Objavljeno u Nacionalu br. 338, 2002-05-08

Autor: Igor Saračević

Video/DVD

Jurski park III

Treće izdanje "Jurskog parka" ima podjednako neuvjerljivu dramsku premisu kao i "dvojka" te puno slabije pojedinačne sekvencije, ali se zahvaljujući 90-minutnom trajanju doima kompaktnije

Igor saračevićIgor saračevićTreće izdanje “Jurskog parka” ima podjednako neuvjerljivu dramsku premisu kao i “dvojka” te puno slabije pojedinačne sekvencije, ali se zahvaljujući 90-minutnom trajanju doima kompaktnije. Joe Johnston zamijenio je Stevena Spielberga kao neambiciozni najamnik i posve pristojno odradio redateljski posao. Zvijezde, ponovno, nisu glumci (sve odreda slabije plaćeni hollywoodski djelatnici) nego kompjutorski dočarane prethistorijske zvijeri, koje su, kao i dosad, impresivne.
Film je na DVD-u poslastica za poklonike vizualno-zvučnih atrakcija, no treba istaći da su i dodaci izvrsni (svi odreda prevedeni su na hrvatski). U nizu kraćih dokumentaraca zorno je dočarano kako je radionica Stana Winstona kreirala čudovišta te kako ih je Lucasov ILM animirao i ukomponirao na ekran. Zanimljivo, nigdje se ne pojavljuje Spielberg, koji je – bar nominalno – producent filma. (N.P.)

Jurassic Park III, am. fant. horor-triler, 2001.
R: Joe Johnston GL: Sam Neill, William H. Macy, Tea Leoni, Alessandro Nivola

FILM: tri točkice
DVD: četiri točkice

Malena
UCD

Poslije vrlo ambicioznog, ali nažalost i komercijalno posve neuspješnog filma “Legenda o pijanistu”, talijanski redatelj i scenarist Giuseppe Tornatore pokušao je igrati “na sigurno” s “Malenom”, spajajući nostalgiju i erotiku u priči o opsjednutosti jednog sicilijanskog dječaka mjesnom ljepoticom u doba 2. svjetskog rata. Temeljni je problem filma u potpunoj promašenosti pripovjedačke perspektive: Tornatore zbivanja izlaže kroz oči dječaka, za kojeg je naslovna protagonistica, naravno, u svakom pogledu nedostižna, pa je tako njezina turobna sudbina svedena na nivo prizemne melodrame. Posebno je banalan način na koji redatelj karikira uskogrudnost provincijskog mentaliteta, zbog čega je cjelina povremeno teško gledljiva, a dojam donekle spašavaju glazba Ennia Morriconea te kamera Lajosa Koltaija. DVD-izdanje nudi vrlo dobru sliku i zvuk, dok su prilozi rutinski. (I.S.)

Malena, tal.-am. drama, 2000.
R: Giuseppe Tornatore GL: Monica Bellucci, Giuseppe Sulfaro, Luciano Federico, Matilde Piana, Pietro Notarianni

FILM: jedna točkica
DVD: dvije točkice

Zanesena mladost
Continental Film

Tinejdžerska melodrama Johna Stockwella pet puta je išla pred američku cenzuru, sve dok erotske scene u njoj nisu tako prigušene da je film dobio priželjkivani “PG-13” predikat. Tematski je u pitanju križanac žanrovski srodnih ostvarenja “Ludo zaljubljeni” i “Plešimo zajedno”, s Kirsten Dunst i Jayom Hernandezom u ulogama problematične senatorove kćeri i mladog
Hispanca: njemu je uspjeh u školi jedina mogućnost da uskoči u višu socijalnu kategoriju, dok ona ne brine za učenje nego samo za to da što više povrijedi oca i osveti mu se za samoubojstvo majke.
Stockwell je vješto istkao svijet oko dvoje glavnih protagonista, birajući zanimljive lokacije i uvrštavajući niz naturščika u glumačku ekipu – u što se možete uvjeriti dok gledate kraći dokumentarac na solidnom DVD izdanju. Ima i nekoliko izbačenih scena, ali ne i “izrezane” erotike. (N.P.)

Crazy/Beautiful, am. teen. melodrama, 2001.
R: John Stockwell GL: Kirsten Dunst, Jay Hernandez, Bruce Davison, Herman Osorio

FILM: tri točkice
DVD: tri točkice

Izgubljene duše
VTI

Redateljski prvijenac uglednog snimatelja Kaminskog (“Schindlerova lista”, “Spašavanje vojnika Ryana”) pojavio se na kraju mini-trenda filmova sa sličnim zapletima o Sotoni koji pokušava preuzeti ljudsko obličje i zavladati svijetom (“Početak kraja”, “Izabranica tame”). “Izgubljene duše” ne nude praktički nikakva uzbuđenja u priči o djevojci (Winona Ryder) koja otkriva
da je uspješni pisac (Ben Chaplin) predodređen da “preda” svoje tijelo “Knezu tame”. Umjesto potencijalno intrigantne mogućnosti za dramatiziranje piščeva suočavanja s tjeskobnom sudbinom, Kaminski i suradnici najčešće posežu za predvidivim žanrovskim dosjetkama, pa je rezultat gotovo posve promašeno ostvarenje, donekle gledljivo zbog efektnog vizualnog stila. (I.S.)

Lost Souls, am. triler-horor, 2000.
R: Janusz Kaminski GL: Winona Ryder, Ben Chaplin, Sarah Wynter

FILM: jedna točkica
DVD: tri točkice

Rosemaryna beba
VTI

Ukoliko ste nedavno snimili legendarni horor Romana Polanskog s HRT-a, možete odmah obrisati video vrpcu. DVD izdanje umjesto televizijskog pan & scana nudi izvorni widescreen format, vrlo finu paletu boja, pa čak i šestokanalni zvuk. Kao i u slučaju “Sabrine”, “Paramount” se opet “smilovao” filmofilima, uvrstivši u dodatke čak dva dokumentarca: u prvome Polanski, producent Robert Evans i scenograf Richard Sylbert evociraju snimanje (I
otkrivaju da je ulogu Johna Cassavetesa trebao dobiti Robert Redford, ali je bio nedostupan; šteta, film bi time još više dobio na slojevitosti), a drugi je nastao u razdoblju produkcije, prije 35 godina (površan no vrlo zabavan dokument). (N.P.)

Rosemary’s Baby, am. fant. horor, 1968.
R: Roman Polanski GL: Mia Farrow, John Cassavetes, Ruth Gordon

FILM: četiri točkice
DVD: tri točkice

Sabrina
VTI

Drugi hollywoodski nastup Audrey Hepburn, nakon “Praznika u Rimu”, završio je također trijumfalno, unatoč tome što je Humphrey Bogart uskočio umjesto Caryja Granta samo tjedan dana prije početka snimanja: film je nominiran za 6 Oscara i potvrdio onaj za kostime Edith Head (paradoksalno, nepotpisani Hubert de Givenchy kreirao je najefektnije haljine glavne glumice), a status evergreena još mu je više osnažila nova verzija iz 1995.,
u svemu inferiorna originalu.
Za razliku od drugih “Paramountovih” DVD izdanja klasika, ovaj disk bar ima u dodacima 10-minutni dokumentarac o filmu, u kojem se, međutim, Billy Wilder uopće ne pojavljuje, iako je u vrijeme njegova snimanja još bio živ. (N.P.)

Sabrina, am. ljub. komedija, 1954.
R: Billy Wilder GL: Audrey Hepburn, Humphrey Bogart, William Holden

FILM: četiri točkice
DVD: dvije točkice

Pećinski tinejdžer
Continental Film

ćto god mislili o “Pećinskom tinejdžeru” – još jednom djelu iz serije novih verzija B-filmova pedesetih pod zajedničkim naslovom “Creature Features” – ne može mu se osporiti da je riječ o prepoznatljivo osobnom ostvarenju Larryja Clarka, poznatog po kontroverznom filmu “Klinci”. Clark je originalno
ostvarenje Rogera Cormana iz 1958. vrlo dosljedno prilagodio svojim autorskim interesima, pa je najrazrađeniji segment novog filma duga sekvencija u kojoj šestoro tinejdžera odbjeglih iz svoga plemena (priča se zbiva u postapokaliptičnoj budućnosti) otkriva svoju seksualnost uz vodstvo naočitog para dekadentnih mutanata. U Clarkovoj strategiji provokacije svakako ima više kaosa nego smisla, ali rezultat nije nezanimljiv. (I.S.)

Teenage Caveman, am. futur. tv satira, 2001.
R: Larry Clark GL: Andrew Keegan, Tara Subkoff

FILM: dvije točkice
DVD: ništa

Vezane vijesti

Demi Moore više nije gđa. Kutcher na Twitteru

Demi Moore više nije gđa. Kutcher na Twitteru

Američka glumica Demi Moore, koja je službeno u studenom objavila da se rastaje od Ashtona Kutchera nakon tri godine braka, odlučila je da njezino… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika