04.10.2011. / 10:49

Autor: Nacional.hr

Reagiranje iz ministarstva

Kriva interpretacija

Vezano uz navode o telefonskom razgovoru sa službenicima Uprave za sustav javne nabave, mišljenja smo da je došlo do krive interpretacije u obrazloženju konkretnog slučaja, stoji u reagiranju Ministarstva gospodarstva

Ministar gospodarstva Đuro Popijač (foto: Igor Šoban)Ministar gospodarstva Đuro Popijač (foto: Igor Šoban)U cilju točnog i potpunog informiranja javnosti dostavljamo Vam reagiranje vezano za članak Jednakopravnost? Pa Hrvatska još nije u EU!", objavljen danas, 30.rujna 2011. na web portalu www.nacional.hr .

U objavljenom tekstu počevši od naslova navedeno je niz tendencioznih i netočnih tvrdnji te prije svega želimo naglasiti da je novinarka Jasna Babić 29.rujna 2011. godine u 18:58 sati poslala upit vezan uz nabavu usluga iz Dodatka II.B Zakona o javnoj nabavi radi „pisanja teme u Nacionalu".

30.09. u 10:03 sati članak je već bio objavljen na web portalu prije nego što je Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva dostavilo traženi odgovor.

Takav postupak novinarke Babić smatramo krajnje neprofesionalnim te samim time ne vidimo svrhu njenog upita upućenog Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva uzimajući u obzir činjenicu da je članak objavljen prije primjerenog roka za dostavu traženog odgovora.

Stoga Vam dostavljamo traženi odgovor na upit novinarke za koji smatramo da je trebala uzeti u obzir prilikom pisanja objavljenog članka:

Sukladno trenutno važećem Zakonu o javnoj nabavi (Narodne novine 110/07, 125/08), ističemo da je za nabavu tih usluga propisana procedura u kojoj je naručitelj dužan primijeniti odredbe Zakona vezane uz početak postupka javne nabave, objave, tehničke specifikacije i pravnu zaštitu. Pri tome je prije sklapanja ugovora o javnim uslugama iz Dodatka II. B naručitelj obvezan u Elektroničkom oglasniku javne nabave objaviti obavijest o početku postupka javne nabave te ne smije potpisati ugovor o javnim uslugama iz Dodatka II. B prije isteka roka mirovanja koji iznosi 15 dana.

Vidljivo je da se navedeni postupak zbog specifičnosti usluga iz Dodatka II.B Zakona o javnoj nabavi, čija godišnja vrijednost na razini svih naručitelja ne prelazi 2% ukupne vrijednosti javne nabave, razlikuje u odnosu na postupke nabave druge robe, radova ili usluga (iz Dodatka II.A). Međutim, ističemo da je navedena procedura kojom se za postupak nabave usluga iz Dodatka II.B propisuje drugačiji postupak u odnosu na nabavu druge robe, radova ili usluga u potpunosti preuzeta iz relevantnih direktiva Europske unije koje uređuju to područje (Direktiva 2004/17/EZ i Direktiva 2004/18/EZ). Dakle, već je i trenutno važeći Zakon o javnoj nabavi koji je donesen 2007. godine, a izmijenjen 2008. godine u tom dijelu u potpunosti preuzeo relevantne odredbe pravne stečevine Europske unije, a što ističemo u kontekstu vašeg pitanja o statusu primjene odredbi vezanih za nabavu usluga iz Dodatka II.B prije i poslije pristupanja Hrvatske u Europsku uniju jer Hrvatska u tom dijelu već nekoliko godina ima u primjeni zakonodavne odredbe sukladne pravnoj stečevini Europske unije.

Međutim, radi dodatnog podizanja transparentnosti i jačanja tržišnog natjecanja pri nabavi usluga iz Dodatka II.B Vlada Republike Hrvatske predložila je izmjene u provedbi ovoga postupka a koje su vidljive u novom Zakonu o javnoj nabavi (Narodne novine 90/2011). Stoga će upravo vezano uz primjenu postupka za nabavu usluga iz Dodatka II.B, primjena novog Zakona o javnoj nabavi koji će stupiti na snagu 1. siječnja 2012. godine donijeti značajan iskorak. Naime, novim Zakonom o javnoj nabavi propisan je postupak nabave koji osigurava bolje tržišno natjecanje u provedbi tih postupaka.

Novi Zakon o javnoj nabavi propisuje da će naručitelji pri nabavi usluga iz Dodatka II. B morati objaviti zahtjev za prikupljanje ponuda na internetskim stranicama, uz istodobnu mogućnost upućivanja zahtjeva za prikupljanje ponuda na najmanje tri gospodarska subjekta. Pri tome će naručitelj sve ponude dostavljene temeljem zahtjeva objavljenog na internetskim stranicama, morati uzeti u razmatranje pod istim uvjetima kao i ponude koje zaprimi od gospodarskih subjekata kojima je uputio poziv.

Ističemo da je ovakvim odredbama propisan stroži režim za nabavu usluga iz Dodatka II. B u odnosu na odredbe relevatnih direktiva Europske unije, a sve s ciljem osiguranja istinskog tržišnog natjecanja za nabavu ovih usluga.

Za potrebe pisanja Vašeg članka želimo Vas uputiti i na proces rasprave o razvoju donošenja novog zakonodavnog okvira za javnu nabavu koji je u tijeku na razini Europske unije, a u sklopu kojeg je također, među ostalim, problematizirano i pitanje različitih postupaka nabave za usluge iz Dodatka B u odnosu na ostale usluge.

Detaljnije podatke o tome možete pronaći na http://ec.europa.eu/internal_market/consultations/2011/public_procurement_en.htm, te u dokumentu „Green Paper on the modernisation of EU public procurement policy - Towards a more efficient European procurement market" koji je dostupan na http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2011:0015:FIN:EN:PDF.

Vezano uz navode o telefonskom razgovoru sa službenicima Uprave za sustav javne nabave, mišljenja smo da je došlo do krive interpretacije u obrazloženju konkretnog slučaja.

Vezane vijesti

Niže cijene benzina i dizela

Niže cijene benzina i dizela

Najviše cijene motornih benzina od ponoći će pasti za 33 odnosno 35 lipa po litri, dok će dizelska goriva pojeftiniti za pet odnosno šest lipa,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika