14.01.2012. / 16:24

Autor: Hina

U nesreći talijanskog kruzera 70-ak osoba još uvijek nestalo

Talijanske vlasti priopćile su u subotu da se najmanje 70 osoba još uvijek vode nestalima nakon nesreće talijanskog kruzera Costa Concordije, koji se u petak navečer nasukao na pješčani sprud u Tirenskom moru, pri čemu su poginule tri osobe, a ozlijeđeno je više od 30.

Costa ConcordiaCosta ConcordiaTalijanske vlasti priopćile su u subotu da se najmanje 70 osoba još uvijek vode nestalima nakon nesreće talijanskog kruzera Costa Concordije, koji se u petak navečer nasukao na pješčani sprud u Tirenskom moru, pri čemu su poginule tri osobe, a ozlijeđeno je više od 30.

O najmanje 70 putnika ili članova posade još uvijek nema nikakve informacije, rekao je prefekt pokrajine Grosseto, Giuseppe Linardi u subotu poslijepodne. To, međutim, ne znači da su stradali, rekao je Linardi dodajući da se možda nalaze na otoku Giglio u blizini kojeg se dogodila havarija broda.

Na brodu se nalazilo 4.234 putnika i članova posade, među kojima 52 djece mlađe od 6 godina, priopćile su talijanske vlasti. Za sada je poznata sudbina 4.165 osoba, što znači da se oko 70 još uvijek vode kao nestale.

Među stradalima nema hrvatskih državljana, doznaje se u subotu u hrvatskom ministarstvu vanjskih i europskih poslova.

"Prema dosadašnjim informacijama, među stradalima i ozlijeđenima nema hrvatskih državljana. Hrvatsko veleposlanstvo u Rimu i generalni konzulat u Trstu su u kontaktu s nadležnim talijanskim službama, s njihovom službom civilne zaštite", navodi ministarstvo u izjavi za Hinu.

Putnički brod dugačak 290 metara nasukao se na pješčani sprud pokraj otoka Giglio u Tirenskom moru. Tijekom dramatične noćne akcije spašavanja u kojoj su sudjelovali i helikopteri, pronađeni putnici i članovi posade prebačeni su na sigurno.

Stotine putnika s kruzera tijekom poslijepodneva su se okupili u ljetovalištu Porto Santo Stefano iz kojeg su talijanske vlasti organizirale polazak autobusa prema rimskoj zračnoj luci Fiumicino, kako bi se omogućio povratak putnika njihovim kućama.

Hrvatsko ministarstvo vanjskih i europskih poslova potvrdilo je da je u kontaktu s turističkom agencijom "Dolia Travel" u Zagrebu koja je imala najviše hrvatskih putnika na tom brodu.

Direktorica agencije Zrinka Mandić Milković rekla je za Hinu da je njezina agencija imala stotinjak hrvatskih putnika na kruzeru. Tim će osobama generalni konzulat u Trstu izdati putne listove, a agencija je osigurala prijevoz u Hrvatsku onima kojima je to potrebno.

Ostali će se vratiti u aranžmanima drugih agencija preko kojih su išli na krstarenje, doznaje se u ministarstvu.

Vezane vijesti

"Panenka" je slomila Engleze

"Panenka" je slomila Engleze

"Dirigent" talijanske nogometne reprezentacije Andrea Pirlo smatra da je način na koji je izveo jedanaesterac u četvrtfinalu Europskog nogometnog… Više

Komentari

registracija
9/6/11

navigare, 15.01.12. 08:05

Za očekivati je da svaki časnik palube uči u srednjoj pomorskoj školi osnove o prilaženju kopnu i obali. Treba smanjiti brzinu broda i računati na "squid" efekt broda. U plitkom moru propeler kao aksijalna pumpa jednostavno ispumpa mora ispod broda i brodu se poveća gaz. Prosto rečene brod bude privučen prema dnu mora. Za tako veliki brod dužene 290 m i vjerojatne širine oko 40 m sa brzinom preko 20 čv. ta kritična visina mora ispod kobilice može biti i veća od 5 metara. Znači "rezervni" gaz broda treba uračunati uvijek u takvim prilikama. Osnovno je smanjiti brzinu pri ateriranju kopnu. U hrvatskim pomorskim školama se to učilo još šesdesetih godina prošlog stoljeća. Ali Talijani su EU pa to za njih ne vrijedi. Možda ćemo i mi prestati učiti o tome u pomorskim školama kada uđemo u EU. I onako školujemo kadrove za neke druge trgovačke mornarice. Problem je što završeni učenici i studenti nemaju gdje završtiti kadeturu tj. praksu prije polaganja stručnih ispita.


registracija
20/8/10

McCoy, 15.01.12. 18:57

@navigare
Mozda gresim, ali mislim da nije toliko problem u skolama vec u tome da agencije koje poseduju kruzere i ostvaruju ogromne zarade namerno zaposljavaju neodgovarajucu radnu snagu. Ne za sva mesta, naravno ali nedavno sam gledao emisiju o americkom kruzeru na kome su imali medicinsko osoblje koje nije znalo kako da pomogne putniku koji je imao predinfarktno stanje, zatim infarkt a na kraju je i umro. Nisu znali kako da upotrebe aparat za elektro stimulaciju srca!!! Na kraju, kad ih je supruga preminulog tuzila, ispalo je da u ugovoru koji su potpisali sa kompanijom (o uslovima krstarenja) postoje neka sitna slovca o tome da na sebe preuzimaju kompletan zdravstveni rizik. Naravno, u TV reklami kompanija se hvalila zdravstvenom negom koju su u stanju da pruze na brodu...
Nakon toga ispostavilo se da u USA postoji udruzenje prevarenih putnika kruzera i sada se pokrece kampanja da se agencije obavezu na uposljavanju kvalitetnog kadra - koje ce naravno morati i da adekvatno plate.Mislim da evropske agencije tu nisu izuzetak...


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika