Objavljeno u Nacionalu br. 847, 2012-02-07

Autor: Danijela Mihalić Đurica

Crazy Horse: Umjetnost golotinje

Umjetnost plesa, ljepota ženskog tijela i glamurozna scenografija dovedeni su do perfekcije u tom hramu ljepote koji je već godinama jedna od najvećih pariških atrakcija

Djevojke moraju biti potpuno prirodne, bez ikakvih plastičnih korekcijaDjevojke moraju biti potpuno prirodne, bez ikakvih plastičnih korekcijaNajpoznatiji pariški kabaret Crazy Horse prošle je godine proslavio 60. rođendan. Ovaj su hram ženske ljepote i šarma posjetili mnogi poznati svjetski državnici i umjetnici, poput J. F. Kennedyja, Alberta od Monaca, Dustina Hoffmana, Alfreda Hitchcocka, Romana Polanskoga, Elizabeth Taylor, Madonne, Michelle Pfeiffer, Stevena Spielberga, ali i najpoznatiji svjetski kreatori poput Gaultiera, Karla Lagerfelda, Johna Galliana ili pak Christiana Louboutina. Iako potpuno obnovljen 2007. godine, riječ je o prilično skučenu prostoru na svega 280 četvornih metara koji može primiti oko 250 posjetitelja, ali prostoru koji je vrlo atraktivno uređen i u kojem se i nakon obnove uspjela zadržati intimna atmosfera i dojam pravog pariškog kabareta. U središtu sale su žarko crvene fotelje iz kojih se kao u udobnosti vlastita doma može uživati u jedinstvenu spektaklu koji je svojevrsna mješavina avangardne umjetnosti, senzualnosti, ali i dobro režirana humora. Sve je u ovom kultnom klubu pomalo obojeno umjetnošću, senzualnošću, erotiziranom scenografijom i originalnošću.


Čak su umjesto jedne, u svakom WC-u, po dvije žarko crvene školjke. Salonom dominiraju brojna ogledala, veliki šank, fotelje među kojima je i legendarni kanape u obliku senzualnih usana koji je osmislio slavni Salvador Dalí. Najniža cijena ulaznice je gotovo 100 eura, a u posebnom kutu je VIP odjeljak u kojem su boravili mnogi slavni gosti, a za koji ulaznica stoji od 1000 eura po osobi. Cijena u ovom slučaju uključuje i 12 grama vrhunskog kavijara Petrossian te selekciju odabranih vrhunskih pića.

A sve je počelo 50-ih godina prošlog stoljeća. I dok su mnogi uživali u poznatim pariškim noćima, ispijajući neki od francuskih pjenušaca ili vina, hedonistički živeći punim plućima, slušajući Ritu Renoir, Berthu Von Parabum, avangardist i zaljubljenik u žene Alain Bernardin sigurno nije ni slutio da će tada mali pariški kabaret 60-ak godina kasnije postati jedan od najprestižnijih hramova ženske ljepote i umjetnosti plesa te kultno mjesto pariškog noćnog života. Strastveni ljubitelj žena Alain Bernardin od striptiza je učinio umjetnost, a od striptiz kluba jednu od najvećih svjetskih turističkih atrakcija koju je dosad posjetilo više od šest milijuna posjetitelja. Budući da je poznata kulturološka odlika Parižana da se uvijek i protiv svega žale, tako su se na početku glasno bunili zbog tog mjesta "sumnjiva morala" u prestižnom dijelu grada, pa su gradske vlasti tada često zatvarale klub. Nakon misteriozne smrti osnivača Bernardina 1994., kultno pariško okupljalište jedno su vrijeme vodili njegovi nasljednici da bi ga 2005. prodali. Uprava je smijenjena, a na mjesto direktorice dolazi Andrée Deissenberg, nekadašnja voditeljica i glasnogovornica Cirquea du Soleil, koja je Crazy Horse odlučila artistički oplemeniti te u prvi plan staviti ženu i ljepotu ženskog tijela, ali i klub otvoriti Parizu i svim posjetiteljima.

"Nismo trebali ništa revolucionarno mijenjati, samo malo unaprijediti, te učiniti da se noćni život Pariza ponovno vrti oko Crazy Horsa. U klub je 2007. doveden renomirani artistički direktor Philippe Decouflé kojem je glavna zadaća bila kompletirati preobrazbu i redefinirati klub, a čije predstave prije svega slave žensku ljepotu. Htjeli smo privući i mlađu publiku i ne nužno samo mušku te tako objediniti sve one koji vole glamur, blještavilo, ljepotu, glazbu, dizajn i modu. To je i jedan od razloga zašto smo započeli suradnju sa slavnim kreatorima poput Christiana Louboutina, čije su cipele, kao i Crazy Horse, jedan od simbola Pariza", ističe Andrée Deissenberg. Naime, kreator jednih od najpoznatijih cipela na svijetu, poznatih po svojim crvenim potplatama, čija cijena iznosi od 500 eura naviše, postao je i kreatorom novog showa "Vatra" koji će se sastojati od četiri točke inspirirane ženstvenošću i predočene kroz umjetnost i ples, a počet će se prikazivati u ožujku. "Crazy je ikona Pariza, spomenik plesu, moderna ideja i slavljenje žene za ženu. Oduvijek su me inspirirali kabaret i plesačice. Sve što slavi i veliča žensko tijelo posebno me nadahnjuje i zato sam jako uzbuđen zbog najnovijeg angažmana", kaže slavni pariški kreator. Inače, Christian Louboutin već godinama surađuje s Crazy Horseom, a svaka plesačica ima šest pari njegovih cipela, izrađenih po mjeri. Njegovim je angažmanom nastavljena suradnja slavnih kreatora s pariškom kabaretom, kao Dite Von Teese te Pamele Anderson. Vrijeme je za žene! Žena na čelu Crazy Horsa doista je promijenila koncepciju, dala novu dimenziju showu i postavila na pozornicu sve vrijednosti žene i njezina tijela. Klub je tako, osim po stalnim redovima na ulazu, postao prepoznatljiv i po zahtjevnim audicijama te prekrasnim plesačicama savršenih tijela, ali i po strogim kriterijima koje djevojke trebaju zadovoljiti da bi postale dijelom tima Crazy Horsea, pri čemu samo ljepota ili plesno umijeće svakako nisu dovoljni. Djevojke moraju biti visoke od 168 do 172 centimetra, moraju biti punoljetne iako gornja granica nije određena (najstarija plesačica trenutačno ima 37 godina). Također, djevojke moraju biti potpuno prirodne, ne smiju biti podvrgnute nikakvim plastičnim operacijama i korekcijama, moraju imati grudi tzv. šampanjskog oblika, veličine 34B i ne više, razmak između bradavica ne smije biti veći od 27 cm, a moraju biti teške od 52 do 54 kilograma. Obvezno moraju biti plesno obrazovane te imati osjećaj za scenski pokret, pa većina djevojaka dolazi iz škola klasičnog plesa ili modernog jazza. No sve to nije jamstvo prolaza u 18 odabranih djevojaka u slavnom pariškom klubu. Audicije se zbog vrlo velikog broja zainteresiranih djevojaka iz cijelog svijeta organiziraju gotovo svakog mjeseca, a najmanje 500 djevojaka javi se na svaku audiciju, dok ih samo malen broj uspije dobiti svoje mjesto na daskama Crazy Horsea. "Volimo multikulturalnost i zato želimo pokazati sve tipove lijepih i zanimljivih žena. Točno je da djevojke moraju biti lijepe, ali ne samo lijepe. Danas ima mnogo djevojaka koje su jako lijepe, ali da bi dobile angažman kod nas, moraju imati onaj faktor koji ih čini različitima i posebnima od drugih. Upravo je taj faktor x zbog kojeg će ih publika voljeti ključan pri odabiru djevojaka na audicijama", kaže menadžerica showa Crazy Horsea Svetlana.

U trupi pariškoga Crazy Horsea je 18 stalno zaposlenih plesačica, a svake ih večeri nastupa 11. Djevojke u klubu plešu od sedam do osam, pa i više godina. Od trenutka kad potpišu ugovor, tretira ih se poput zvijezda te stoga i ne čudi golem interes mladih djevojaka iz svih dijelova svijeta. Zbog strogih proporcija, plesačice su na stalnoj dijeti pa i nema neke razlike u odnosu na karijeru profesionalnih manekenki. "Imamo odredbu u ugovoru koja predviđa da možemo varirati u težini svega dva kilograma u odnosu na kilažu koju smo imale u vrijeme potpisivanja ugovora, važu nas jednom tjedno i ako se ne poštuje ugovor, slijedi suspenzija, odnosno prekid suradnje", potvrđuju djevojke s kojima smo razgovarali.

Atraktivna mlada brineta, umjetničkog imena Fasty rođena je Francuskinja, a u Crazy Horseu pleše već šestu godinu. Fasty kao ni ostale djevojke nikad nije poželjela promijeniti posao, oduvijek je željela biti plesačica, vrlo je sretna i ponosna svojim izborom zanimanja. "Dok radite ovaj posao, morate ga raditi strastveno i s puno ljubavi. Ovo je zanimanje vrlo specifično i jednom kad više ne osjećate ushićenost i ako ne uživate u onom što radite, onda je najbolje da odmah prestanete i pronađete neki drugi posao", kaže Fasty.

"Naime, nije uvijek jednostavno svake večeri smijati se istim intenzitetom i plesati jednakim žarom, a da biste sve to mogli, doista morate voljeti svoj posao. Naravno da je ponekad teško, a najteže je ostati koncentriran sve vrijeme jer koreografije su vrlo zahtjevne i ponekad su potrebne izuzetne akrobatske vještine, što znači da može biti i opasno ako na trenutak izgubite koncentraciju. Naravno da smo umorne i iscrpljene nakon 10, 11 sati vježbanja", govore djevojke. "Ma, nije samo pitanje osmijeha, smiješak uvijek možete odglumiti, ali morate osjećati i to raditi sa srcem i ako to volite, nema problema", potvrđuje i Svetlana koja je također bivša plesačica.
Loša iskustva nemaju, imaju samo ona manje lijepa, kad su bolesne, a moraju odraditi gažu. Najljepše trenutke Fasty je doživjela na turneji i nastupu u Londonu s Kylie Minogue koja ju je oduševila svojom spontanošću. "Bio je užitak raditi s njom, toliko je draga!"

A ima li ljubomore između djevojaka i neslaganja s koreografom? "Ma, uvijek ima neslaganja s nadređenima, ali to može biti i konstruktivno. Naš je posao vrlo kreativan, a svi imamo različite karaktere i na kraju je jedino bitno da publika bude zadovoljna. Naravno da smo karakterno sve različite, a budući da smo ponekad cijele dane zajedno, ima onih s kojima se bolje slažete, s kojima se smijete i plačete, dijelite sreću i tugu jer na koncu svi smo mi jedna velika obitelj", objašnjava Fasty.
"Dobna granica djevojaka nije limitirana, ima ih od 18 do 37 godina. Većina ih je slobodna, ali mnoge su i udane i majke. S koliko godina će prestati plesati, ovisi o djevojci, o njezinu tijelu i brizi za njega. U najvećem broju slučajeva djevojke se umore nakon godina plesanja, sve su one kod nas nekoliko godina, zatim jednostavno upoznaju nekog i ostave ples ili na nekoj drugoj funkciji nastave karijeru u Crazy Horseu", kaže menadžerica Svetlana čija je zadaća briga o djevojkama, probama i audicijama.
Djevojke nikad nisu imale nikakvih problema s publikom, vjerojatno i zato što su vrlo dobro čuvane, a i strogo je zabranjen bilo kakav kontakt publike s djevojkama. "Osim toga, mi smo kabaret, a ne striptiz klub. Naš je posao artistički i k nama ljudi dolaze gledati "l'art du nu" ili "the art of the nude" (umjetnost gologa), kaže Valérie Miltgen, PR menadžerica kluba. Od trenutka kad postanu dijelom tima Crazy Horsea pa do raskida ugovora djevojke dobivaju kodna imena tako da je gotovo nemoguće saznati njihov pravi identitet ili bilo koju pojedinost iz njihova privatnog života koji je strogo čuvana tajna, a na svako pitanje o toj temi osoba za odnose s javnošću, koja je tijekom razgovora stalno prisutna, automatski prekida intervju. Aktualni spektakl pod nazivom "Desirs" (želje) potpisuje slavni Philippe Decouflé i umjetnički direktor Ali Mahdavi. Tijekom sat i pol koliko traje jedan show, u 15 točaka, publiku zabavlja 11 plesačica. Svaka je točka originalna formula plesa, erotike, kabareta i svjetlosnih efekata, ali ima i socijalnu poruku, poput one iz točke "Kriza". Iako će neupućeni reći da nema velike razlike između plesačica u Crazy Horseu i striptizeta u nekom manje glamuroznom striptiz klubu, dovoljno je vidjeti jednu točku da bi se uvidjelo da je umjetnost plesa, ljepota ženskoga tijela i glamurozna scenografija u Crazy Horseu dovedena do perfekcije, pri čemu je dominantna vrhunska igra svjetala. Artificijelan pristup erotskom plesu, sublimacija kazališta, cirkusa, modne revije, vrhunske koreografije i originalne rasvjete - sve je to Crazy Horse!

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika