14.09.2011. / 12:24

Autor: Deutsche Welle

U modi su automobili na struju

U modi je voziti se na struju. Svaki veći proizvođač automobila predstavio je poneki električni automobil na frankfurtskom sajmu. Cijela Hala 4 je predviđena za vozila na električni pogon, od proizvođača do dobavljača.

Rimac AutomobiliRimac AutomobiliMoćni Savez autoindustrije prepoznao je potrebe vremena - na velikom sajmu u Frankfurtu elektormobilnost je u centru pažnje. Nove vjetrove u branši koriste mnogi koji tradicionalno nemaju veze sa automobilima. Recimo, minhenski Siemens nudi tehničku podršku, načine za skladištenje energije i njenu uštedu, kao i korištenje obnovljivih izvora.

Po prvi put je čitava jedna hala posvećena električnim automobilima. Time su oduševljeni manje poznati proizvođači poput „German E-cars", njemačke firme sa engleskim nazivom. Oni su na prošlom sajmu 2009. godine predstavili prototip svog električnog vozila, a u međuvremenu je počela serijska proizvodnja, kaže šef Frank Laber.

„Ima ljudi koji našim automobilom prelaze 100 kilometra do svog radnog mesta, tamo priključe bateriju na punjenje i voze 100 kilometara natrag, do kuće. Vlasnici kažu da to više nije drugi automobil u kući, nego prvi, a da se benzinci koriste samo za veoma duga putovanja."

Baterija i dalje problem

Na sajmu je predstavljena i firma „E-Volution" iz Berlina koja prikazuje svoj Jetflyer, električno vozilo posebne vrste. „To je motocikl na četiri kotača koji se, hvala bogu, ne može prevrnuti", kaže Andreas von Heineman, jedan od šefova. Vozilo u koje treba investirati otkrio je njegov partner Austrijanac Michael Ritt koji prenosi iskustva iz egzotičnih zemalja:

„Naša vozila se koriste u arapskim zemljama kao službena vozila. Ima ih policija u Abu Dabiju ili Dubaiju, kao i razni poduzetnici koji reguliraju promet. U međuvremenu je zeleni val stigao i tamo. Naše mušterije žele da se fleksibilno, brzo i bez buke kreću kroz grad."

Međutim, srce svakog električnog vozila jest njegova baterija, a u poboljšanje baterija mora se uložiti još mnogo novca. Previše, smatra Roland Miller, stručnjak za visoko-tenhološke litijum-ionske baterije.

„Uvijek se mora voditi računa o isplativosti. Ako se proizvodi količinski mnogo - cijene će padati. Ali to nije dovoljno - potrebno je tražiti efikasne načine za proizvodnju. Za sada, prava masovna proizvodnja ne postoji."

Autori: Klaus Ulrih, Frankfurt / Nemanja Rujević

I Hrvati na sajmu predstavljaju električne automobile

Uz bok poznatim svjetskim proizvođačima automobila i dvije hrvatske tvrtke predstavile svu svoje električne automobile.

Dok-ingov je električni automobil svoju premijeru imao kao koncept još prošle godine. Ove je godine predstavljen gotov proizvod. S druge strane, s konceptom najbržeg električnog automobila na svijetu predstavila se tvrtka mladog Mate Rimca, Rimac Automobili.

Oba su hrvatska automobila izazvala veliku pozornost medija, posjetitelja, ali i investitora koji su zainteresirani da te automobile počnu i masovno proizvoditi.

Deutsche Welle

Vezane vijesti

Električni automobili - skupa greška?

Električni automobili - skupa greška?

Euforija od prije tri, tri i pol godine je splasnula. Tadašnja vladajuća koalicija u Berlinu postavila si je veliki cilj: Njemačka je trebala postati… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika