24.10.2011. / 12:44

Autor: Deutsche Welle

Milijun električnih automobila tek 2023. godine

U razvoju elektromobila mnogo je nepoznanica. Istraživači predviđaju da će u budućnosti bolje ići hibridi koji kombiniraju klasična goriva i struju. Električni automobili će ekspanziju doživeti poslije 2020. godine.

Hibridi će i dalje biti najpoželjnija prometalaHibridi će i dalje biti najpoželjnija prometalaIstraživači su razvili računalni model kako bi simulirali razvoj električnih automobila - ovisno od političkih ili drugih odluka - od poreznih olakšica do performansi baterija. Prema ovom scenariju, cilj savezne vlade Njemačke je da se na ulicama uskoro nađe milijun električnih i hibridnih automobila. Taj cilj bi trebao biti postignut bez posebnih napora i poticaja. Doduše, ne 2020, kako je to zamišljeno, već nešto kasnije, kaže voditelj projekta Michael Holtermann.

„Bez ikakvih akcija ili olakšica, po našem modelu, 1. siječnja 2020. na ulicama ce biti 462.000 električnih i hibridnih automobila uključujući i državna i industrijska vozila. Jedan milijun ćemo dostići dvije i pol godine kasnije."

Bez subvencija

Razvoj bi se mogao ubrzati bude li država subvencionirala elektromobile, kaže ekonomist Jürg Radeke. Ipak, subvencioniranje prilikom kupovine ne bi imalo ekonomskog smisla: „Naš rezultat je da bi ovakva mjera donijela više štete nego koristi. Glavno je da bi troškovi bili veći od koristi. Prema tome, ne vrijedi povlačiti taj potez."

Znanstvenici polaze od toga da država gubitke od poreza na gorivo neće izjednačiti povećanjem poreza na električna vozila. Osim toga, oni smatraju da će povećanje broja električnih automobila značiti i da će se proizvođači prestati truditi da postojeće motore sa unutrašnjim sagorevanjem učine što efikasnijim. Naposlijetku, granična vrijednost emisije ugljičnog-dioksida koju je postavila Europska unija odnosi se na prosjek dobijen od svih modela jednog proizvođača.

Prvo hibridi

Njemačka vlada je i prije ove studije odlučila da kupce električnih automobila ne nagrađuje specijalnim premijama ili subvencijama. Novac će umjesto toga biti usmjeren na istraživanje i razvoj novih tehnologija. Njemačko ministarstvo za zaštitu životne sredine financira projekt „tržišni model elektromobilnosti". Mathiasa Samsona, koji je uključen u ovaj projekat, rezultati studije nisu iznenadili.

„Mi već toliko raspravljamo o tome sa mnogo različitih aspekata da ne bih govorio o pravom iznenađenju. Nije još potvrđeno ni jedno ni drugo. Na primjer, električni motori će se svakako još dugo koristiti u kombinaciji sa klasičnim, to jest, nosioci koncepta elektromobilnosti će još dugo biti takozvana hibridna vozila. Čisto električni automobili neće tako skoro steći veliku rasprostranjenost."

Prema procjenama istraživača, na njemačkim ulicama će biti 870.000 isključivo električnih automobila tek 2050. godine.

Autori: Andreas Beker / Daniela Vranković

Deutsche Welle

Vezane vijesti

Električni automobili - skupa greška?

Električni automobili - skupa greška?

Euforija od prije tri, tri i pol godine je splasnula. Tadašnja vladajuća koalicija u Berlinu postavila si je veliki cilj: Njemačka je trebala postati… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika