11.03.2012. / 13:44

Autor: Deutsche Welle

Salamworld: Muslimanski Facebook

Jedna muslimanska društvena mreža zapravo i ne može imati bolji naziv od „Salamworld.com“. Jer, „Salam“ znači „mir s tobom“, i uobičajen je pozdrav u arapskom svijetu. Salamworld želi da poveže muslimane širom svijeta.

Salamworld kreće krajem srpnjaSalamworld kreće krajem srpnjaSalamworld je pokrenula jedna istanbulska tvrtka koja želi pružiti muslimansku alternativu Facebooku - platformu za susrete muslimana iz čitavog svijeta. Ova platforma bi trebala proraditi tek krajem srpnja, kada prođe Ramazan, ali Salamworld je već glavna tema na turskoj IT-sceni. Kreatori platforme su svoje planove predstavili javnosti krajem veljače.

U jednom reklamnom spotu, oni objašnjavaju da žele postaviti filtere koji bi spriječili da na platformu prodru štetni sadržaji. „Time ćemo zadovoljiti potrebe muslimana širom svijeta. Cilj Salamworlda je da prijeđe političke, jezične i kulturne barijere, kako bi otvorio svijet muslimana - i obrnuto", poručuje se u spotu.

Alternativa za muslimane

Na promociju u Istanbulu su došli muslimani iz čitavog svijeta. Mnogi dijele mišljenje aktivista iz Kanade Fuzana Ahmeda Kana, koji je pohvalio trud muslimana da ovladaju novim tehnologijama - umjesto da ih izbjegavaju. „Sve što ne mogu razumijeti oni kritiziraju, jer se boje", rekao je Kan i dodao da Salamworld nudi pravu alternativu.

Nihad Avad iz Savjeta za američko-islamske odnose CAIR, kaže da će ova društvena mreža muslimanima olakšati i političke aktivnosti: „Nadam se da će Salamworld podići nivo društvenih medija. Ono što nam je potrebno je mogućnost da muslimani predstave svoju viziju svijeta." Ona bi se, kaže, bazirala na dostojanstvu, miroljubivim međuljudskim odnosima i ne bi sadržavala ništa što je u suprotnosti sa islamom.

Poslovna ideja sa potencijalom

Ideja o Salamworldu nastala je u novoj, raskošnoj poslovnoj zgradi u Istanbulu, u uredima sa predivnim pogledom na Bosfor. Cilj mladih poduzetnika je ambiciozno postavljen: da za tri godine imaju 50 milijuna članova. Tu zaista postoji veliki potencijal, jer 54 posto od milijardu i pol muslimana u svijetu su mlađi od 25 godina. A društvene mreže su veliki posao. Facebook ima više od 800 milijuna članova i na burzi će, prema svim prognozama, zaraditi milijarde dolara. Ali, Facebook nije jedini igrač. Kineski „Sina Weibo" ima 227 milijuna korisnika, a ruska platforma Vkontakte - 100 milijuna. Uzgred, privatni financijeri Salamworlda potiču iz Rusije i Kazahstana.

No, što je namjera financijera: da muslimanima osiguraju adekvatnu društvenu platformu, ili da na tom modelu zarade novac? - I jedno i drugo, kaže Said Saidov iz Salamworlda: „Za muslimana, posao i vjera su nerazdvojni. Tko god želi da napreduje sa poslom, to bi trebao raditi u skladu sa vjerskim vrijednostima i principima", kaže Saidov za DW. On dodaje da je ideja njegove firme da se stvori platforma za dijalog muslimana, ali i onih koji to nisu. Njima nije stalo da objasne svijetu što je islam. „Dopustili smo da nas zastupaju i da našu religiju svojataju ljudi koji nemaju veze sa islamom i koji nas pogrešno reprezentiraju". Salamworld sada nudi alternativu.

Ima i skeptičnih

Salamworld nije prva internet-platforma za muslimane. U posljednjih deset godina nastao je veliki broj internetskih stranica za kontakte između muslimana i muslimanki. Pored toga, postoje platforme preko kojih se mogu nabaviti islamske živežne namirnice ili odjeća, ili pronađe džamija u okolini.

No, ima i skeptika koji nisu sigurni da Salamworld može napraviti veliki bum. Jedan od njih je i Omar Hatrivala, novinar iz Katara, koji smatra da se mladi muslimani kao takvi ne razlikuju mnogo od mladih u svijetu. „Oni vole Facebook, vole se preko interneta susretati sa istomišljenicima", a ideja islamski podobne društvene mreže bi mogla biti shvaćena i kao - cenzura.

Deutsche Welle

Vezane vijesti

Facebook će platiti 10 milijuna za "sponzorizirane statuse"

Facebook će platiti 10 milijuna za "sponzorizirane statuse"

Društvena mreža Facebook pristala je isplatiti 10 milijuna dolara nakon tužbe korisnika kojom ju optužuju da je koristila njihove fotografije i… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika