Objavljeno u Nacionalu br. 818, 2011-07-19

Autor: Dragan Petric

Digitalni vizažisti

NEZADOVOLJNI SVOJIM ON-LINE PROFILOM danas mogu angažirati agenciju koja će se pobrinuti za njihovu potpunu preobrazbu pa će njihov izgled, komunikacijske vještine, intelekt, ali i osobne interese učiniti dovoljno atraktivnima da preko interneta pronađu idealnu partnericu ili partnera

VIŠE OD 50 MILIJUNA LJUDI diljem interneta
svakodnevno koristi
specijalizirane webstranice namijenjene
pronalaženju
ljubavnih partnera,
pri čemu su retuširane fotografije ključne za odabirVIŠE OD 50 MILIJUNA LJUDI diljem interneta svakodnevno koristi specijalizirane webstranice namijenjene pronalaženju ljubavnih partnera, pri čemu su retuširane fotografije ključne za odabirNedavno je procijenjeno da danas više od 50 milijuna ljudi preko interneta svakodnevno koristi specijalizirane web-stranice namijenjene pronalaženju ljubavnih partnera. Ciljajući na njihov zajednički interes i očitu kritičnu masu koju tvore svojom brojnošću, svoj poslovni model uspjele su pronaći agencije čiji djelatnici klijentima nastoje osigurati što veći uspjeh u potrazi za intimnom socijalizacijom digitalnim putem. Internetski stilisti, digitalni ljubavni treneri i virtualni vizažisti postali su tako u SAD-u traženiji i od klasičnih modnih “eksperata” koji pak u stvarnom životu pružaju prividnu, atraktivniju metamorfozu osobe u nešto što ona nije.

Princip funkcioniranja internetskih servisa za pronalaženje partnera je, zapravo, jednostavan i istovjetan na svakome od njih. Korisnici se besplatno ili uz neznatnu naknadu registriraju na takve web-stranice te potom popunjavaju upitnik kojim nastoje sebe prezentirati što realnije i – ako su dovoljno vješti – što bolje. Upitnici obično, osim faktografskih podataka o visini, težini, starosti, spolu, astrološkom znaku te boji očiju i kose sadržavaju i specifičnija pitanja o omiljenom tipu glazbe, stupnju obrazovanja, načinu opuštanja, najdražim jelima, pićima, filmovima, sportu…


Ako je riječ o servisu eksplicitno namijenjenom tragačima seksualnog društva, upitnik sadržava i pitanja o seksualnoj orijentaciji, preferencijama, iskustvima ili konkretnim fetišima. Nerijetko su, zapravo, posjećeniji i na tehničkoj razini bolje razrađeni servisi koji su uže “specijalizirani”, poput onih za pronalaženje homoseksualnih partnera, zatim društva za grupni seks i slično. Takvi internetski servisi često se nude i u mobilnoj verziji, pa im je lako pristupiti i putem smartphonea, bilo kad i s bilo kojeg mjesta. Bazu tako prikupljenih podataka, on-line profila, svi korisnici pojedinog servisa mogu pretraživati, pregledavati, istraživati, pa svima koji im se svide poslati elektroničku poruku u nadi da će se i oni svidjeti njima te da će im odgovoriti. Fotografija korisnika obično je ključni čimbenik nečijeg uspjeha kod internetskog pronalaženja ljubavi.

Nemate li fotografiju na svojem profilu, teško da ćete ikada primiti odgovor od onih kojima ste poslali nekakvu poruku, a još je manje vjerojatno da će netko samoinicijativno s vama uspostaviti kontakt. Kako slika ipak daje onu najvažniju informaciju o pojedinom korisniku – vizualnu – jasno je da i u digitalnom svijetu, baš kao i u stvarnom, bolje rezultate u ljubavnim i erotskim susretima postižu oni dopadljivijeg habitusa. Stara je navika manje uspješnijih internetskih lovaca na intimnost da svoju sliku lažiraju, pa umjesto nje postave profesionalnu fotografiju kakvog manje poznatog manekena ili glumca, no jasno je da već pri prvom susretu uživo bivaju raskrinkani, uz razočaranje obiju strana. Pronašavši u njima tržišnu nišu, kao i u onima koji su komunikacijski ili stilski nedorasli zadatku koji su si nametnuli, idealne mušterije pronašle su sve brojnije agencije namijenjene potpunom makeoveru on-line profila.

Tvrtka LookBetterOnline.com tako će vam za stotinjak dolara retuširati desetak vaših fotografija – na njima ćete i dalje biti vi, ali s besprijekornim tenom, fantastičnom šminkom, modernom frizurom, seksepilnim pogledom, zamamnim osmijehom, bijelim i posve ravnim zubima… Svim svojim klijentima ova agencija poklanja i knjigu “Internet Dating: A Personal Surviver Guide” koja bi ih, tobože, trebala podučiti tajnama uspješna internetskog barenja. “Ne dobivate dovoljno odgovora na svoj internetski oglas za ljubavni susret? Ne znate što biste napisali ili vam je teško pisati o sebi? Došli ste na pravo mjesto – mi vam možemo pomoći da dotjerate svoj postojeći oglas ili da sastavite svoj posve novi on-line profil” - reklamni je mamac kojim agencija Datingprofile. com za 60 dolara nudi konzultantske usluge onima koji misle da je njihov problem u lošoj tekstualnoj prezentaciji svog ljubavi željnog bitka. Tvrtka ProfileHelper.com otišla je korak dalje, pa cijene njenih usluga variraju od 50-ak do čak 2000 dolara.

Osim spomenuta retuširanja fotografija i sastavljanja atraktivnijeg profila, agenti ove kuće za svoje će klijente čak pretraživati druge profile, slati inicijalne i odgovarati na primljene poruke, komunicirati s drugima, zavoditi ih, pa i dogovoriti susret uživo… U najskupljem paketu oni će klijente za taj susret pripremiti tako što će ih zaista učiniti što sličnijima fiktivnoj osobi koju su predstavljali na internetu, iznutra i izvana. Istim se poslom bave i E-Cyrano.com i sve brojnije kompanije kojima posao on-line preobrazbe cvjeta. Očito je da će posao digitalnog stilista biti sve traženiji, a uvjeti za tu poziciju i nisu osobiti: dobre komunikacijske vještine i – poznavanje rada u Photoshopu.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika