Objavljeno u Nacionalu br. 446, 2004-06-01

Autor: Ilko Čulić

GLAZBA

The Strange će trajati dulje od Bože Biškupića

Sjajno udruživanje sisačkog surf-rock kvarteta i frontmana kultnih Walkaboutsa

Ilko ČulićIlko ČulićThe Strange – ‘Nights Of Forgotten Films’ (Dancing Bear)

Na prvoj prezentaciji projekta “Hrvatski kulturni proizvod za izvoz”, prema ambicioznom planu ministra kulture Bože Biškupića i transatlanskog hohštaplera Nenada Bačića, kao artikli s jakim izvoznim potencijalom markirane su čak i pjesmice Nine Badrić, ali nitko se nije sjetio ni spomenuti Bambi Molesterse. Četiri mjeseca kasnije, dok državna ljubimica napeto iščekuje premijeru dueta s Dinom Merlinom za njegov novi album radnog naslova “Burek”, oni promoviraju LP “Nights Of Forgotten Films” koji su snimili zajedno s Chrisom Eckmanom. Udruživanje sisačkog surf-rock kvarteta i frontmana kultnog americana sastava The Walkabouts je sasvim očekivan nastavak suradnje započete njegovim gostovanjima na izvrsnom preklanjskom albumu “Sonic Bullets” i na nedavnom remakeu Bambi Molesters prvijenca “Dumb Load Hollow Twang”, ali na to su pravovremeno reagirali samo privatni sponzori. Koncerti The Strange u Osijeku, Rijeci, Zagrebu, Zadru i Splitu najavljeni su kao “HT Mobile Tour”, a novcem poreznih obveznika valjda će se i dalje financirati fantazme ministarskog pulena koji se uporno uvaljuje Amerikancima pod zvučnim umjetničkim imenom Bach. Bambi Molestersi i Chris Eckman nikad nisu privukli pažnju ovog velikana pa će im se na promotivnoj turneji The Strange pridružiti tek Scott McCaughey iz koncertne postave R.E.M.

Album “Nights Of Forgotten Films” snimljen je u Ljubljani, gdje je slovenski zet Chris Eckman kao pojačanje dovukao famoznog Philla Browna koji je producirao posljednje albume Walkaboutsa. Brown je snimatelj s preko tri desetljeća iskustva i impozantnim popisom klijenata na kojem se između ostalih nalaze Robert Plant, Bob Marley, Robert Palmer i Dido Armstrong, pa je i kombinacija Eckman -Molesters već na startu bila jasno izdvojena iz underground konteksta. U najboljim momentima The Strange se penje skoro do visina koje je dosegnuo Calexico albumima “Feast Of Wire” i “Hot Rail”, a pjesme kao što su “Long Shadows”, “Comin’ Undone” ili aktualni videosingl “Tonight, I Will Say Anything” daju garanciju da će od ovog albuma ostati veliki dobitak ne samo Bambijima, nego i Eckmanu. Dok su Molestersi našli pjevača koji će njihov svirački potencijal nepogrešivo usmjeriti prema urbanoj americani, Chris je svojim kompozicijama opet dodao naboj kakav su Walkaboutsi imali prije desetak godina na antologijskim albumima “Satisfied Mind”, “New West Motel” i “Setting The Woods On Fire”. U novom autorskom paketu su i četiri Chrisove kolaboracije s Daliborom Pavičićem, a za finale su ostavljene dvije efektne obrade, pjesme “Villiers Terrace” koja je skinuta s prvog albuma Echo & The Bunnymen i već provjerenog zajedničkog koncertnog favorita – Lee Hazlewoodove “The Girl On Death Row”. Rezultat je još uvjerljiviji ako se zna da akteri nisu imali baš previše vremena za ufurati se kako je Ljubljana negdje na pola puta od Seattlea do Siska. Nitko još nije progovorio o dugoročnim planovima, ali poslije ovakvog prvijenca bilo bi za očekivati da će The Strange trajati dulje od jednog ministarskog mandata.

Alanis Morissette – ‘So-Called Chaos’ (Maverick – Dancing Bear)

Lov na diskografske rekorde katkad je vrlo opasan sport. Peter Frampton je 1976. imao jedan od deset najprodavanijih albuma svih vremena, ali više se nije uspio približiti takvom uspjehu i desetak godina kasnije bio je potpuno zaboravljen. Alanis Morissette je prodala fantastičnih 26 milijuna primjeraka debitantskog albuma “Jagged Little Pill”, no nakon toga zamalo izbjegla Framptonovu sudbinu. Na “So-Called Chaos” se prekid suradnje s trofejnim producentom Glennom Ballardom opet pokazuje kao nerješiv problem jer njegova zamjena John Shanks vrlo rijetko uspijeva iskoristiti činjenicu da Alanis još uvijek piše dobre pjesme.

Patti Smith – ‘Trampin’’ (Sony – Menart)

Fanovi Patti Smith već godinama, a oni stariji možda i desetljećima maštaju o novom albumu koji će ih podsjetiti na “Horses” ili “Easter”. U 90-ima je takvo što bilo nerealno očekivati jer je legendarna punk-rock heroina proživljavala više obiteljskih tragedija, ali svi koji su vjerovali da će se jednog dana ipak dogoditi pravi come back sada mogu pobjednički odvrnuti pojačala jer “Trampin’” je moćan rock album koji treba slušati jako glasno. Nepotrebno razvučena 12-minutna lamentacija “Radio Baghdad” samo u naslovu podsjeća na nezaboravnu “Radio Ethiopiu”, međutim sve ostalo upućuje na najbolji album Patti Smith nakon 1980. Pregršt sjajnih pjesama, onaj isti glas i strašan prateći band s veteranima Lennyjem Kayeom i Jay Dee Daughertyjem. The Strokes bi uskoro morali na popravni!

Transglobal Underground – ‘Impossible Broadcasting’ (Mule Satalite)

Projektanti prvog plesnog crossovera elektronske i multietničke glazbe ostavili su znatno bolji dojam na lanjskom nastupu u Pauku nego na prethodnom albumu “Yes, Boss Food Corner”, no u međuvremenu su uspjeli potpuno obnoviti studijske resurse. Šesti album “Impossible Broadcasting”, koji će uz pomoć stare pjevačice Natache Atlas promovirati 10. lipnja na koncertu u “Aquariusu”, vodi Transglobal Underground na još jedan audiotrip oko svijeta sa zadržavanjima u Indiji, Bugarskoj, Mađarskoj i Maliju. Povratak u top formu najbrže otkrivaju zarazni electro-gypsy ritam iz “Take The A Tram”, afro-hip hop “Le Message” i besprijekorna kombinacija s pjevačicom Jankom Rupkinom iz trija Bulgarke u pjesmi “Stoyane”.

Zvjezdice:
The Strange – 4
Alanis Morissette – 3
Patti Smith – 4
Transglobal Underground – 4

Top lista:
1.Edo Maajka – ‘No Sikiriki’
2.Yammat – ‘Plan B’
3.The Strange – ‘Nighs Of Forgotten Films’
4.Patti Smith – ‘Trampin’’
5.The Streets – ‘A Grand Don’t Come For Free’

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika