Objavljeno u Nacionalu br. 817, 2011-07-12

Autor: Damir Petranović

Pogodba s Kataloncima donosi milijun eura

Utakmicu s Barcelonom Hajduk će iskoristiti za zaradu od ulaznica, čija je cijena od 300 do 1000 pa i više kuna, novim navijačkim rekvizitima i skupo prodanim pravima za inozemni tv-prijenos

NOVA MARKA
'MOJ HAJDUK'
lansirat će se baš za
utakmicu s Barcelonom i
klub će po prvi put početi
komercijalno iskorištavati
nevjerojatnu odanost
svojih navijačaNOVA MARKA 'MOJ HAJDUK' lansirat će se baš za utakmicu s Barcelonom i klub će po prvi put početi komercijalno iskorištavati nevjerojatnu odanost svojih navijačaEuropski prvak i vjerojatno najbolja nogometna momčad svih vremena, Barcelona, u svoju novu sezonu kreće iz Splita. Spektakl na Poljudu 23. srpnja Kataloncima će poslužiti kao početak priprema, dok će za Hajduk on biti vrhunac proslave stotoga rođendana kluba: prepun stadion, golema medijska pozornost i najjači mogući protivnik bit će dokazi visokih ambicija novog vodstva kluba predvođenog mladim Hrvojem Malešom. iako nosi naziv "prijateljska", utakmica Hajduka i Barcelone sličnija je kakvoj trgovačkoj pogodbi: dolazak katalonske momčadi Splićani će platiti točno 2 milijuna eura, za tu svrhu po prvi put u povijesti založili su jednog igrača (Antu Vukušića), pa klupski marketing užurbano radi kako bi nakon susreta Hajduk bio u plusu.


Investicija od dva milijuna eura, što je uobičajena cijena za svaku od samo pet prijateljskih utakmica koliko Barcelona godišnje odigra, isplatit će se samo ako – osim što rasproda stadion – klub uspije zgrnuti novac na popratnim sadržajima, suvenirima i ugostiteljskoj ponudi. Preliminarni izračun, ipak, pokazuje da bi plan mogao uspjeti: kako doznajemo, na Poljudu računaju da će nakon 23. srpnja u blagajni ostati između pola milijuna i milijun eura čiste zarade. Projekt dovođenja Barcelone u Split počeo je još za vrijeme bivšeg predsjednika Hajduka Joška Svaguše, koji je neposredno prije nego što ga je Željko Kerum smijenio, u Španjolskoj potpisao predugovor o tom poslu. Iako to nikad nije javno objavljeno, Svagušinim potpisom Hajduk se obvezao da će, ako utakmicu otkaže, platiti 250.000 eura penala. Njegova nasljednika Maleša tako je dočekala komplicirana situacija. Kako su Katalonci inzistirali na plaćanju odštete, novo vodstvo splitskog kluba ipak se odlučilo na rizik i upustilo u zatvaranje financijske konstrukcije.

S druge strane, i Hajduk je postavio neke uvjete – dogovoreno je da će u Splitu nastupiti barem 80 posto igrača koji su igrali finale Lige prvaka (nedostajat će tek Mascherano, Dani Alves i Messi) te sva pojačanja koja u međuvremenu klub angažira. U Splitu će biti izložen i pehar pobjednika Lige prvaka, što će također biti njegovo prvo pojavljivanje u javnosti nakon spektakularne proslave na ulicama Barcelone. Premda su cijene ulaznica za splitski susret povisoke, od 300 do više od 1000 kuna, već je izvjesno da će stadion biti rasprodan: desetak dana prije utakmice prodano je oko 23.000 karata, što znači da će samo iz tog prihoda Hajduk uspjeti pokriti cijenu Barcelonina dolaska. Nakon dugotrajnih pregovora Hajduk je prilično dobro prodao i televizijska prava, kako neslužbeno doznajemo, za 100.000 eura: za područje Hrvatske ona su pripala HRT-u, a u inozemstvu će signal distribuirati agencija SportFive. Iako se istog dana odigrava nekoliko vrlo jakih prijateljskih utakmica, izvjesno je da će slika s Poljuda biti emitirana na televizijskim postajama u barem desetak europskih zemalja. Prvo Barcelonino pojavljivanje nakon osvajanja Lige prvaka medijski je vrlo atraktivno pa se očekuje između 150 i 500 akreditiranih novinara. Hajdukovu marketingu upravo ova utakmica poslužit će za lansiranje vlastite robne marke "Moj Hajduk", koja bi trebala biti predstavljena ovoga tjedna. Upravo nevjerojatnu odanost svojih navijača klub će, čini se, prvi put u povijesti početi iskorištavati na pravim komercijalnim osnovama, pa se i s te strane očekuje najmanje pola milijuna kuna zarade: nova kolekcija majica, kapa, šalova i ostalih navijačkih rekvizita, osim u trgovinama i na ulicama, od petka će se moći kupiti i preko službene klupske stranice, što bi trebalo dodatno motivirati vojsku navijača splitskoga kluba u dijaspori. Za one koji će ljetni splitski spektakl pratiti uživo organizirani su "Dani Hajduka" na Rivi: čak tri dana uoči utakmice počet će prigodni program s koncertima, a premijeru će imati i 55-minutna predstava o povijesti kluba. Od ugostiteljskih sadržaja, gdje će partner biti poznata pivovara, na računu Hajduka po procjenama bi trebalo ostati između milijun i milijun i pol kuna. Da su utakmicu s Barcelonom na Poljudu shvatili vrlo ozbiljno, kao poticaj za dugoročni marketinški uzlet, svjedoči i to što je uvedena vrlo promišljena politika odnosa prema navijačima i pretplatnicima: uz godišnju kartu za sve Hajdukove utakmice ulaznica za Barcelonu nuđena je po znatno povoljnijoj cijeni, pa je već zabilježen velik porast broja kupaca sezonskih karata. Prošlogodišnja brojka od 2800 samo do ovog tjedna narasla je na gotovo 4500, a računa se da će do kraja idućeg tjedna iznositi 6000. U hrvatskim prilikama, gdje je Hajduk ionako apsolutni rekorder po posjećenosti i na gotovo svakoj utakmici okupi više gledatelja nego svi ostali klubovi zajedno, porast publike također bi trebao utjecati na povećanje marketinškog potencijala kluba.

NOVA
KOLEKCIJA
navijačkih majica,
zastava, kapa i
šalova, osim u
trgovinama, moći
će se kupiti i preko
službene stranice
klubaNOVA KOLEKCIJA navijačkih majica, zastava, kapa i šalova, osim u trgovinama, moći će se kupiti i preko službene stranice klubaOčekuje se da će nakon utakmice s Barcelonom na Poljud konačno sletjeti i novi generalni sponzor, koji bi mjesto na dresu Hajduka trebao plaćati oko milijun eura godišnje. Usporedo s organizacijom sportskog spektakla, u Splitu traje i veliko preslagivanje odnosa oko Hajduka: navijači okupljeni u Torcidi, čini se, uspjeli su uvjerljivo pobijediti Željka Keruma, ali i sve ostale političke stranke kojima je Hajduk godinama služio kao poligon za samopromociju ili samoposluživanje za osobnu korist. Nakon gotovo pet mjeseci pregovora s Kerumovom zamjenicom Anđelkom Visković Torcida je uspjela isposlovati potpuno nov način biranja Nadzornoga odbora kluba. Umjesto Gradskoga vijeća, koje je dosad donosilo odluku o predstavnicima Grada kao vlasnika 56,10 posto dionica, članovi NO-a ubuduće će biti birani na izravnim izborima na kojima će sudjelovati deseci tisuća građana i navijača. Konačna odluka bit će donesena na sjednici Gradskoga vijeća ovoga petka, no, po svemu sudeći, podržat će je svi relevantni politički čimbenici.

Model je prilično jednostavan, a navijači su ga gotovo preuzeli upravo od Barcelone i portugalske Benfice, koje također funkcioniraju po tom načelu. Bit će osnovana udruga "Naš Hajduk", čiji će članovi biti svi koji na račun kluba uplate godišnju članarinu od 100 ili 200 kuna, a zauzvrat bi, osim prednosti pri kupnji ulaznica, imali i pravo glasovanja za članove Nadzornoga odbora. Istina, njihov izbor moralo bi formalno potvrditi Gradsko vijeće, no teško je očekivati da bi se bilo koji lokalni političar usudio poništiti volju golema broja građana i navijača koji svojim članarinama izravno financiraju klub. Učlanjivanje u "Naš Hajduk" moglo bi početi upravo u vrijeme utakmice s Barcelonom, a svoj prvi depolitizirani Nadzorni odbor Hajduk bi mogao dobiti već ove jeseni.

Vezane vijesti

Endesa: Prvak će biti odlučen u petoj utakmici

Endesa: Prvak će biti odlučen u petoj utakmici

Košarkaši Barcelone izborili su odlučujuću petu utakmicu finala doigravanja španjolskog prvenstva. U srijedu su u četvrtom dvoboju u Madridu svladali… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika