21.09.2011. / 09:11

Autor: Nacional.hr

Reakcije na Josipovića

'Tko će odgovarati za ubojstva i palež ako ne oni?'

Što je time predsjednik mislio te tko bi onda, ako su ovo krivi ljudi, zaista trebao odgovarati za ratne zločine, pitaju se dan nakon predsjednikove izjave predstavnici nevladinih udruga za ljudska prava

Ivo Josipović; foto: Oleg Moskaljov (arhiva)Ivo Josipović; foto: Oleg Moskaljov (arhiva)"Nisam siguran ni da su se s hrvatske strane tamo našli pravi ljudi", kazao je predsjednik Josipović, razgovarajući jučer s hrvatskim iseljenicima o generalima u Haagu. Što je time predsjednik mislio te tko bi onda, ako su ovo krivi ljudi, zaista trebao odgovarati za ratne zločine, pitaju se dan nakon predsjednikove izjave predstavnici nevladinih udruga za ljudska prava.

Najodgovorniji političari

Prema mišljenju Zorana Pusića iz Građanskog odbora za ljudska prava, čiju izjavu prenosi T-portal, Haaški sud je tu da odluči radi li se o pravim ljudima.

"Glavna optužujuća činjenica što je sud koristio kod izricanje kazne, sudjelovanje u zločinačkom poduhvatu, slijedom izjava Ive Josipovića izgleda kao da su, diplomatskim riječnikom rečeno, najodgovorniji oni koji su stajali na čelu toga poduhvata, a to su političari", zaključuje Zoran Pusić, ističući kako ne zna na koga je Josipović mislio.

Jedino Jarnjak živ

"Ali ne znam tko bi to bio, ako nisu Gotovina i Markač', kaže Pusić, konstatirajući kako Tuđman i Šušak više nisu živi, kako je Markačev direktni nadređeni bio je Jarnjak, a Gotovini su to bili Bobetko i Červenko koji također više nisu među živima. "Mislim da sud neće smatrati, ako glavni odgovorni nisu više među živima, da treba odustati od svega", smatra Pusić.

Ako ne oni, tko onda?

Vesna Teršelič iz Documente kaže da bi se izjava predsjednika Josipovića mogla tumačiti kao nepoštivanje suda jer je komentirao nepravomoćnu presudu. "Naglasio je da griješe i domaći i strani sudovi. Riječ je o zločinima koji su počinjeni, ljudi su ubijani sela spaljena. Ne znam da li je netko postavio dodatno pitanje ako ne Gotovina i Markač tko onda?", zapitala se Teršelič, koja smatra kako je bolno da odgovaraju ljudi iz vojnih struktura, a neke su odluke donesene u političkoj sferi. To ostaje pitanje i Haagu i domaćem pravosuđu i nama u Hrvatskoj, istaknula je.

Mnogo ozbiljnije od premijerkinog pozdrava u Kninu

Na predsjednikovu izjavu reagirala je srpska zjednica u Hrvatskoj.

Josipović je i predsjednik i pravnik, pa njegovu izjavu treba posebno ozbiljno shvatiti, kaže potpredsjednik Vlade Slobodan Uzelac.

Milorad Pupovac izjavio je za Večernji list kako je ovo mnogo ozbiljnije od premijerkina pozdrava u Kninu jer opovrgava radnje Haškog suda i nepravomoćnu presudu.

Prof. dr. Žarko Puhovski kaže da iako bi se s Josipovićem složila većina građana, treba biti oprezan jer se otvara pitanje zašto onda hrvatsko pravosuđe nije reagiralo kako treba.

Vezane vijesti

Dio EU-a ili neke slične organizacije

Dio EU-a ili neke slične organizacije

Glavna poruka konferencije "Facing Tomorrow 2012" je pogled u budućnost, a sudionicima konferencije koja se pod pokroviteljstvom izraelskog… Više

Komentari

registracija
27/8/09

Lujo1, 21.09.11. 09:38

"Tko će odgovarati za ubojstva i palež ako ne oni?"

Pa kakav je to naslov gospodo iz Nacionala?
Kaj vama još nije bistro da u vrijeme tih paleža i pljački generala Gotovine i Čermaka nije bilo blizu, već su odavno bili u misiji ganjanja đenerala Mladića po Bosni?
Onaj ko je ostal kao odgovaoran na tom području bil je "general" (vodoinstalater i ratni profiter) Čermak!
Tragično je da ljudi poput generala Gotovine i Markaća koji su stvarno časno i odgovorno obavili svoju dužnost ispaštaju radi ratnih profitera poput Čermaka!
Ali istina bu kad-tad isplivala na površinu unatoć svim novcima koje je Čermak donesel iz rata.
Pa Čermak je školski primjer ratnog profitera!!!


registracija
16/9/11

Brkoni, 21.09.11. 09:59

Lujo, potpisujem.


registracija
20/6/11

etna47, 21.09.11. 10:32

Agresija na Hrvatsku - Obrana Domovine!
Što reći o "našim" Srbima kiji još i danas nakon 20-et godina sebe gledaju u Srbiji, oni ako već posjeduju dokumente R.Hrvatske mogu biti samo Hrvati pravoslavne vjere,ali njima to nije dovoljno jer joć uvjek sanjaju o velikoj Srbiji. Gospoda ako ih se tato nazvati može M.Pupovac,S.Uzelac zaboravljaju ili još neće da priznaju da se Hrvatska nije branila u Nišu i Zrenjaninu nego u Vukovaru, Osjeku ,Pakracu ,Karlovcu ,Sisku,Gospiću,Zadru,Šibeniku i Dubrovniku da je južna Dalmacija 4-tri godine bila osječena od matice zemlje.Da njihova "pravda" i njihovi heroji Mladić, Šljivančanin,Hađić i mnogi drugi pod vodstvom njihovog vođe Miloševića nisu uspjeli u svojoj namjeri, a to i dan danas ospravaju njihovi vodeć političari.Što reći o "našim" Z.Pušiću, Ž.Puhovskom, S.Mesiću i njma sličnima koji su cjeli domovinski rat radili i bili plaćenici onih zemalja koji nikada pa ni dan danas ne mogu pteboljeti nastanak Države Hrvatske. Da gospodo u Hagu su osuđeni nevini ljudi naši HEROJI da njih nije bilo mi danas nebi imali HRVATSKU DRŽAVU .


registracija
3/6/11

skaraica, 21.09.11. 11:11

"Tko će odgovarati za ubojstva i palež ako ne oni?"
Drug Tito.


registracija
30/12/10

putusvemir, 21.09.11. 12:14

Lujo1 slažem se, ali uz mali podsjetnik i Gotovina ima Hidroelektru-niskogradnju, doduše sa g.Rosom
i još neku firmicu. Da se nađe za obitelj. Imovinsko-domovinski rat sve je vidljiviji.


registracija
28/4/10

Zvonko, 21.09.11. 12:23

Ova se izjava Josipovića može tumačiti dvojako, od kojih jedno tumačenje može biti krajnje opasno i štetno.

Naime, ako se pođe od činjenice da u Haagu sjede krivi ljudi, bolje rečeno nevini, onda se za krivce može, gledajući hijerarhijski, optužiti one ispod kao stvarne počinitelje zločina i one iznad kao naredbodavce ili odgovorne!
Budući je u godinama nakon Oluje, mada sporo, išlo procesuiranje tih zločina, ca. oko 2000 ljudi je optuženo a optuženi su kao stvarni počinitelji. Oni drugi, hijerarhijski iznad Gotovine i Markača su mrtvi, kao Tuđman, Šušak, Červenko i Bobetko.

Kako je nemoguće suditi mrtvim ljudima a kako su, u mjeri u kojoj jesu, suđeni stvarni terenski počinitelji, pitanje je s kojim razlogom Ivo izlazi u javnost s ovakovim propitkivanjem rada Haaškog tužiteljstva a i suda? Jedino tumačenje može biti relativizacija nepravomoćno osuđenih generala, a koji i po dokazima s navedenim zločinima nemaju veze!

Teza za koju se bore GOLJP i Documenta pa i Pupovac da za zločine netko treba odgovarati u smislu bilo tko, samo nek odgovara je u suprotnosti s pravom u svojoj biti. Pa zar se ne bi svi trebali boriti da počinitelji odgovaraju a ne, prema nekim modernim tumačenjima prava, oni koji su znali ili nisu znali ali su morali znati ali nisu spriječili. Tako ekstenzivno tumačenje na optuženičku klupu može staviti i Sai Babu a i Kuharića! Zanimljivo, da takve pravne eksperimente, po prvi put u povijesti sudovanja koristi upravo ovaj ad-hoc sud i to ograničeno za naše područje!

Ako Ivo ide u javnost s tezom da u Haagu sjede krivi ljudi, u trenutku žalbenog postupka, a bez da je, barem do sada, bilo kakvih reakcija od strane tužiteljstva i suda, kakvu nam to poruku svi skupa šalju?


registracija
5/3/10

starimudrac, 21.09.11. 14:19

ako sam dobro vidio dnevnik u podne na htv, odgovarati će šeks, vekić, merćep, glavaš.... srbija im je preko našeg ministra pravosuđa uručila optužnice. e sad, ministre bošnjaković, bilo bi bolje da ste se tom temom bavili cijelo ljeto, nego što ste neki dan izašli s tvrdnjom kako mediji nemaju isti odnos prema čačiću i horvatinčiću (aludirajući da pogoduju čačiću). za HDZ mi je jasno, nikad ne bi imali kvorum u saboru da nisu abolirali četnike (oni su im uvijek popunjavali kvorum).


registracija
7/3/11

medjimurec, 21.09.11. 14:35

"Sudjelovanje u zlocinackom pothvatu" TO pise u hrvatskim novinama i neki tamo debil zvan Pusic izjavljuje - treba vas optuzit za veleizdaju i da odgovarate pred Hrvatskim sudovima stoko!!


registracija
12/1/11

bozhidar, 21.09.11. 14:39

haski sud nije pravni ni pravedan sud. da bi bio pravan i pravedan, sudio bi ponajprije [pa, i posmrtno-- ako zatreba] vladama mnogih zemalja koje su razarale ubijale civile diljem svijeta.
i ne samo vladama, nego takodjer mnogim novinarima, uciteljima, generalima/casnicima.

pa i one zemje koje su suteci ili cak bodreci odobravale srpske agresije te takodjer nametnule embargo na oruzje ili koje su prepustile da upozore sr da ukoliko sr napadne bilo koju zemlju, te ce naoruzati njezine branitelje da se makar mogu [o]braniti.

sam taj cin bio bi spasio mnoge ljude, sprijecio masovne izgone, i razaranja. hvala


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika