Objavljeno u Nacionalu br. 814, 2011-06-20

Autor: Marko Biočina

Deal s kompanijom Air Plus

Međunarodna blamaža - Amerikanci zbog prijevare zaustavili letove Chicago-Zagreb

Kako doznaje Nacional, vlasnici Air Plusa pokušali su, uz pomoć nekih osoba iz hrvatskog sustava zračnog prometa, prevariti FAA i let koji je trebao Chicago povezivati sa Zagrebom i Beogradom deklarirati samo kao let za Zagreb

ZRAČNA LUKA ZAGREB, odobrila je letove Chicago-Zagreb
usprkos upozorenjima
da se radi o čudnom
aranžmanuZRAČNA LUKA ZAGREB, odobrila je letove Chicago-Zagreb usprkos upozorenjima da se radi o čudnom aranžmanuIako je američka zrakoplovna agencija Air Plus objavila da je najavljeni početak izravnih letova između Zagreba i Chicaga otkazan zbog slabog interesa putnika, istina je da je let zaustavila američka zračna uprava FAA. Kako doznaje Nacional, vlasnici Air Plusa pokušali su, uz pomoć nekih osoba iz hrvatskog sustava zračnog prometa, prevariti FAA i let koji je trebao Chicago povezivati sa Zagrebom i Beogradom deklarirati samo kao let za Zagreb. Tako bi bila izbjegnuta ograničenja koja proizlaze iz toga što je FAA Srbiju svrstala u kategoriju 2 po kriteriju sigurnosti zračnog prostora i zbog kojeg nisu dopušteni izravni letovi iz te države u SAD. Taj status godinama je imala i Hrvatska, zbog čega je Croatia Airlinesu propao sporazum o suradnji i zajedničkom prijevozu putnika s američkim United Airlinesom.

Ipak, Hrvatska je početkom ove godine unaprijeđena, a Srbija nije, pa su vlasnici Air Plusa to htjeli iskoristiti kako bi izmanipulirali američkog regulatora i ipak letjeli izravno u Beograd i iz Beograda u SAD. Nejasno je kako su ljudi iz Zračne luke Zagreb na čelu s Tončijem Peovićem pristali odobriti takav let, iako je svima u zrakoplovnom sektoru bilo jasno da se radi o kršenju pravila i da to nipošto nije dobro za status i ugled Hrvatske pri FAA-u, za koji se Hrvatska dugo borila. Osim toga, i ostali apekti tog posla krajnje su upitni, jer je bilo planirano da se između SAD-a i Hrvatske leti starim Boeingovim zrakoplovom, proizvedenim 1986. Nadalje, Hrvatska je trenutačno zrakoplovno vrlo kvalitetno povezana s SAD-om, pa se iz Zagreba i Splita do većine najvećih američkih gradova moždoletjeti samo s jednim presjedanjem.

DIO TOG PROMETA htio je preuzeti Air Plus, koji je najavljivao da će letjeti u veliku zračnu luku O'Hare u Chicagu, odakle postoje letovi za sva važna odredišta u SAD-u. Ipak, na kraju su vjerojatno zbog smanjenja troškova objavili da će letjeti u zračnu luku Rockford, 140 kilometara od Chicaga. Od tamo je puno teže naći let za neku drugu destinaciju, pa je tako Air Plus unaprijed izgubio dio potencijalnih putnika. S druge strane, vlasnici agencije relativno su kasno krenuli u marketinšku kampanju, a budući da se put u SAD planira mjesecima, unaprijed je jasno da je zbog toga interes za letove iz Zagreba za SAD bio manji od očekivanog. Ipak, iako je Zračna luka Zagreb prošlog petka dobila konačnu potvrdu prijevoznika o početku operacije, broj članova posade, broj putnika i dužina li plan leta, pet minuta prije planiranog polijetanja zrakoplova Swiftaira iz operativnog centra ovog prijevoznika stigla je obavijest da je najavljeni izravni let otkazan.

HOĆE LI GA IKADA i biti, teško je predvidjeti, a neki dobri poznavatelji zračnog prometa smatraju da je to i bolja varijanta, s obzirom na planove. Da su zajednički letovi iz SAD-a za Zagreb i Beograd počeli funkcionirati, avioni bi bili puni pripadnika hrvatske i srpske dijaspore, a u kombinaciji s alkoholom koji se služi pri letu vlasnik agencije vrlo bi brzo bio prisiljen desetak mjesta na svakom letu rezervirati samo za zaštitare.

Vezane vijesti

Bitka za regiju i smrt pet jadranskih zračnih luka

Bitka za regiju i smrt pet jadranskih zračnih luka

Vlada je nakon godinu i pol dana natječajne procedure prošli tjedan konačno potpisala koncesijski ugovor za Zračnu luku Zagreb s jedinim ponuđačem -… Više

Komentari

registracija
30/6/09

jebivjetar, 20.06.11. 09:30

A gdje je tu HDZ ? Ili opet ništa nisu znali ? Kakva vlast, takva i država.


registracija
26/1/08

Rampa, 20.06.11. 12:58

Ma ne bi bilo problema, Hrvati i Srbi su sad slizani-ali samo ako se radi o Hrvatima iz Hercegovine i Srbima iz B.Luke!
Ostali se i dalje gledaju skoro preko nišana!!


registracija
11/1/10

fluid, 20.06.11. 13:48

Peović ??? Tako zvuči Crnogorski !?


registracija
6/4/10

veljaci, 20.06.11. 16:59

dali je tonči peović
djed kalmetin
pa mu se ništa
nemože zlo desiti ?


registracija
20/6/11

lesendro, 20.06.11. 17:05

Imam samo dva pitanja:
1. Od kada to direktori aerodroma odlučuju o tome tko smije a tko ne smije letjeti hrvatskim nebom i sletjeti na neki aerodrom. Ja sam mislio da je to posao Agencije za civilno zrakoplovstvo i Uprave za kontrolu leta
2. Zašto direktora ZLZ niste pitali kako mu je palo na pamet odobravati slijetanje aviona iz Chicaga. Mozda bi covjek rekao da to nije njegov posao ili da nije namjerno...
E da, na kraju se zahvaljujem sto ste me, zbog toga što sam Hrvat, svrstali u alkoholičare koje trebaju cuvati zastitari.


registracija
16/5/09

rummenige, 21.06.11. 08:04

Kaže izvještaj od Hine iz prosinca prošle godine:
"U svibnju iduće godine očekuje se i uspostava direktne linije iz Zagreba s New Yorkom, što će biti prva takva direktna linija od stvaranja hrvatske države. Iako nije iznio ime kompanije koja će let obavljati, Peović je istaknuo da će Zračna luka surađivati s turističkim agencijama, zagrebačkom Turističkom zajednicom te Ministarstvom turizma kako bi se taj važni let uspostavio".
Dakle, kad mu je propao New York skompao se s ovim prevarantima iz Chicaga i lobirao za njih kod HTZ-a i Ministarstva turizma tražeći da ih se subvencionira.

S obzirom da ovaj komentar iznad izgleda kao da ga je ostavio sam Peović, možda bi bilo dobro da se spoji još jednom i objasni je li posao šefa aerodroma da kod hrvatskih državnih institucija lobira za neku aviokompaniju i još k tome poprilično opskurnu. Sad kad je sve propalo jasno je da svi u ZLZ-u peru ruke od toga i pokušavaju se prikazati kao da u tome nisu sudjelovali. Možda bi stvari u ZLZ-u bile bolje kad bi čelnici tog poduzeća više radili, a manje vremena provodili slikajući se za novine, plaćajući skupe PR-ovce.


registracija
20/6/11

lesendro, 21.06.11. 13:26

Nisam znao da se dozvole za slijetanje u Hrvatskoj dijele na temelju lobiranja. Mislio sam da za to treba ispuniti medjunarodne propise.
A što se subvencije od HTZ-a i Ministrastva tiče, u tekstu se nigdje ne spominju. Možda bi trebalo pitati Ministarstvo i HTZ jesu li dali pare, koliko, za što...
Ne znam zašto novinari ne pitaju drugu stranu, to je jedino na što sam reagirao (ako zanemarimo tvrdnju da su Hrvati i Srbi alkoholičari). U čemu je problem rummenige?


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika