Objavljeno u Nacionalu br. 814, 2011-06-20

Autor: Marko Biočina

SMRTONOSNA OPASNOST U ZRAKU

Od 102 ultralake letjelice u Zagrebu ispravno tek sedam

Letjelica koja se srušila na sportskom aerodromu Zvekovac, samo dvije stotine metara od uzletno-sletne staze, i potpuno izgorjela nakon pada također nije imala spomenutu svjedožbu, a let takvim neispravnim zrakoplovom životom su platili bivši vojni piloti i članovi Aerokluba Dubrava iz Vrbovca, 60-godišnji Vladimir Bodiš i 50-godišnji Marinko Lovrić

ULTRALAKI zrakoplovi u Hrvatskoj uglavnom su
neispravni, ali vrlo često lete jer je kontrola lošaULTRALAKI zrakoplovi u Hrvatskoj uglavnom su neispravni, ali vrlo često lete jer je kontrola lošaPad ultralakog zrakoplova Ransa S-9 prošlog četvrtka u Dubravi Vrbovečkoj, kad su poginule dvije osobe, uvelike je posljedica potpunog kaosa koji vlada u tom segmentu nadzora domaćeg zračnog prostora. Prema službenim podacima, od ukupno 102 ultralake letjelice u Hrvatskoj tek njih 7 ima svjedodžbe o plovidbenosti – dokument koji potvrđuje da je letjelica tehnički ispravna i sigurna za let. Letjelica koja se srušila na sportskom aerodromu Zvekovac, samo dvije stotine metara od uzletno-sletne staze, i potpuno izgorjela nakon pada također nije imala spomenutu svjedožbu, a let takvim neispravnim zrakoplovom životom su platili bivši vojni piloti i članovi Aerokluba Dubrava iz Vrbovca, 60-godišnji Vladimir Bodiš i 50-godišnji Marinko Lovrić.

Uzlijetanje takvim neispravnim letjelicama trebali bi zabraniti članovi lokalne kontrole leta, ali kako se takvi letovi uglavnom obavljaju na travnatim sportskim aerodromima kojima upravljaju lokalni aeroklubovi, često se nikakve restrikcije ne primjenjuju. Upravo zato nesreće poput one u Dubravi Vrbovečkoj uobičajena su pojava i često završavaju tragičnim ishodom.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika