Objavljeno u Nacionalu br. 352, 2002-08-13

Autor: Igor Saračević

Video/DVD

TUŽNI PROTAGONISTI VELIKOG AMERIČKOG MEDIJSKOG CIRKUSA

'Pucanj u srce' snažna je ekranizacija knjige Mikala Gilmorea o sudbini njegova brata Garyja, čije je pogubljenje prije 25 godina izazvalo golemu pozornost američke i svjetske javnosti

Igor SaračevićIgor Saračević‘PUCANJ U SRCE’
(Blitz)

Godine 1977., Gary Mark Gilmore privukao je golemu pozornost američke javnosti kao prvi osuđenik nad kojim je izvršena smrtna kazna na teritoriju SAD-a deset godina poslije prethodnog pogubljenja. Osuđen zbog oružanog ubojstva dvojice muškaraca, Gilmore je dodatno zaintrigirao javnost odbijanjem pomilovanja, odnosno preinačavanja kazne u doživotnu robiju. Njegov slučaj opisao je glasoviti Norman Mailer u knjizi “Krvnikova pjesma”, za koju je 1979. dobio Pulitzerovu nagradu. Tri godine poslije, prema Mailerovu djelu redatelj i producent Lawrence Schiller snimio je vrlo gledani tv film, u kojem je Gilmorea sugestivno tumačio Tommy Lee Jones.
Gilmore je tako postao svojevrsna američka nacionalna legenda, no njegov mlađi brat Mikal znao je da njegova priča nije bila do kraja ispričana. Godine 1994. Mikal – inače novinar časopisa Rolling Stone – objavio je knjigu “Pucanj u srce”, u kojoj je dao Garyjev intimni portret iz perspektive njihove obitelji. Mikalova knjiga nije postala golem bestseler poput Mailerove, no izazvala je dosta pozornosti, pa je prošle godine ekranizirana u produkciji prestižnog hollywoodskog filmaša Barryja Levinsona i njegova partnera u televizijskom radu, Toma Fontane.
Film prati zbivanja u tjednu prije Garyjeva pogubljenja. Mikal (Giovanni Ribisi) i stariji brat Frank (Lee Tergesen) dolaze u zatvor Draper u državi Utah kako bi u razgovoru s Garyjem (Elias Koteas) uvidjeli mogu li ga nagovoriti da ipak zatraži pomilovanje. Mikal i Gary nikad nisu bili bliski, djelomice zbog velike razlike u godinama, a djelomice zbog turobne situacije u njihovoj obitelji, u kojoj su pogotovo starija braća bila izložena gnjevnim ispadima njihova oca (Sam Shepard). Mikal nije na čistu glede svojih osjećaja prema bratu, a njegovu neodlučnost dodatno pojačava medijski cirkus stvoren oko cijelog slučaja. Kroz duge razgovore s Garyjem Mikal postupno počinje shvaćati njegovu tragičnu sudbinu.
U adaptaciji scenarista Franka Pugliesea i režiji ugledne poljske autorice Agnieszke Holland, “Pucanj u srce” neizbježno je vrlo tjeskobno ostvarenje koje zahtijeva punu gledateljsku koncentraciju. Ionako depresivne scene zatvorskih susreta Mikala i Garyja prožete su flashbackovima o nesretnom životu obitelji Gilmore, obilježenom okrutnošću – fizičkom, a još više emotivnom. Problem je, međutim, što Agnieszka Holland i Pugliese nisu uspjeli izbjeći da se zbivanja počnu doimati jednoličnima, pa zato njihovo djelo ipak ne dostiže snagu tematski dosta sličnog “Odlaska u smrt” Tima Robbinsa sa Susan Sarandon i Seanom Pennom. Najveća vrijednost “Pucnja u srce” tako ostaju snažne interpretacije Giovannija Ribisija i Eliasa Koteasa i zbog njih film vrijedi vidjeti.

PUCANJ U SRCE
Shot in the Heart
am. tv drama, 2001.
R: Agnieszka Holland
GL: Giovanni Ribisi, Elias Koteas, Eric Bogosian, Amy Madigan, Lee Tergesen, Sam Shepard
FILM: dvije točkice
DVD: ništa

Rose Red
Issa

Naslov novog televizijskog ”štanceraja” nezaustavljivog Stephena Kinga potječe od imena goleme uklete kuće u koju ambiciozna sveučilišna profesorica dovodi skupinu spiritista kao savjetnike pri pokušaju skupljanja čvrstih znanstvenih dokaza o postojanju natprirodnih pojava. U kući se, naravno, bude zle sile daleko jače od svega što su protagonisti očekivali…
Poput prethodne Kingove mini-serije, “Oluje stoljeća”, “Rose Red” nepotrebno je rastegnuta na trajanje od puna četiri sata: ovog puta, nezgrapna ekspozicija potpuno umrtvljuje zaplet, pa cjelina ostaje bez pravog pripovjedačkog ritma. Slab dojam učvršćuju odreda odbojni i nezanimljivi likovi te krajnje predvidljivo koncipirana “uzbuđenja”. (I. S.)

Stephen King’s Rose Red, am. horor mini-serija, 2002.
R: Craig R. Baxley GL: Nancy Travis, Matt Keeslar
FILM: nula točkica
DVD: dvije točkice

Ja, ja i ja
Blitz

Pošto se istaknula kao montažerka velikog hita “Sjaj”, australska redateljica i scenaristica Pip (Philippa) Karmel dobila je priliku da u produkciji francuskog Gaumonta snimi svoj dugometražni prvijenac, “Ja, ja i ja”. Riječ je o fantaziji o uspješnoj novinarki, nezadovoljnoj svojim privatnim životom, koja stjecajem bizarnih okolnosti dobiva priliku iskusiti kako bi joj život izgledao da se svojedobno udala za muškarca u kojeg je bila jako zaljubljena, ali se tada odlučila posvetiti karijeri. Na žalost, redateljičinoj razradi zgodne polazne ideje manjka inventivnosti, ritam filma odviše je usporen, a poante su banalne; ipak, cjelinu od negledljivosti spašava sugestivan nastup Rachel Griffiths u glavnoj ulozi. (I. S.)

Me Myself I, franc.-austral. humor. drama, 1999.
R: Pip Karmel GL: Rachel Griffiths
FILM: jedna točkica
DVD: ništa

Krug
UCD

Učenik jedne privatne škole pronađen je mrtav, a u službenoj istrazi njegova smrt biva proglašena nesretnim slučajem. Međutim, njegov cimer sumnja da je nesretni mladić ubijen, te da je počinitelj jedan od pripadnika družine zvane Krug, kojoj i sam pripada. U scenariju Briana Hannana ima potencijalno intrigantnih ideja – pogotovo u preispitivanju postojanosti prijateljskih veza u skupinama poput Kruga – međutim, zbog traljave dramske konstrukcije te nezanimljiva razrješenja, rezultat je vrlo skroman. U režiji veterana Sidneyja J. Furieja nema ni trunke nadahnuća, no njegovo vođenje priče i rad s glumcima ipak su dovoljno kompetentni da cjelinu učine podnošljivom. (I. S.)

The Circle, kan. triler, 2001.
R: Sidney J. Furie GL: Treat Williams, Robin Dunne
FILM: jedna točkica
DVD: ništa

Žena poput Mona Lise
Continental Film

Glumljenje Mona Lise iz originalnog naslova – to jest, suzdržano ponašanje kojim se ostavlja dojam zagonetnosti – taktika je za privlačenje muškaraca koju glavnoj protagonistici ove niskobudžetne romantične komedije objašnjava njezina najbolja prijateljica. Scena u kojoj junakinja u nekom klubu pokušava primijeniti prijateljičine upute pripada među duhovitije momente ovog površnog filma, koji se u bavljenju temom potrage za ljubavi rijetko izdiže iznad nivoa prosječnih američkih humorističnih serija, što se posebno odražava u plošnoj razradi likova. Ipak, zahvaljujući opuštenoj režiji Matthewa Huffmana te solidnim glumačkim nastupima, ”Žena poput Mona Lise” sasvim je korektna video-razbibriga. (I. S.)

Playing Mona Lisa, am. ljub. komedija, 2001.
R: Matthew Huffman GL: Alicia Witt, Harvey Fierstein
FILM: dvije točkice
DVD: ništa

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika