Objavljeno u Nacionalu br. 832, 2011-10-25

Autor: Dean Sinovčić

Seksualni gadgeti

Vibriranje na švedski način

Šef kompanije LELO iz Stockholma Filip Sedić govori o proboju superiorno dizajniranih i tehnološki naprednih igračaka za žene i muškarce na američko tržište

Filip Sedić želi stvoriti konceptualni brend koji će
inspirirati ljude da više uživaju i eksperimentirajuFilip Sedić želi stvoriti konceptualni brend koji će inspirirati ljude da više uživaju i eksperimentirajuProšlog mjeseca švedska kompanija LELO, vodeći svjetski proizvođač seksualnih pomagala za muškarce i žene, potpisala je ugovor s kompanijom Brookstone, vlasnikom tristotinjak trgovina lifestyle proizvodima diljem Amerike. To je još jedan korak kompanije LELO u osvajanju američkog tržišta, kompanije čiji je osnivač i čelni čovjek Filip Sedić, Hrvat iz Sarajeva.

“Poznato je da u Americi nije lako uspjeti. Konkurencija je velika, pa kupci mogu biti iznimno zahtjevni. No nama zahtjevna tržišta odgovaraju, jer tada do izražaja dolazi superiornost kvalitete naših produkata”, rekao nam je Sedić, koji živi u Šangaju, ali je gotovo neprestano na putu.


Kada su se ovog mjeseca u trgovinama Brookstonea našli u prodaji LELO proizvodi, superiornost je bila najizraženija kod najnovijeg proizvoda Lyla, linije Insignie vibratora koji koristi SenseMotion tehnologiju, pri čemu se brzina i način vibriranja određuju uz pomoć bežičnog daljinskog upravljača koji tresete rukama i u tom ritmu i brzini se trese i kreće sam masažer. “Za veliku promociju Insignie SenseMotiona odlučili smo se svjesni da imamo produkt bez konkurencije. Sama činjenica da se može bežično kontrolirati kretnjama tijela, dovoljno je fascinantna”, tvrdi Sedić.

LELO PROIZVODI mogu se kupiti u više od 50 zemalja diljem svijeta, a sama kompanija ima 400 zaposlenih. Za kompaniju koja je osnovana, i to sasvim slučajno, prije devet godina u Stockholmu, to je nevjerojatan uspjeh. “U Švedsku sam otišao na poziv prijatelja koji je u to vrijeme studirao umjetnost. Uveo me u modne i fotografske krugove u kojima sam ostao i nakon osnivanja jedne od prvih internetskih kompanija u Švedskoj, Internet marketing centra. Nažalost, upućenost u internet i tehnologiju u to je vrijeme još bila na niskoj razini. Ironično je da je pravi internetski bum uslijedio godinu dana nakon zatvaranja naše kompanije”, prisjeća se Sedić koji se nakon toga zaposlio u kompaniji Ericsson, poznatoj po proizvodnji mobilnih telefona.

“Zanimljiva poslovna ponuda stigla je iz Ericssona 2000. godine. Bio sam zadužen za razvoj sistema treće generacije mobilne telefonije, 3G-WCDMA. Rad u velikoj korporaciji u svakom slučaju je zanimljivo i dragocjeno iskustvo, no moja kreativnost nije dolazila do izražaja. Odlučio sam da je vrijeme za još jednu veliku promjenu te sam se posvetio pronalasku poslovnog plana koji bi se temeljio na svim mojim dotadašnjim iskustvima.” Nije ni očekivao da će se poslovni plan odnositi na proizvodnju ekskluzivnih seksualnih pomagala. “Ideja se rodila neočekivano. S prijateljima sam tražio rođendanski poklon za poznanicu koja je u materijalnom smislu imala sve. Ulazak u sex shop, prvi put u životu, u usporedbi sa svijetom visoke tehnologije u kojem smo živjeli, učinio nam se kao putovanje kroz vrijeme sto godina unatrag. Blještavilo, kič i vulgarnost kojima smo bili okruženi doveli su nas do zaključka da je možda pametnije potragu nastaviti na internetu. Lokalni dućan, mislili smo tada, nema ono što tražimo. Na naše veliko iznenađenje pokazalo se da globalna internetska ponuda nije ništa bolja. Vodeći se idejom da moji prijatelji i ja nismo jedini razočarani ponudom u ovom segmentu, započeo sam projekt zvan Volonte, kojemu je cilj bio razvoj produkta koji smo priželjkivali naći tog dana. Nedostajali su mi iskusni produkt dizajneri koje sam uskoro pronašao u dvojici mojih sada već bivših partnera. Ubrzo smo shvatili da ne želimo stati na razvoju jednog produkta. Odlučili smo stvoriti lifestyle koncept s dizajniranim objektima koji bi pridonijeli kreiranju romantične atmosfere koju svi priželjkujemo. Tako se rodio LELO brand”, opisao nam je Sedić.

JESU LI SEDIĆ i tadašnji partneri vjerovali da žene, ako žele imati skupe cipele i skupe haljine, žele imati i skupe vibratore ili japanske kuglice? Lijepim i skupim cipelama lako se hvaliti u društvu prijateljica, ali kako se hvaliti lijepim vibratorom? “Da, naravno da smo vjerovali. Svi mi želimo biti okruženi oku ugodnim dizajnom. Što se tiče problema nemogućnosti pokazivanja naših produkata u javnosti, njega u početku nismo bili svjesni. U Švedskoj, naime, ljudi kupuju luksuzne predmete za svoj osobni užitak. Razmetanje skupim cipelama i potpisanim torbama smatra se malograđanstvom. Poznajem ljude koji idu u krajnost rezanja etiketa i skrivanja loga skupocjenih brandova. Problema smo postali svjesni širenjem prodaje naših produkata na ostatak svijeta. Ipak, velikog straha nemamo jer trend je na našoj strani. Najveći porast prodaje nam je baš u zemljama poznatim po kupovini u svrhu pokazivanja, kao što su Kina, Brazil i Rusija.”

SEDIĆ JE od početka imao vrlo ambiciozne planove s kompanijom LELO, kaže da im je prvotni plan bio osvojiti švedsko tržište i potom krenuti dalje, ali sve se dogodilo brže no što je očekivao. “Već nakon prve godine LELO se prodavao u 16 zemalja. Interes je bio ogroman i svakodnevno smo zaprimali poslovne ponude iz svih krajeva svijeta. Naše smo produkte prvi put javno prezentirali na internacionalnom sajmu u Las Vegasu i premda smo tada imali samo jedan produkt, pred našim štandom bio je dugačak više od sto metara. Svi su željeli vidjeti čudo od vibratora koji je tri puta manji od standardnog, a pet puta skuplji.” Tu dolazimo do cijena koje za luksuzne proizvode nikada nisu male, pa se u slučaju LELO vibratora kreću od 100 pa do čak 10 tisuća eura, koliko stoji LELO LUXE koji je prekriven 18-karatnim zlatom. “Cijena naših osnovnih produkata je u prosjeku od 70 do 120 eura. Za razliku od mnogih drugih produkata koji se, primjerice, prodaju u Hrvatskoj i Europi za cijenu od 100 eura, u Americi za pola cijene, a u Kini za manje od pet eura, naše su cijene jednake na globalnom nivou jer su razmjerne proizvodnoj cijeni produkta”, kaže Sedić i pri tome objašnjava fenomen LELO LUXE vibratora.

“LELO LUXE kolekcija je stvorena za medije. No zanimljivo je kako se s vremenom pokazalo da interes za te produkte postoji i s godinama raste. Mnogi produkti iz te kolekcije su teški preko pola kilograma, a cijena proizvodnje samo školjke izrađene s visokom preciznošću od medicinskog čelika lako premaši 2000 eura. Radimo ih isključivo po narudžbi.” Zbog naglog povećanja proizvodnje preselili smo je u Kinu, u grad Suzhou kraj Šangaja. “U Kini možemo izravno kontrolirati ne samo proizvodnju naših konačnih produkata, nego i najmanjih dijelova naših dostavljača već u njihovim pogonima”, tvrdi Sedić koji odbacuje priče o tome kako je u Kini proizvodnja jeftinija. “To su prošla vremena. Trenutačno je situacija, prvenstveno u Šanagaju u kojem živim, takva da su troškovi proizvodnje veći nego što bi bili u Hrvatskoj.” Što se tiče marketinške promocije, Sedić kaže da im je u početku bitnije bilo usavršavanje samih proizvoda koji su se tada kupovali prema preporukama ljudi koji su ih koristili, a tek kasnije započeli su s pravim kampanjama.

“Jedan od prvih smišljenih marketinških poteza bilo je predstavljanje kompanije na filmskom festivalu u Cannesu. Nakon toga je uslijedilo sponzoriranje najrazličitijih događanja diljem svijeta. Trenutačno sponzoriramo premijere britanskog filma ‘Hysteria’ u više zemalja, a u pregovorima smo i za Emmy i MTV Music Awards.” Nije ni čudo, jer “Hysteria” je priča o dva liječnika iz vikorijanskog doba, koja su izumila vibrator da smiruju histerične žene, a kritike filma su odlične. Čak se spominjalo i da su filmske glumice i slavne osobe poput Nicole Richie, Paris Hilton i Angeline Jolie vlasnice LELO pomagala. "Popularnosti branda među zvijezdama pridonijela je i činjenica da se naši produkti mogu kupiti i u luksuznim robnim kućama kao što je Galeries Lafayette, te u Dolce&Gabanna shopovima u Italiji i Francuskoj.”

NAKON OSVAJANJA tržišta sa seksualnim pomagalima za žene, LELO je krenuo s proizvodnjom seksualnih pomagala za muškarce. “Muška pomagala su se pojavila na zahtjev naših kupaca. Mjesecima smo bili bombardirani mailovima s upitima kad ćemo proizvesti produkt za muškarce, koji su se osjetili zapostavljeno. Čak 87 posto naših kupaca su parovi. Muškarci, zaljubljenici u tehnologiju, često igraju veliku ulogu i pri kupovini produkata za partnericu.” A zatim se lepeza proizvoda počela još više širiti. “LELO je od početka bio zamišljen kao lifestyle koncept pa smo, čim nam se ukazala financijska prilika, krenuli s proširenjem asortimana i na rublje, svijeće, masažna ulja... Cilj nam je da se LELO prepozna kao konceptualni brand koji će inspirirati ljude da više uživaju u posebnim trenucima. Upravo stoga u pripremi je otvaranje prvih LELO koncept dućana.”

LELO je ove godine pokrenuo liniju Intimina. “Intimina je nastala iz naše suradnje sa svjetskim farmaceutskim kompanijama i privatnim klinikama specijaliziranim za probleme vezane uz žensko zdravlje. Moja supruga je osmislila Intimina koncept, koji obuhvaća sve produkte koje žena u određenom razdoblju života može trebati. Trenutačno radimo na produktima za osobnu higijenu, a uskoro se planiramo baviti medicinskim tretmanima vezanim za ženske bolesti”, kaže Sedić.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika