11.10.2011. / 12:12

Autor: Nacional.hr

Zakulisne igre

Nož u leđa Ine

Nacional je tijekom višemjesečnog istraživanja dobio na uvid nekoliko dokumenata koji ukazuju na to da se poslovni aranžmani Janafa i HŽ-a s ruskim kompanijama odvijaju znatno drukčije nego što se to predstavlja u javnosti

Rafinerija SisakRafinerija SisakNovi broj Nacionala donosi priču o ulasku ruskih naftaša u Industriju nafte na "mala vrata". Naime, dvije su državne kompanije sklopile takve poslonne aranžmane koji bi mogli dovesti do propasti rafinerije Sisak u veoma kratkom vremenu. To bi, posljedično, moglo izazvati velike probleme za Inu.

Čelni ljudi Janafa i Hrvatskih željeznica obvezali su se uložiti više stotina milijuna kuna u gradnju i dogradnju naftovoda, naftnih terminala i pruga za potrebe rafinerije u Bosanskom brodu, koja je u vlasništvu ruske državne kompanije Zarubježnjeft. Upravo zahvaljujući tim investicijama, ruskoj je kompaniji olakšan ulazak na hrvatsko i regionalno tržište naftnih derivata.

Ključni element za ostvarenje takvog scenarija jest gradnja produktovoda - naftovoda namijenjenog transportu gotovih derivata - između rafinerije Bosanski Brod i Janafova terminala u Slavonskom Brodu. Na taj način ruska rafinerija dobit će mogućnost da vrlo jeftino i pouzdano prevlada svoj najveći nedostatak - lošu logistička povezanost.

Kako bi Rusi mogli ekonomski efikasno izvoziti svoje derivate iz Bosanskog Broda, Janaf će platiti gradnju produktovoda i malog terminala uz samu Rafineriju, HŽ izgraditi i remontirati sve pruge, kupiti vagone i također izgraditi manji terminal u luci Slavonski Brod. Također, zasad je nejasno tko će financirati više stotina milijuna kuna vrijedan novi naftni terminal u mjestu Garčin, odmah pokraj Janafova terminala. Taj terminal planira se upotrebljavati za otpremu derivata iz Bosanakog Broda, što je u svojim izjavama potvrdio i šef HŽ-a Zlatko Rogožar, a prema dokumentaciji koju posjeduje Nacional, samo u gradnju novog industrijskog kolosijeka prema tom terminalu utrošit će se 40 milijuna kuna.

Nacional je tijekom višemjesečnog istraživanja dobio na uvid nekoliko dokumenata koji ukazuju na to da se poslovni aranžmani Janafa i HŽ-a s ruskim kompanijama odvijaju znatno drukčije nego što se to predstavlja u javnosti.

Ako hrvatska vlada donošenje zakona kojim bi se ograničio mogući maksimalni udjel bilo kojeg dioničara u Ini pravda činjenicom da se radi o kompaniji od strateške važnosti, kako je moguće da tvrtkama u svom vlasništvu dopušta sklapanje ugovora koji ugrožavaju budućnost te kompanije?

Vezane vijesti

Sanader nikad nije tražio da razgovaramo o INA-i i MOL-u

Sanader nikad nije tražio da razgovaramo o INA-i i MOL-u

Josip Friščić, bivši potpredsjednik Hrvatskog sabora i bivši čelnik Hrvatske seljačke stranke (HSS-a), HDZ-ovog koalicijskog partnera u bivšoj Vladi,… Više

Komentari

registracija
14/11/07

laufer, 11.10.11. 13:58

Kakvo je to pitanje?
Pa jesu hadezejci iz Vlade i Sabora već stotinu puta rekli da ništa ne znaju i ničega se ne sjećaju.
Inače, što treba i pitati... zna se tko je za sve kriv u ovoj zemlji.
Srbi i komunisti.
Sigurno je u ime JANAFa i HŽa ugovore potpisao Boris Tadić.


registracija
3/6/11

skaraica, 11.10.11. 17:38

Za sve je kriva UDBA.


registracija
30/12/08

csiki, 11.10.11. 18:03

Hrvati su nepogresni


registracija
18/1/08

ankicascreiber, 12.10.11. 11:37

HDZ i privatizacija su napravili u HR više štete nego li srbi i udba


registracija
19/7/11

bubba, 12.10.11. 12:07

i koja je logika ovog članka, ina bi trebala valjda organizirati balvane na cesti svuda oko bosanskog broda i tako "osigurati" rafineriju u sisku?

to je logika ekonomskog primitivizma, mentalitet naših antitržišnih rušitelja ekonomije, koji su nas i doveli gdje smo sad.

kad je već ina uglavnom u mađarskim rukama, što je loše u tome da ima konkurenciju? za kupce to može biti samo bolje, za takav zaključak treba samo mrva zdravog razuma.

što se tiče naftovoda, malo proučavanje te materije može pokazati da je to malo ulaganje u odnosu na očekivanu i dugotrajnu dobit, a to je ujedno iskorištavanje jedne od naših rijetkih komparativnih prednosti, geostrateškog položaja.


registracija
29/4/09

florenz, 12.10.11. 18:04

Opet jedno dugoročno ulaganje u rafineriju B. Brod, koja zagađuje rijeku Savu i svojim smradom ugrožava stanovnike našeg, Sl. Broda, da bi BiH trujući zajedničku granicu, stanovnike i eko-sustav mogla raditi. Rusi o svemu tome ne brinu, već jedino nastoje kao partner MOL dampinšim gorivom eliminirati INU kao konkurenta, pa kad joj padnu dionice - domoći se Libijskih izvora pod koncesijom INE. A naši samo kimaju glavom zbog kratkoročnih mrvica.


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika