05.07.2011. / 16:48

Autor: Nacional.hr

Novo otkriće - Ljudski pupak dom stotina do sada nepoznatih bakterija

IlustracijaIlustracijaZnanstvenici su skupljali DNA uzorke iz ljudskog pupka i otkrili 662 mikroba koji su do sad bili nepoznati, prenosi Fox News.

Tim znanstvenika je u sklopu The Belly Button Biodiversity Projecta (Projekt biološke raznolikosti pupka) koji je pokrenut na Sveučilištu Sjeverne Karoline u Raleighu, skupljao brisove iz pupka volontera i pritom su otkrivene nove vrste bakterija koje su do sada bile nepoznate za znanost. Znanstvenici su pronašli mnogo novih vrsta mikroba, no broj bakterija iz svake vrste je bio mali. Ukupno je otkriveno oko 1,400 bakterijskih kultura, od kojih je skoro polovica do sada bila nepoznata.

Svrha projekta je bila pobuditi zanimanje ljudi za mikrobiologiju i umanjiti strah od mikroba koji uzrokuju bolesti, no projekt je otkrio i mnogo novih informacija o mikroorganizmima koji žive na i u ljudskom tijelu.

Jedan od volontera sa čijeg pupka je uzet bris je znanstveni pisac Carl Zimmer na čijem pupku su otkrivene čitave kolonije bakterija od kojih su neke do sada pronađene samo u oceanima, a neke samo u tlu u Japanu, koji Zimmer, kako tvrdi, nikada nije posjetio.

Probiotici s antibioticima dobra su kombinacija