11.01.2012. / 15:07

Autor: Hina

HDZ na promidžbu potrošio 12,7, a Kukuriku 12,3 milijuna kuna

Najviše novca na izbornu promidžbu od 15. listopada do 12. prosinca je, po procjenama GONG-a i Transparency International Hrvatske (TIH), potrošio HDZ (12,7 milijuna kuna), slijedi Kukuriku koalicija s 12,3 milijuna, a svi ostali potrošili su manje od 30 posto od ukupno potrošenih 34 milijuna kuna.

HDZ je najviše potrošio u izbornoj kampanjiHDZ je najviše potrošio u izbornoj kampanjiNajviše novca na izbornu promidžbu od 15. listopada do 12. prosinca je, po procjenama GONG-a i Transparency International Hrvatske (TIH), potrošio HDZ (12,7 milijuna kuna), slijedi Kukuriku koalicija s 12,3 milijuna, a svi ostali potrošili su manje od 30 posto od ukupno potrošenih 34 milijuna kuna.

Nakon HDZ-a i Kukuriku koalicije najviše je potrošio HSS koji je za oglašavanje dao 3,1 milijuna kuna, slijedi nezavisna lista Milana Bandića s 1,7 milijuna kuna te nezavisna lista Ladonja s nešto više od milijun kuna.

Usporedba procjene vrijednosti oglasnog prostora prema javno objavljenim cjenicima te podataka iz konačnih izvještaja izbornih kandidata ukazala je da su dvije najveće stranke/koalicije te Milan Bandić potrošili manje od procjenjene vrijednosti oglasnog prostora. Udruge objašnjavaju da je do te razlike u troškovima došlo zbog popusta na količinu oglasa.

Kod ostalih izbornih kandidata nema nejasnih razlika, a neki od njih su naveli da su na oglašavanje potrošili čak više nego što je utvrđeno monitoringom. U udrugama smatraju da je kod njih do razlike došlo zbog toga što su se oglašavali u lokalnim medijima koji nisu praćeni.

Zastupnički mandat je najskuplje stajao HSS koji je jedini osvojeni mandat platio više od tri milijuna kuna. Slijedi HDZ koji je za mandat dao 288.800 kuna, te Kukuriku koalicija 153.500 kuna.

Najmanje je za jedan mandat platila lista Ivana Grubišića (30.600 kuna), a slijede HDSSB s 44.800 i Laburisti s 57.700 kuna. Najveći gubitnici su Bandić i Ladonja koji nisu osvojili ni jedan mandat.

U troškove promidžbe koje su nevladine udruge procijenile na temelju brojanja oglasa na nacionalnim televizijskim i radijskim postajama, portalima i tisku nisu uračunati posebni popusti, produkcija spotova, priprema za tisak i plakate, suveniri i troškovi prijevoza. Lokalno oglašavanje praćeno je samo na televizijama Z1 i TV Jabuka te na radijskim postajama Sljeme i 101.

Izvršni direktor GONG-a Dragan Zelić rekao je da procijenjeni iznosi troškova oglašavanja ne predstavljaju stvarno potrošeni iznos i da je moguće da prikazani iznosi ne sadrže sve popuste.

GONG i TIH stoga su pozvali izborne sudionike da sami objave cjenike, uvjete i ostvarene popuste te da značajno veće popuste prikažu kao donacije.

Član Upravnog odbora TIH-a Zorislav Antun Petrović rekao je da su izborni kandidati u pravilu na čitavu kampanju potrošili više novca od procijene jer oglašavanje čini od 50 do 70 posto ukupnih troškova.

Predstavnici nevladinih organizacija ocijenili su da su stranke ostvarile vidljivi napredak u transparentnosti financiranja izbornih kampanja ali i da cjenici i popusti po kojima su dogovarane cijene oglasnih prostora predstavljaju moguće "sive zone".

Netransparentnost cjenika i popusta dovodi do toga da podaci nisu provjerljivi, onemogućuje se kvalitetan nadzor financiranja kampanja te otvara prostor za različita tumačenja, zaključile su udruge.

Medije su pozvale da objave podatke o prihodima od prodaje oglasnog prostora, uključujući i popuste.

Udruge se zadovoljne kako je Državno izborno povjerenstvo odradilo svoj posao, a pratiti će i kako će u zadnjoj etapi sankcionirati izborne sudionike zbog eventualnih prekršaja.

Od nove vlasti očekuju da će odmah krenuti u poboljšanje zakonskog okvira i da će jačati kapacitete DIP-a.

Vezane vijesti

Karamarko: vlast nije napravila ništa za narod

Karamarko: vlast nije napravila ništa za narod

Predsjednik HDZ-a Tomislav Karamarko rekao je danas kako aktualna vlast tijekom proteklih šest mjeseci nije napravila ništa korisno za ovaj narod,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika