeton, rekli su da je otkriće stvorenja duboko ispod površine zemlje, sa živčanim, probavnim i reproduktivnim sustavima, jednak pronalasku "Moby Dicka u jezeru Ontario".

"To nam govori nešto potpuno novo", rekao je Onstott, čiji je pionirski rad u Južnoj Africi u posljednjih deset godina revolucionizirao razumijevanje mikrobiološkog života općenito poznatog kao "extremophiles", koji žive na mjestima za koja se dugo vjerovalo da nisu pogodna za život.

"Za relativno složeno stvorenje kao što je nematoda, prodrijeti toliko duboko je jednostavno izvanredano," rekao je.

Članak koji predstavlja podzemnu nematodu, od kojih je jedna službeno nazvana Halicephalobus Mephisto prema stripu "Gospodar Podzemlja", objavljen je u srijedu u u časopisu Nature. Halicephalobus Mephisto pronađen je u vodi koja je tekla iz bušotina oko kilometar i pol ispod površine, u rudniku zlata Beatrix.

Istraživanje će vjerojatno potaknuti znanstvene izazove i uzrokovati neke kontroverze, jer smješta daleko složeniji život u okruženje za koje su znanstvenici općenito smatrali ne bi trebao ili da ne može postojati, navodi Post.

SAD čestitao Hrvatskoj Dan državnosti

Sjedinjene Države uputile su Hrvatskoj čestitku u povodu Dana državnosti 25. lipnja. "U ime predsjednika Baracka Obame i naroda Sjedinjenih Država,… Više

registracija
10/11/09

ruvil, 02.06.11. 13:18

Nije to ni prvi ni zadnji put da nam godinama pile nesto a onda se otkrije da nisu bili u pravu!