23.01.2012. / 15:10

Autor: Hina

Zelena akcija protiv poskupljenja javnog prijevoza u Zagrebu

Zelena akcija protivi se najavljenom drastičnom poskupljenju cijene voznih karata ZET-a od gotovo 50 posto ocjenjujući kako tim potezom Zagrebački holding radi još jedan veliki korak unatrag u gradskoj prometnoj politici.

Zelena akcija protivi se poskupljenjuZelena akcija protivi se poskupljenjuZelena akcija protivi se najavljenom drastičnom poskupljenju cijene voznih karata ZET-a od gotovo 50 posto ocjenjujući kako tim potezom Zagrebački holding radi još jedan veliki korak unatrag u gradskoj prometnoj politici.

"Ovako veliko poskupljenje bi potaknulo građane da manje koriste javni prijevoz, a više osobne automobile, što bi dovelo do povećanja okolišnih problema u Zagrebu, a zbog manjeg broja putnika vjerojatno ne bi došlo do značajnog povećanja prihoda ZET-a. Javni prijevoz je u Zagrebu već sada skuplji nego primjerice u Budimpešti, Rimu i Pragu, tako da daljnjih poskupljenja ne smije biti", ističe u priopćenju Zelena akcija.

Navodi kako je radi uspostave održivog prijevoznog sustava, apsolutno neprihvatljivo da cijena vožnje javnim prijevozom u jednom smjeru bude čak 20 posto skuplja od jednog sata parkiranja u gradskom središtu, a upravo to je, tvrdi ta udruga za zaštitu okoliša, prijedlog Zagrebačkog holdinga. "Ako će građanima biti jeftinije koristiti automobil nego javni prijevoz, naravno da će većina to i napraviti", smatra Zelena akcija.

Nakon niza godina pogrešne prometne politike koju je vodila gradska uprava na čelu s gradonačelnikom Bandićem, drži Zelena akcija, ovim potezom Zagrebački holding radi još jedan veliki korak unatrag. Neprihvatljivo je da Zagrebački holding i ZET, nakon dugotrajnog neodgovornog, rastrošnog i neodrživog poslovanja koje je rezultiralo gubicima ZET-a od gotovo 300 milijuna kuna godišnje, trošak svoje katastrofalne financijske politike žele prebaciti na Zagrepčane i ostale korisnike zagrebačkog javnog prijevoza, ocjenjuju.

Uzrok problema, ističu, je jednostavan - Grad Zagreb i Zagrebački holding su godinama funkcionirali po principu spojenih posuda, pri čemu je gradska megatvrtka u određenoj mjeri služila i za realizaciju megalomanskih projekata kojima je gradonačelnik Bandić skupljao političke bodove, a sve to se događalo uz podršku Gradske skupštine. Kao primjer takvih projekata navode nabavu preko 300 novih tramvaja i autobusa u svega pet godina, ukupne vrijednosti nekoliko milijardi kuna.

Nije sporno, dodaju, da je trebalo obnoviti vozni park, međutim, ističu, to je trebalo napraviti uz održiv financijski plan i kroz dulje vremensko razdoblje, kako bi se izbjegli ovako veliki gubici.

"Sada, kad su dugovi došli na naplatu, gradonačelnik se bezuspješno pokušava prikazati kao branitelj socijalno ugroženih skupina i tvrdi da se protivi poskupljenju javnog prijevoza, a iz Zagrebačkog holdinga vjerojatno očekuju od građana da 'budu odgovorni' i prihvate posljedice neodgovornog poslovanja te tvrtke i Gradske uprave", ocjenjuje Zelena akcija naglašavajući kako prostora za racionalizaciju troškova i povećanje prihoda sasvim sigurno ima unutar samog Holdinga i ZET-a.

Vezane vijesti

Opet palo staklo sa zagrebačkog Hoto tornja, ozlijeđen zaštitar

Opet palo staklo sa zagrebačkog Hoto tornja, ozlijeđen zaštitar

Sa zgrade Hoto tornja (zgrada T-coma) u Savskoj ulici u Zagrebu pao je komad staklene stijene pri čemu je ozlijeđen zaštitar, doznaje se u… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika