Objavljeno u Nacionalu br. 426, 2004-01-13

Autor: Nenad Polimac

FILMSKI HITOVI POČETKA 2004.

Mršavo proljeće 2004. u kinima: vesterni, crtići i ljubavne komedije

Prva će četiri mjeseca premijere imati tek nekoliko zanimljivih filmova s potencijalom da zarade više od 100 milijuna dolara: tek u svibnju dolaze postmodernistička zafrkancija na horor 'Van Helsing' s Hughom Jackmanom i povijesni spektakl 'Troja' s Bradom Pittom

Nenad PolimacNenad PolimacPočetak filmske godine u Americi je, kao i uvijek, sezona nagrada najboljim ostvarenjima iz protekle godine, najprije Zlatnih globusa (25. siječnja), a zatim i Oscara (29. veljače). Zahvaljujući toj halabuci pohvaljeni filmovi imat će “produženi život” u kinima: čim se dodijele Zlatni globusi i proglase nominacije za Oscara, očekujte dodatne komercijalne poticaje za “Povratak kralja” Petera Jacksona, “Studengoru” Anthonyja Minghelle, “Krupnu ribu” Tima Burtona, “Gospodara i ratnika” Petera Weira, “Mističnu rijeku” Clinta Eastwooda, “Posljednjeg samuraja” Edwarda Zwicka, “Kuću pijeska i magle” Vadima Perelmana, “Izgubljeni u prijevodu” Sophie Coppole, “21 gram” Alejandra Gonzalesa Inarritua, “Djevojke s kalendara” Nigela Colea i još poneki film. Također, hitovi iz božićnog razdoblja – poput “Popusta na količinu” sa Steveom Martinom, “Nešto treba dati” s Jackom Nicholsonom i Diane Keaton, “Vilenjaka” s Willom Ferrellom, “Osmijeha Mona Lise” s Juliom Roberts, “Čeka za isplatu” s Benom Affleckom, “Začarane kuće” s Eddiejem Murphyjem te “Mačka u šeširu” s Mikeom Myersom – privlačit će publiku još mjesec-dva, sve dok se ne pojave na videu i DVD-u.

Hitovi iz božićne filmske sezone još će koji mjesec privlačiti publiku dok se ne pojave na videu i DVD-u Nakon kraha filma 'Gigli', producenti su za 'Jersey Girl' odlučili na plakat staviti Bena Afflecka, a ispustiti J. Lo Redatelj je zahtijevao da u 'Hellboyu' glumi karakterni glumac Ron Perlman, a ne zvijezda Vin DieselŠto, međutim, Hollywood nudi novo u tom razdoblju? Siječanj je najokrutniji mjesec u godini, a ne travanj, zafrkavaju se američki kritičari dok parafraziraju stih T.S. Eliota iz “Puste zemlje”, ironizirajući hollywoodsku strategiju da se tada premijerno prikazuju filmovi od kojih se ništa ne očekuje. Ponekad se dogode ugodna iznenađenja. Na primjer, kada je međurasna tinejdžerska romanca “Sačuvaj zadnji ples” s Juliom Stiles i Seanom Patrickom Thomasom mimo očekivanja zaradila preko 90 milijuna dolara bruto, ali uglavnom je to mjesec u kojem, što se tiče novih filmova, nema ničeg uzbudljivog. Iznimku bi ove godine mogla napraviti romantična komedija “Spoj s Tadom Hamiltonom”, novi film našeg Australca Roberta Luketica (“Plavuša s Harvarda”), u čiju glavnu glumicu Kate Bosworth (“Pravila privlačnosti”, “Blue Crush”) američke ilustrirane revije i web siteovi polažu velike nade, no to je tek – možda! Filmofili više očekuju od “Velikog odskoka”, ekranizacije romana Elmorea Leonarda u režiji Georgea Armitagea (“Plaćenik”), s Owenom Wilsonom i Vinniejom Jonesom u glavnim ulogama, ali ne i kino prikazivači.

Poput siječnja, i hollywoodska se veljača doima mršavo. “Kill Bill vol.2” najatraktivniji je naslov: promućurna odluka šefa Miramaxa Harveyja Weinsteina da četvrti film Quentina Tarantina rascjepi u dva dijela iznervirala je kritičare, no posve je izvjesno da će inače komercijalno rizičan ženski borilački spektakl na ovaj način postati isplativ. “Vol. 1” utržio je 70 milijuna dolara bruto u američkim kinima, a “Vol. 2” pridodat će tom iznosu još 40-50 milijuna.

Najveći hit bit će najvjerojatnije romantična komedija “50 prvih poljubaca” s Adamom Sandlerom i Drew Barrymore, parom iz “Ludih vjenčanja”, koja se počinje prikazivati uoči Valentinova. Zaplet je komična prerada “Mementa” (momak se zaljubi u curu koja ne pamti što se zbilo prethodnog dana pa je neprestano mora iznova osvajati), no kako Sandlerovi filmovi slabo prolaze izvan Amerike, u pitanju je isključivo roba za domaće tržište. Solidno bi mogli proći i “Prljavi ples: Noći u Havani”, dugo planirani nastavak fenomenalno uspješnog originala iz 1987., s mladim glumcima Diegom Lunom (“I tvoju mamu također!”) i Romolom Garai, koji se odigrava uoči Castrova prevrata, te “Rat za gradonačelnika” s Geneom Hackmanom i Rayom Romanom, zvijezdom serije “Svi vole Raymonda”. Ipak, posve je izvjesno da veljača neće ponuditi megahit u međunarodnim razmjerima kakav je prije tri godine bio “Hannibal” Ridleyja Scotta.

Zbivanja u ožujku nešto su zanimljivija. Multipleksi će ponajviše profitirati od blockbustera “Scooby-Do 2: Čudovišta su puštena”, nastavka igrane verzije nekad popularne crtane serije, koja je prije dvije godine utržila u svijetu 270 milijuna dolara. Autorska i glumačka ekipa je ista, pas Scooby-Do opet je izveden kompjutorskom animacijom, a domet će posve sigurno biti podjednako trivijalan. Nešto ozbiljniji gledatelji nade polažu u “Gangstersku petorku” braće Coen, prepravak kultne britanske komedije s Alecom Guinnessom i Peterom Sellersom. Radnja se ovaj put ne odigrava u Londonu nego u New Orleansu, a u glavnim ulogama su Tom Hanks i Marlon Wayans. Budući da je svaki od zadnjih 8 Hanksovih filmova u američkim kinima utržio bar 100 milijuna dolara, i “Gangsterska petorka” siguran je favorit.

Dosta se očekuje i od akcijske komedije “Starsky i Hutch”, filmske prerade televizijske serije iz sredine 70-tih, s Benom Stillerom i Owenom Wilsonom u glavnim ulogama, a zahvaljujući “Povratku kralja” u hit bi se mogao prometnuti i “Hidalgo – Nebeski jahač”, autentična pustolovna zgoda iz 1890. o kauboju koji je sudjelovao u legendarnoj pustinjskoj utrci Ocean plamena u Sjevernoj Africi, ponajprije zato što u njemu glumi Viggo Mortensen, Aragorn iz “Gospodara prstenova”. Filmofile pak više privlači obiteljska komedija kultnog autora Kevina Smitha “Jersey Girl”, čije su snimanje mediji opsjedali zbog zajedničkog nastupa Bena Afflecka i Jennifer Lopez. Nakon prošlogodišnjeg kraha njihova filma “Gigli”, na posteru za “Jersey Girl” je sada samo Affleck sa svojom malom partnericom Raquel Castro.

U travnju je najatraktivniji naslov “Alamo”, nova filmska verzija junačke borbe Teksašana protiv premoćne meksičke vojske generala Santa Anne. Produkcija tog povijesnog spektakla bila je bremenita problemima: najprije je Ron Howard odustao od režije i zadovoljio se samo producentskom ulogom jer je Disneyjeva kompanija, po njegovu sudu, suviše štedjela na filmu. Režiju je preuzeo poznati scenarist John Lee Hancock (“Savršeni svijet”), ali kad se počelo prigovarati završnici u kojoj se nacionalna svetinja Davy Crockett (u interpretaciji Billyja Boba Thorntona) ponaša suviše kukavički (autentična epizoda), film je vraćen u montažu, propustivši atraktivan božićni termin. Sva ta natezanja mogla bi naškoditi “Alamu”, kojeg se svojedobno najavljivalo kao jednog od favorita za Oscara. Od dvije ekranizacije stripova, više pažnje privlači ona bizarnija – “Hellboy” meksičkog redatelja Guillerma Del Tora (“Mimic”, “Đavolja kičma”, “Blade 2”). Veliki poklonik originala Mikea Mignole o sinu demona kojeg agenti FBI-a preotimaju nacistima i odgajaju u borca protiv snaga zla, Del Toro je ustrajao da glavnu ulogu dobije karakterni glumac Ron Perlman (serija “Ljepotica i zvijer”), a ne hollywoodska zvijezda Vin Diesel te iskoristio budžet od 60 milijuna dolara za stvaranje navodno začudnih prizora i situacija. Nasuprot njemu, ekranizacija “Punishera” s dvostruko manjim budžetom (u naslovnoj ulozi je Thomas Jane iz “Dubokog modrog mora”) doima se – bar prema foršpanima – kao puki štanceraj.

U travnju su još premijere novog Disneyjevog filma “Uzbuna na farmi”, napravljenog klasičnom ručnom animacijom koji se luckastim humorom nada ponoviti uspjeh prošlogodišnjeg Foxovog kompjutorskog crtića “Ledeno doba”, a izvjesne šanse ima i akcijski triler “Tjelesna straža” Tonyja Scotta s Denzelom Washingtonom. The Rock predstavlja poklonicima štemerskih atrakcija svoj novi film “Jak i ponosan”, preradu ”Šerifa iz države Tennessee”, B-hitića iz 1972., a kao kuriozitet treba spomenuti da je potkraj mjeseca termin u američkim kinima izborio i niskobudžetni britanski film “Doctor Sleep” s Goranom Višnjićem u glavnoj ulozi. Pravi blockbusteri – filmovi koji pretendiraju na zaradu od 100 do 200 pa i više milijuna dolara – stižu tek u svibnju. Prvi od njih je dugo iščekivani “Van Helsing” u režiji i po originalnom scenariju Stephena Sommersa, autora “Mumije” i “Povratka mumije”. I taj je film – poput “Alama” – pomicao datum premijere, no stoga što je kompanija Universal htjela pošteno obaviti post produkciju i pripremiti sve prateće sadržaje vezane uz promociju. “Van Helsing” podsjeća po konceptu na “Ligu izuzetnih gentlemana” i to je postmodernistička zafrkancija u kojoj se susreću ikone horor filmova: naslovni junak, legendarni lovac na vampire (uglavnom su ga igrali stariji glumci, no naočiti Australac Hugh Jackman iz serijala “X-Men” očito treba privući mlađu publiku) imat će “bliske susrete” ne samo sa svojim vječnim protivnikom, grofom Drakulom, nego i s Vukodlakom i Frankensteinovim Čudovištem. Za očekivati je vizualno-zvučni “rollercoaster” u tradiciji dvije Sommersove “Mumije”.

Odmah iza “Van Helsinga” počinje se prikazivati “Troja” Wolfganga Petersena. Da je prije desetak godina netko u Hollywoodu predložio da se preko 100 milijuna dolara uloži u ekranizacije antičkih mitova, smatrali bi ga ludim, no uspjeh “Gladijatora” izmijenio je način razmišljanja: ukoliko se izloži na atraktivan način i uz pomoć kompjutorskih finesa, svaka tema iz davnina potencijalno je zanimljiva. Toga u “Troji” neće nedostajati: sniman mjesecima u Meksiku i na Malti, s glumačkom ekipom u kojoj su glavni aduti Brad Pitt (Ahil), Eric Bana (Hektor) i Orlando Bloom (Paris), film će posve izvjesno biti jedan od događaja godine, za što je popriličan jamac veliko Petersonovo redateljsko umijeće (vrlo dobri hollywoodski blockbusteri “Na vatrenoj liniji”, “Air Force One” i “Savršena oluja”).

Za razliku od “Van Helsinga” i “Troje”, “Shrek 2” ne mora osvajati publiku, naprosto zato jer ga ona već dvije godine nestrpljivo iščekuje. Fenomenalno uspješan Dreamworksov kompjutorski crtić u nastavku je promijenio redateljsku i scenarističku ekipu, no to ne treba uznemiravati: zaplet u kojem princeza odluči upoznati Shreka sa svojim roditeljima čini se urnebesno zabavnim, a Antonio Banderas koji je posudio glas Mačku u čizmama, Shrekovom strahu i trepetu, navodno je briljantan. Svibanj završava premijerom novog filma Rolanda Emmericha “Dan poslije sutra”, a zatim se nižu ljetne atrakcije poput “Harryja Pottera i zatočenika Azbakana”, “Spidermana 2”, “Kralja Arthura” u produkciji Jerryja Bruckheimera, filmske verzije “Garfielda”, novog filma M. Nighta Shyamalana “Zaseok” te nove suradnje Stevena Spielberga i Toma Hanksa u “Terminalu”. Tu su i “Ja, robot” s Willom Smithom, “Alien protiv Predatora”, “Catwoman” s Halle Berry i još koješta drugo. Sudeći po svibanjskom i ljetnom repertoaru, u Hollywoodu nema razloga za zabrinutost, ali – iskreno – prva su četiri mjeseca poprilično mršava.

Datumi otvaranja potencijalnih hitova do kraja svibnja

13. veljače Pedeset prvih poljubaca
20. veljače Kill Bill vol. 2
5. ožujka Hidalgo – Nebeski jahač
26. ožujka Scooby-Do 2: Čudovišta su puštena
26. ožujka Gangsterska petorka
2. travnja Hellboy
9. travnja Alamo
7. svibnja Van Helsing
14. svibnja Troja
21. svibnja Shrek 2
28. svibnja Dan poslije sutra

Povratak Rolanda Emmericha?
Nakon filma “Dan nezavisnosti”, činilo se da Nijemac Roland Emmerich može mnogo toga naučiti svoje kolege u Hollywoodu. Ipak, “Godzilla” i “Patriot” iznevjerili su očekivanja pa se Emmerich u svom novom filmu “Dan poslije sutra” vraća strategiji iz svog prvog velikog uspjeha: zaštitnim znakovima američke svakodnevice u drastično izmijenjenom kontekstu. Film se reklamira fascinantnim prizorom zaleđenog Manhattana, a takvih dosjetki navodno je još bezbroj. U pitanju je film katastrofe u kojem klimatske promjene izazovu novo ledeno doba, bez velikih glumačkih zvijezda (najpoznatija imena su Dannis Quaid i Jake Gyllenhaal). Ukoliko Emmerichova režija bude na razini “Dana nezavisnosti”, sve će biti O.K. No filmovi katastrofe, poput “Titanica” i “Armagedona”, privlačili su publiku uoči novog milenija, dok zadnjih godina propadaju. Je li Emmerich u stanju izmijeniti taj trend?

Kontroverzni film o Isusu Kristu
Potkraj veljače mediji će se uglavnom baviti trećim redateljskim radom Mela Gibsona “Muka Kristova”, u koji je duboko religiozna hollywoodska zvijezda uložila vlastitih 25 milijuna dolara. Film prikazuje posljednjih 12 sati u životu Isusa Krista, a jedina poznatija glumačka imena u ekipi su James Caviezel u ulozi Isusa i Monica Belucci kao Maria Magdalena.
Gibson je pokušao što autentičnije prikazati življenje u Judeji toga razdoblja, a čak će i Amerikanci morati čitati podnaslove jer se u filmu govori aramejski, latinski i hebrejski. Isprva napadana zbog povijesnih proizvoljnosti i mogućnosti poticanja antisemitizma (Židovi su ubili Krista!), “Kristova muka” dobila je blagoslov Ivana Pavla II, a time i mogućnost da se obrani od nezadovoljstva raznoraznih vjerskih zajednica. Hoće li film biti hit? Teško, jer je u pitanju atrakcija za specijaliziranu publiku. Usprkos golemom skandalu, i kontroverzno “Posljednje Kristovo iskušenje” Martina Scorsesea jedva je podmirilo troškove snimanja.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika