20.03.2012. / 11:55
ZOM+art = MOZart
Petar KlasanPrva koncertna sezona Zagrebačkog orkestra mladih s uspjehom se protegnula do svog trećeg koncerta, održanog u subotu 17. ožujka u Hrvatskom glazbenom zavodu, na kojem su se mladi umjetnici korektno postavili spram djela Wolfganga Amadeusa Mozarta. Adagio i fugu za gudače u c-molu (KV 546), Koncert za klavir i orkestar u d-molu (KV 466) i Simfoniju u g-molu (KV 550) smisleno su povezali, između ostalog, i molskim tonalitetom, tek iznimno prisutnim u bogatom i vrijednom Mozartovom opusu. U već poznatoj igri s anagramima mladi su glazbenici došli do zanimljive krilatice ¨ZOM+art = MOZart¨, a slijedeći ideju promocije mladih hrvatskih glazbenih umjetnika predstavili su kolegu i prijatelja Petra Klasana (1992.), već prilično etabliranog pijanista i polaznika Glazbenog sveučilišta u Beču u klasi Noela Floresa.
Ambiciozan program privukao je brojno, uglavnom mlađe slušateljstvo koje je silnom energijom podržalo izvođače, posebice u prvom dijelu koncerta i još malo više samog Petra Klasana zbog istaknute uloge, šarmantnog nastupa i velikog doprinosa ukupnoj izvedbi djela. Klasan je svoju dionicu, čulo se, temeljito proučio i uvježbao, mada je sredinom drugoga stavka (Romance) pa sve do kraja koncerta koncentraciji i nužnom emocionalnom odmaku pridodao suviše izvođačke strasti, primjerenije djelima napisanim pedesetak godina kasnije. U dosluhu s izrečenim, kadence su prštale Klasanovom sviračkom virtuoznošću, izvanserijskom figuracijom, no nažalost i (pre)oštrim temperamentom koji je posljedično potisnuo povučene i namjerno skrivene glazbene ukrase, ljupke i neočekivane disonance, krativši također, u naletima, toliko potrebne dulje pauze. U svemu tome ni orkestar se nije bolje snašao, stješnjen između predoslovnog i krutog tumačenja suosnivača i dirigenta ZOM-a Igora Tartarevića i ekspresivno odmaknutog Klasana.
I u molskom iskoraku posljednjeg Mozartovog simfonijskog triptiha (KV 543, KV 550, KV Zagrebački orkestar mladih551), čiju tematsku osnovu prvoga stavka (Molto allegro) posjeduje većina današnjih mobitela, orkestru je nedostajalo opuštenosti i komunikacije, suzdržanosti i fokusa, naizgled bez interpretacijske namjere, ukratko disciplina presudnih za zrelo i ozbiljnije izvođenje Mozartovih djela. Bilo je tu, jasno, i valjanih dijelova, obećavajućih pasaža, sjajno interpretiranih fuga, ali uvijek slabije vezanih u cjelinu koja sigurno stoji u Tartarevićevoj glavi i čeka vrlo skoro vrijeme savršenijih dirigentskih vještina i izravnijih komunikacija s mladim i poletnim glazbenicima.
Posljednji, četvrti koncert ZOM-a najavljen je u petak 4. svibnja, a posjetitelji će moći uživati u djelima domaćih skladatelja Dubravka Palanovića i Luke Marohnića (praizvedba), kao i solističkim nastupima pijanistice Ene Ovčine i udaraljkaša Filipa Merčepa.
Vezane vijesti
Mateo Bernobić – najimpresivniji izvođač ovogodišnjeg ciklusa Matice hrvatske
Izdašan koncertni ciklus ¨Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj 2011/2012¨, ove godine sačinjen od dvanaest nastupa na kojima je nastupilo četrnaest… Više
- Ivo Josipović dobio Porina
- Damski duet Anite Balázs i Mie Miljković
- Red Bull Flying Bach: Svijet je naša arena
Komentari
Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.
Najnovije
-
05.07.2012. / 10:38
Hrvatski gospodarstvenici u pohodu na rusko tržište
-
29.06.2012. / 16:26
Šokantna i provokativna modna predstava
-
29.06.2012. / 16:20
'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'
-
29.06.2012. / 16:09
Uživajte u sekundu dužem vikendu
registracija
28/3/12
Magnezij1, 28.03.12. 19:32
Svaka čast autoru članka što je došao na koncert jer je ovim mladim glazbenicima koji sviraju za 0 kuna i nemaju baš neku iskrenu podršku i potporu u glazbenim krugovima, kritika (bila ona dobra ili loša) očito jedini način da dođu u medije... ali smatram da bi se prije postavljanja komentara na internet trebalo provjeriti i kako se pojedini članovi ZOM-a (stvarno) prezivaju ;)