20.03.2012. / 11:55

Autor: Igor Koruga

Petar KlasanPetar KlasanPrva koncertna sezona Zagrebačkog orkestra mladih s uspjehom se protegnula do svog trećeg koncerta, održanog u subotu 17. ožujka u Hrvatskom glazbenom zavodu, na kojem su se mladi umjetnici korektno postavili spram djela Wolfganga Amadeusa Mozarta. Adagio i fugu za gudače u c-molu (KV 546), Koncert za klavir i orkestar u d-molu (KV 466) i Simfoniju u g-molu (KV 550) smisleno su povezali, između ostalog, i molskim tonalitetom, tek iznimno prisutnim u bogatom i vrijednom Mozartovom opusu. U već poznatoj igri s anagramima mladi su glazbenici došli do zanimljive krilatice ¨ZOM+art = MOZart¨, a slijedeći ideju promocije mladih hrvatskih glazbenih umjetnika predstavili su kolegu i prijatelja Petra Klasana (1992.), već prilično etabliranog pijanista i polaznika Glazbenog sveučilišta u Beču u klasi Noela Floresa.

Ambiciozan program privukao je brojno, uglavnom mlađe slušateljstvo koje je silnom energijom podržalo izvođače, posebice u prvom dijelu koncerta i još malo više samog Petra Klasana zbog istaknute uloge, šarmantnog nastupa i velikog doprinosa ukupnoj izvedbi djela. Klasan je svoju dionicu, čulo se, temeljito proučio i uvježbao, mada je sredinom drugoga stavka (Romance) pa sve do kraja koncerta koncentraciji i nužnom emocionalnom odmaku pridodao suviše izvođačke strasti, primjerenije djelima napisanim pedesetak godina kasnije. U dosluhu s izrečenim, kadence su prštale Klasanovom sviračkom virtuoznošću, izvanserijskom figuracijom, no nažalost i (pre)oštrim temperamentom koji je posljedično potisnuo povučene i namjerno skrivene glazbene ukrase, ljupke i neočekivane disonance, krativši također, u naletima, toliko potrebne dulje pauze. U svemu tome ni orkestar se nije bolje snašao, stješnjen između predoslovnog i krutog tumačenja suosnivača i dirigenta ZOM-a Igora Tartarevića i ekspresivno odmaknutog Klasana.

I u molskom iskoraku posljednjeg Mozartovog simfonijskog triptiha (KV 543, KV 550, KV Zagrebački orkestar mladihZagrebački orkestar mladih551), čiju tematsku osnovu prvoga stavka (Molto allegro) posjeduje većina današnjih mobitela, orkestru je nedostajalo opuštenosti i komunikacije, suzdržanosti i fokusa, naizgled bez interpretacijske namjere, ukratko disciplina presudnih za zrelo i ozbiljnije izvođenje Mozartovih djela. Bilo je tu, jasno, i valjanih dijelova, obećavajućih pasaža, sjajno interpretiranih fuga, ali uvijek slabije vezanih u cjelinu koja sigurno stoji u Tartarevićevoj glavi i čeka vrlo skoro vrijeme savršenijih dirigentskih vještina i izravnijih komunikacija s mladim i poletnim glazbenicima.

Posljednji, četvrti koncert ZOM-a najavljen je u petak 4. svibnja, a posjetitelji će moći uživati u djelima domaćih skladatelja Dubravka Palanovića i Luke Marohnića (praizvedba), kao i solističkim nastupima pijanistice Ene Ovčine i udaraljkaša Filipa Merčepa.

Vezane vijesti

Mateo Bernobić – najimpresivniji izvođač ovogodišnjeg ciklusa Matice hrvatske

Mateo Bernobić – najimpresivniji izvođač ovogodišnjeg ciklusa Matice hrvatske

Izdašan koncertni ciklus ¨Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj 2011/2012¨, ove godine sačinjen od dvanaest nastupa na kojima je nastupilo četrnaest… Više

Komentari

registracija
28/3/12

Magnezij1, 28.03.12. 19:32

Svaka čast autoru članka što je došao na koncert jer je ovim mladim glazbenicima koji sviraju za 0 kuna i nemaju baš neku iskrenu podršku i potporu u glazbenim krugovima, kritika (bila ona dobra ili loša) očito jedini način da dođu u medije... ali smatram da bi se prije postavljanja komentara na internet trebalo provjeriti i kako se pojedini članovi ZOM-a (stvarno) prezivaju ;)


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika