08.02.2012. / 12:21

Autor: Nacional.hr

Sajam BOOT: Hrvatska druga najpoželjnija europska jedriličarska destinacija!

Hrvatska je za 2012. označena kao druga europska najpoželjnia charter destinacija, odmah iza Baltičkog mora

Sajam BootSajam BootNa najvećem europskom sajmu nautike BOOT koji se održao od 21. do 29. siječnja u Düsseldorfu, sudjelovalo je 14 hrvatskih izlagača. Svoja plovila izložili su proizvođači manjih čamaca, brodica, jedrilica i jahti a zapaženo prisustvo ostvarili su predstavnici ronilačkih agencija i ACY marine. Hrvatska turistička zajednica je na moderno uređenom štandu kroz video prezentacije efektno promovirala hrvatske nautičke destinacije te organizirala podjelu različitih materijala nautičkog i općeg turističkog karaktera. Prema podacima njemačkog strukovnog udruženja BVWW (Udruženje vodenih sportova) , koje je provelo anketu među jedriličarima, Hrvatska je za 2012. označena kao druga europska najpoželjnia charter destinacija, odmah iza Baltičkog mora. S druge strane Hrvatska je prva destinacija na Mediteranu, a iza nje su ostale Grčka, Španjolska, Turska i Francuska. Silvana Štiglić iz opatijskog ACY-a ocjenjuje sajam BOOT i dalje vrlo uspješnim, iako je ACY svojim višegodišnjim prisustvom i dobrim ostvarenim referencama među europskim nautičarima već postao prepoznatljiv brend te tvrtka sada intenzivno radi na zadržavanju kvalitetnih tržišnih pozicija.

Uspješno predstavljanje na sajmu imala je tvrtka Elan Yahts iz Obrovca koja je vrlo reprezentativno predstavila svoj proizvodni program, posebice Elan 210 koji je nominiran za europski brodicu 2012. te Elan 350 koji je 2011. osvojio titulu za Europsko plovilo godine. Jasmina Čerina, izvršna direktorica Elana, ističe kako je na sajmu ostvaren niz korisnih kontakata, a posebno su zadovoljni što će norveška i švedska obalna straža pristupiti testiranju njihova plovila, što može rezultirati vrlo ozbiljnim poslom. Jahte Grginić iz Zagreba su po prvi puta u Düsseldorfu izložile svoja plovila, a najuspješniji su bili u prodajnim kontaktima s austrijskim kupcima, gdje su prošle godine prodali tri plovila, dok su dva prodana u Sloveniju. Jahte proizvedene u zagrebačkom Markuševcu s cijenom nešto ispod 100.000 EUR su prema procjeni vlasnika tvrtke do 30% jeftinije od izravne konkurencije i stoga Grginić predviđa dobre poslove i u ovoj godini unatoč utjecaju krize.

Generalno gledajući, sajam BOOT je osigurao važnu dozu optimizma za europske proizvođače plovila, a s najouočljivijim problemima suočavaju se proizvođači mega jahti koji su u protekle dvije godine već osjetno smanjili proizvodnju. Tako se primjerice, talijanski Ferretti simbol glamoruznog i luksuznog pristupa izgradnji plovila, našao u predstečajnom postupku. Prema navodima strukovnog tiska, vlasnici traže globalne ulagače kako bi se spasila ova poznata tvrtka, a najbliži kupnji čini se da su upravo kineski kupci. Skandinavski proizvođači plovila uživaju veliku potporu nacionalnih vlada koje malu brodogradnju tretiraju kao stratešku granu gospodarstva pa im tako za sajam BOOT osiguravaju do 50% sufinanciranja svih troškova. Upravo takve primjere aktivne potpore apostrofiraju i hrvatski proizvođači budući da je ove godine izostala organizacija nastupa hrvatskih tvrtki preko Klastera male brodogradnje, što je proteklih godina omogućilo još upečatljiviji nastup na većoj kvadraturi. Hrvatske tvrtke su ove godine nastupile na površini od 442 četvorna metra.

Vezane vijesti

Plovidba u moru apsurda

Plovidba u moru apsurda

Jadranska obala mogla bi postati nova Azurna obala jer južna Francuska nema infrastrukturu za prihvat svih novih megajahti. Tu optimističnu tvrdnju… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika