05.10.2011. / 16:17

Autor: Hina

Istraživanje - Alzheimer se prenosi infekcijom?

Alzheimer najčešće pogađa starije osobeAlzheimer najčešće pogađa starije osobeU nekim bi slučajevima Alzheimerova bolest mogla biti posljedica infekcije i možda bi se čak moglo raditi o prenosivoj bolesti, pokazalo je novo američko istraživanje na miševima kojima je usađeno tkivo ljudskog mozga bolesnika koji su oboljeli od Alzheimerove bolesti, prenose američki mediji.

Kod miševa 'zaraženih' tkivom ljudskog mozga uočena su oštećenja na mozgu karakteristična za Alzheimerovu bolest a nakon nekog vremena to se oštećenje proširilo na čitav mišji mozak. Miševi kojima je inokulirano tkivo mozga zdravih osoba nisu pokazivali nikakve promjene na mozgu.

"Naše otkriće otvara mogućnost da su neki od sporadičnih slučajeva Alzheimereove bolesti posljedica infektivnog procesa na sličan način na koji se 'bolest ludih krava' razvije od infekcije bolesnim proteinima zvanim prioni", kazao je profesor neurologije s houstonskog Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Teksasu Claudio Soto.

"Osnovni mehanizam razvoja Alzheimerove bolesti vrlo je sličan prionskoj bolesti" kaže Soto. On uključuje normalne proteine koji se deformiraju i mogu se širiti pretvaranjem dobrih proteina u loše. Loši proteini akumuliraju se u mozgu stvarajući naslage za koje se vjeruje da uništavaju stanice neurona u Alzheimeru, rekao je Soto.

Znanstvenici upozoravaju da je to otkriće u povoju i nije jasno može li se isto dogoditi i kod čovjeka, prije svega zato što je prijenos tkiva obavljen u umjetnim uvjetima kojima čovjek teško da može biti izložen.

Istraživači sada razrađuju eksperimente u kojima bi utvrdili da li se takav prijenos može dogoditi u prirodnim uvjetima, kazao je Soto.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Molecular Psychiatry.

'Alzheimer zapravo uopće ne postoji?!'