Objavljeno u Nacionalu br. 325, 2002-02-05

Autor: Igor Saračević

Video

Forrest možda nema pameti, ali 'Forrest' je ima napretek

. "Forrest Gump" prije svega je duboko sjetna priča o nedostižnosti prave ljubavi

U očima mnogih tvrdokornih filmoljubaca, pobjeda “Forresta Gumpa” nad “Paklenim šundom” u utrci za Oscara za najbolji film u 1994. jedan je od ključnih dokaza beznadne staromodnosti i neozbiljnosti nagrade Akademije filmske umjetnosti i znanosti. Argumenti su dobro poznati: film Quentina Tarantina sa svojom je “inovativnošću” i “provokativnošću” neusporedivo slojevitije umjetničko djelo od “konzervativne” i “sentimentalne” humorne melodrame Roberta Zemeckisa. “Pakleni šund” svakako je itekako značajno i “cool” ostvarenje, ali “Forrest Gump” oduvijek mi je više imponirao, a poslije ponovnog gledanja na raskošno opremljenom DVD-izdanju učvrstio sam mišljenje kako je riječ o jednom od najboljih filmova devedesetih.
“Forrest Gump” prije svega je duboko sjetna priča o nedostižnosti prave ljubavi. Hanksov lik u filmu prolazi najrazličitije pustolovine, dolazi u blizinu velikih povijesnih ličnosti, postaje basnoslovno bogat, ali ništa od toga mu nije važno, jer jedino doista želi ljubav žene koju voli – a kad je naposljetku dobije, vrlo brzo je gubi. Film je često kritiziran zbog “zašećerenosti”, što držim neshvatljivim. Obratite pozornost kako Zemeckis suptilno izbjegava melodramska rješenja u najvažnijim trenucima filma, sekvencijama smrti Forrestove majke (Sally Field) i Jenny. Jednostavno je bravurozan prikaz Forrestove tuge zbog majčine smrti, riješen nizom kadrova koji se odvijaju u potpunoj tišini, bez ikakvih šumova ili glazbe, čime emotivno proživljavanje lika višestruko dobiva na snazi.
Forrestova emotivna odiseja majstorski je uklopljena u epski kontekst praćenja velikih previranja u američkom društvu u razdoblju od početka šezdesetih do početka osamdesetih godina prošlog stoljeća. Zemeckis i scenarist Eric Roth protkali su film vrlo suptilnim satiričkim žalcima, od zafrkavanja s vojskom do formiranja “kulta” koji prati Forresta u njegovu besmislenom trčanju s kraja na kraj Amerike (a koje je, usput, način na koji se on nosi s razočaranjem kad ga Jenny napusti pošto joj izjavi ljubav). Hanksova interpretacija Forrestova sazrijevanja je izvrsna, Robin Wright nimalo ne zaostaje u slojevitom portretu kompleksnog lika Jenny, a Gary Sinise (u ulozi poručnika), Sally Field te Mykelti Williamson (kao Forrestov najbolji prijatelj iz vojske) dojmljivo upotpunjuju galeriju bogato oslikanih likova. Ukratko – “Forrest Gump” velik je film.
Disk s filmom nudi vrlo zanimljiv zajednički komentar Zemeckisa i scenografa Ricka Cartera, te nešto manje sadržajne komentare producentice Wendy Finerman. Bonus-disk sadržava obilje priloga, među kojima je posebno atraktivan segment u kojem se objašnjava proces izrade mnogih vizualnih efekata, a vrlo je zgodna i zbirka glumačkih proba. Jedno od najuspjelijih “Paramountovih” DVD-izdanja.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika