Objavljeno u Nacionalu br. 855, 2012-04-03

Autor: Barbara Ivezić

Mačak pod šljemom otkriva tajne grobova

Slavni glumac Miodrag Krivokapić nakon 18 godina ponovo snima u Hrvatskoj, a partnerica mu je mlada Judita Franković

Glumci Miodrag Krivokapić i Judita Franković na setu s producentom Robertom TomljanovićemGlumci Miodrag Krivokapić i Judita Franković na setu s producentom Robertom TomljanovićemOsamnaest godina nakon što je napustio Zagreb u kojem je završio Akademiju i bio u stalnom angažmanu kazališta "Gavella" i Hrvatskog narodnog kazališta i preselio se u Beograd, glumac Miodrag Krivokapić ponovno snima u Hrvatskoj. Legendarnom Briku, kojeg domaća publika najviše pamti po ulogama u filmovima "Štefica Cvek u raljama života", "Nepokoreni grad", "U ime naroda", "Život sa stricem" te u serijama "Mačak pod šljemom" i "Vučjak", dodijeljena je uloga umirovljenog zatvorskog čuvara Martina u dramskoj seriji "Počivali u miru", koja se odnedavno snima u Zagrebu. U središtu priče mlada je novinarka Lucija koja uz pomoć umirovljenog zatvorskog čuvara rekonstruira ljudske sudbine skrivene u grobovima nađenima nakon rušenja dotrajale zatvorske zgrade. Usporedo s tajnama iz prošlosti skrivenima na groblju, Lucija pronalazi i istine o društvu koje su obilježile proteklih dvadeset i više godina, nailazeći pritom na otpore i prijetnje svih onih koji bi te istine i sudbine i danas željeli ostaviti zakopane duboko pod zemljom.


Poziv da dođe u Zagreb Krivokapiću je bio, priznaje, veliki izazov.
"Već me je sam poziv zaintrigirao jer dugo nisam snimao u Hrvatskoj. No kad sam u ruke dobio scenarij, nije bilo dileme ni razmišljanja jer tako dobar scenarij ne viđa se često i snimao bih ga bilo gdje. Martin je intrigantan i slojevit lik, vrlo životan i realan, zbog čega mi je ta uloga veliki glumački izazov", otkriva Krivokapić. Iako je razmjena glumaca u regiji, kada je o filmovima i serijama riječ, normalna stvar u posljednjih desetak godina, iz Hrvatske sve do sada nije dobivao nikakve ponude. No divno je, kaže, ponovno biti u Zagrebu.

"Ovdje sam proveo velik dio svog života. Tu sam zapravo izgradio svoju glumačku karijeru. Jednako uživam u samom boravku u Zagrebu kao i u snimanju, pogotovo jer radim s vrlo profesionalnom ekipom i jer su uvjeti za rad odlični", kaže Krivokapić.
Njegova partnerica u seriji je mlada zagrebačka glumica Judita Franković u ulozi mlade istraživačke novinarke Lucije koja je na tragu "velike priče". Na audiciju za ulogu Lucije došla je ravno sa snimanja filma "Sonja i bik" Vlatke Vorkapić, bila je umorna i nije polagala previše nade u to kako će uloga pripasti baš njoj.
"Nisam bila u najboljem izdanju, ali rekla sam ako mi je uloga suđena, bit će tako. Oduševila me ideja, ali još više me je oduševio scenarij koji je bio odlično strukturiran, sa sjajno razrađenim likovima i zaista dobrim dijalozima", kaže Judita Franković koja je ulogu na njenu veliku sreću i dobila.

"Lucija je mlada žena željna uspjeha, ali tu prestaje svaka njena sličnost s današnjim mladim ljudima koji uspjeh žele postići pod svaku cijenu jer nju krase neke divne ljudske osobine kao što su odanost, razumijevanje i istinski senzibilitet za pravednost. Ona je pripadnica onog modernog društva koje još nije izgubilo socijalnu osjetljivost", opisala je Judita Franković svoj lik. Zbog uloge je napravila i promjene na svom imidžu. Želeći ostaviti što ozbiljniji dojam u seriji, svoju je dugačku tamnu kosu ošišala na kratko.
"Nisam to morala napraviti, upravo suprotno, sama sam to predložila na jednom od prvih sastanaka s kreativnim timom jer mi se činilo da bi takva frizura bolje odgovarala liku. Ali pravi 'krivac' je majstorica maske Slavica Šnur koja je to sjajno napravila", kaže Judita Franković. Iako je trenutno najafirmiranija hrvatska glumica nije, kaže, poput nekih kolegica zazirala od televizijske produkcije. "Moja prva velika uloga bila je upravo na televiziji, u tinejdžerskoj seriji 'Kad zvoni?' Vlatke Vorkapić koja se prikazivala na HTV-u. Nakon toga posvetila sam se kazalištu, a zadnjih godina i filmu. Za televiziju sam tu i tamo snimila neke epizodne uloge, ali ništa puno. Puno važnije od toga koji je medij za mene je uloga i scenarij koji mi se nudi. Scenarij serije 'Počivali u miru' pročitala sam u jednom dahu, svidjela mi se i uloga i scenarij, a posebno me je oduševilo kada sam shvatila da ćemo raditi ozbiljno i pripremljeno." Problem joj ne predstavljaju ni naporna cjelodnevna snimanja koja zahtijevaju veliku koncentraciju i pripremu.

"Cjelodnevna snimanja su normalna i na filmu radno vrijeme je dvanaest sati. Istina je da serija zahtijeva duži proces stvaranja, ali adrenalin radi svoje. I mene uvijek fascinira koliko energije čovjek može izvući iz sebe, posebno na snimanjima gdje su uvjeti često ekstremni. Imam sreće da radim s divnom ekipom kojoj ništa nije teško, a tu je i moj partner Miodrag Krivokapić koji je veliki profesionalac, sjajan čovjek, istovremeno jako skroman. To su sve odlike pravih glumačkih zvijezda", kaže glumica.
Ideja za seriju "Počivali u miru" došla je od dramaturginje Koraljke Meštrović i redatelja Gorana Rukavine, dok je glavni scenarist serije Saša Podgorelec.
Osim Miodraga Krivokapića i Judite Franković, u seriji koja će se od jeseni emitirati na HTV-u, glume Jelena Miholjević, Luka Dragić, Dragan Despot i Ozren Grabarić, a režiju potpisuju Goran Rukavina i Kristijan Milić.

Producentska kuća Ringmultimedija koja je dosad producirala serije "Sve će biti dobro", "Pod sretnom zvijezdom", "U dolini sunca" te sitcome "Zauvijek susjedi", "Bumerang" i "Cimer Fraj", prvi put se uhvatila u koštac s dramskom serijom od samo 12 epizoda.
"Neprestano smo u potrazi za dobrim scenarijima i idejama za projekte. Neke od projekata koje odaberemo uspijemo i realizirati ako za njih pokaže interes i neka od TV kuća. S ovim projektom sve se poklopilo - odlična ideja, izvrstan scenarij, odabir na natječaju HTV-a i fantastična ekipa okupljena na realizaciji, poput sjajnih glumaca, redatelja Gorana Rukavine i Kristijana Milića, direktora fotografije Marija Sablića i svih ostalih. Kao producenti paralelno razvijamo više projekata koji su žanrovski različiti, a već duže vrijeme željeli smo realizirati projekt ozbiljne dramske serije. No njezina realizacija ovisi o zainteresiranosti televizija i koliko se ponuđeni projekt uklapa u njihovu programsku koncepciju. Općenito nam treba više domaće produkcije i dramskih i humorističnih serija, ali i telenovela. Naše domaće telenovele su izvrsni proizvodi u svom žanru i hajka koja se protiv njih vodi potpuno je neutemeljena i deplasirana. Ako jednom BBC-ju sapunice i telenovele čine bitan dio programa, onda ne vidim kako je moguće takvo pitanje uopće otvarati kod nas. Stalno potezanje pitanja i problematiziranje jednog žanra je smiješno jer nema dobrih i loših žanrova. Ima samo dobro i loše napravljenih poslova", kaže producent Robert Tomljenović. Razlika u produkciji ovakvog tipa serije i sapunice je, između ostalog, u tome što je produkcija dramske serije bliža produkciji filma po tehnici koja se koristi za snimanje, po vremenu snimanja, ali i po vremenu potrebnom za pripremu. Osim toga, snimanje ovakvog tipa serije zahtijeva mnoštvo eksterijera te veliku glumačku postavu, zbog čega cijeli projekt iziskuje velika financijska sredstva.

"Serija je svakako ambiciozna, ali daleko od toga da je najskuplja. Nekada su budžeti, ako ih se stavi u prave relacije, bili značajno veći. U formatu dramske serije ovo je jedna od jeftinijih produkcija u ovim krajevima", otkriva Tomljenović. Na pitanje kako to da je glavnu ulogu povjerio beogradskom glumcu Miodragu Krivokapiću, a ne nekoj domaćoj zvijezdi, Tomljenović odgovara:

"Uloga koju igra, umirovljenoga zatvorskog čuvara Martina, zahtijeva vrhunskoga dramskoga karakternog glumca starije generacije. To je bio glavni razlog njegova odabira jer je on jedan od najjačih dramskih glumaca na ovim prostorima. Inače, Miodrag Krivokapić je i domaći glumac. Glumačku akademiju završio je upravo u Zagrebu, nakon čega je godinama igrao u ansamblima kazališta "Gavella" i Hrvatskoga narodnog kazališta te glumio u brojnim serijama i filmovima koje su ovdje snimljene."
Iako detalje u vezi sa snimanjem serije ekipa koja radi na njoj nastoji držati u strogoj tajnosti, već su se pojavile pohvale o glumačkoj suigri Judite Franković s Miodragom Krivokapićem. Govorkanja je potvrdio i redatelj Goran Rukavina. "Brik i Judita su odlično 'kliknuli', kako sa svojim ulogama tako i međusobno, pa me njihova vidljiva kemija čini optimističnim." Iako kod nas sapunice drže primat kada je o gledanosti riječ, Rukavina smatra da je hrvatska publika spremna za zahtjevnije televizijske projekte.

"Sapunice drže primat jer se zadnjih godina snimaju u većem broju nego dramske serije, emitiraju se u boljim terminima i praćene su temeljitim i dugotrajnim promotivnim kampanjama televizija koje ih prikazuju. Ne mislim da je publika nezrela i nespremna za dobar dramski proizvod. Dapače, publiku interesiraju samo dobre, hrabre i zanimljive teme. Publika će pristati na kritičko preispitivanje vlastitog stava ako joj se predstavi ili čak i njenom 'općem mišljenju' hrabro suprostavi. A to nije bio popularan pristup iz brojnih, više ili manje, komercijalnih razloga. Zato kada se takve teme iz ovih ili onih oportunih razloga potisnu na marginu, publika se logično okreće više ili manje pitkoj zabavi i mentalnoj relaksaciji, prikladnoj za opuštanje i uspavljivanje, dok politika s druge strane glasno aplaudira, samo što to nitko ne čuje. Stoga je bitno dobre teme znati dobro i hrabro plasirati", kaže Rukavina. Iako kvaliteta projekta danas nije nikavo mjerilo njegova uspjeha kod gledatelja, producent Robert Tomljenović nada se visokom postotku gledanosti.

Na pitanje isplatili li se danas u Hrvatskoj snimati serije, Tomljenović kaže: "Ovisi kako pristupate poslu. S pristupom kakav je naš, gdje se puno ulaže da bi se dobio što bolji proizvod, potrebno je puno umijeća i sposobnosti da se s budžetima kakve imamo na kraju ostvari i nekakva zarada. Kad strancima pokazujemo naše proizvode, ostanu impresionirani razinom kvalitete koju postižemo, osobito u odnosu na budžete s kojima snimamo. U svakom slučaju, to ni izbliza nije tako lukrativan posao kakvim ga neki vide. Kad čuju budžete, pomisle da je sav taj novac zarada producenta. Daleko od toga. No, to ne shvaćaju niti u Ministarstvu kulture odakle dolaze izjave da se producenti voze na luksuznim jahtama. Ne sjećam se kad me nešto toliko nasmijalo kao ta izjava očito neupućenoga djelatnika Ministarstva kulture. Jahtaši su ipak negdje drugdje."

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika