06.04.2012. / 15:01

Autor: Nacional.hr

Lovrinčević: Hrvatska nema podlogu za rast

"Ljudi koji su imali priliku privatizirati brodogradnju u vrijeme Račanove vlade upravo su Čačić i Linić, koji je sada ponovno vode. Gotovo da nema čovjeka u hrvatskoj politici koji ne nosi dio odgovornosti za problem u koji je izrasla brodogradnja", odgovorio je

Željko Lovrinčević (Foto: Igor Kralj/PIXSELL)Željko Lovrinčević (Foto: Igor Kralj/PIXSELL)Ugledni makroekonomist Ekonomskog instituta Zagreb, Željko Lovrinčević, rekao je u razgovoru za Vjesnik kako bez izmjena Zakona o radu nema nikakvih reformi te kako u javnoj upravi postoji problem istodobnog viška i manjka.

Istaknuo je kako Vlada nastavlja 'dobrim dijelom u smjeru kretanja bivše vlade'. Mišljenja je kako se 'relativno meko i postupno krenulo u promjene, kako bi se prebrodila prva dva kvartala do turističke sezone kada gospodarstvo počine živjeti svojim ritmom'. Kaže kako je razgovarao sa svim državnim agencijama, koje su upozorile na zabrinutost zbog problema s konkurentnošću Hrvatske te na zamjerke zbog imenovanja podobnih u nadzorne odbore i uprave.

"Mi nismo izrazito visoko zadužena zemlja što se tiče javnog sektora i još uvijek imamo prostor za zaduživanje, ali Hrvatska nema podlogu za rast. Zbog niske konkurentnosti ne možemo odgovoriti na rast izvozne potražnje iz okružja pa je prisutan strah kako će se Vlada okrenuti domaćem tržištu i javnim investicijama, kojima će se privremeno zavrtjeti ekonomiju, a pritom se ništa bitno neće dogoditi s reformama i izgradnjom izvoznih kapaciteta", rekao je te dodao kako se boji 'penalizacije Hrvatske'.

Trebaju nam brze reforme

Pozvao je premijera Zorana Milanovića da pokaže svoj utjecaj u Vladi i na brze reforme. Istaknuo ja kako privatizacija brodogradilišta nije gotov proces. Prokomentirao je i ostavku ministra prometa, mora i infrastrukture Zlatka Komadine.

"Koliko sam shvatio riječ je primarno o zdravstvenim razlozima iako objektivno to ministarstvo koje je vodio Zlatko Komadina stvara najviše poteškoća. Po svom je karakteru megalomansko, obuhvaća najveći dio javnog sektora, vrlo je heterogeno i najviše je izloženo rizicima mita, korupcije te političkih manipulacija", rekao je.

Osvrnuo se i na problem državne administracije. "Treba izgraditi europsku administraciju, jer više nije riječ samo o upravi koja će pratiti poduzetnike i njihove potrebe nego administraciji koja je sposobna povući novac iz europskih fondova i implementirati norme Europske unije u Hrvatsku", nastavlja. Kaže kako je 'višak između 10 i 15 posto zaposlenih ili oko 30 000 ljudi koje treba zbrinuti te početi proces čim prije'.

Svi političari odgovorni su za brodogradilišta

Pozvao je na zajedništvo Vlade u budućim projektima i ulaganjima. "Ministarstvo gospodarstvo razdvojeno je na više resora, a Ministarstvo financija, iako kompaktno, može osigurati konsolidaciju javnih financija, ali ne može osigurati rast. Zato su aktivnosti ta dva resora nužno vezane, jer rast nije moguć bez konsolidacije financija", tvrdi Lovrinčević.

Ekonomski analitičar dotaknuo se i teme brodogradnje. "Ljudi koji su imali priliku privatizirati brodogradnju u vrijeme Račanove vlade upravo su Čačić i Linić, koji je sada ponovno vode. Gotovo da nema čovjeka u hrvatskoj politici koji ne nosi dio odgovornosti za problem u koji je izrasla brodogradnja. U ovim trenucima pretpostavljam kako će Vlada kroz poruku privatizacije Brodosplita i Uljanika te stečaja Kraljevice pokušati ishoditi za 3. maj benevolentno rješenje od Europske komisije, odnosno pokušati promijeniti tehničku specifikaciju privatizacije. Traži se izdvajanje 3. maja, odnosno ostanak u djelomičnom državnom vlasništvu, a da se prateće djelatnosti privatiziraju, za što su zainteresirane talijanske kompanije", odgovorio je.

Odgovorio je i na pitanje o privatizaciji Hrvatskih autocesta. "Za infrastrukturu ima zainteresiranih i za autoceste bi se mogao dobiti iznos koji pokriva obveze HAC-a i nešto više od toga, ali to je teška politička odluka. Bez velikih projekata vrijednih više od milijardu ili milijardu i pol eura u ovoj se zemlji ništa značajnije neće promijeniti. Investicije u ovom trenutku zaostaju, jer nemamo dovoljno projektnih menadžera. Mi nemamo ljude koji će procese voditi. Možete imenovati uprave i nadzorne odbore po političkom ključu i to pravdati time da oni iskazuju lojalnost, ali ako pokušate od njih dobiti input u obliku zaokruženih projekata, shvatite da ti ljudi to ne mogu isporučiti", ističe.

Ne odobrava privatizaciju državnih tvrtki. "Ako privatizirate javne kompanije, prodali ste mogućnost kontrole vlastita prostora i budućnost u kojoj će živjeti generacije koje dolaze. Valovi animoziteta prema javnim kompanijama osciliraju s fazama kriza. Tu treba znati držati vagu između dva ekstrema", zaključuje na kraju Lovrinčević.

Vezane vijesti

'Povezivanje je ključ uspjeha'

'Povezivanje je ključ uspjeha'

Na danas održanom okruglom stolu „Leading Through Connections" u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i tvrtke IBM Hrvatska, potaknuta je… Više

Komentari

registracija
9/3/10

nostradurus, 07.04.12. 13:35

I što ne kaže što trebamo raditi: ukinuti ekspanziju novca preko bakarskih kredita i omogućiti državi emisiju novca bez duga. Time će se profit jednih pojaviti bez još većeg duga kod drugih. Amen.
http://sites.google.com/site/financijskisustav/razdvajanje-stvaranja-i-posudivanja-novca


registracija
26/2/12

okvardz, 08.04.12. 18:24

a zašto bi nešto mijenjali kada je oligarhiji u rh najbolje do sada, bez rada, bez odgovornosti prema kome. rh je njima instrument i objekt za bogaćenje. pogledajte oko sebe tko se obogatio poštenim radom, a tko politikom.


registracija
26/2/12

okvardz, 08.04.12. 18:25

samo budale rade i pune proračun, pametni ga troše i uživaju. jer njihova je rh.ostali su višak.


registracija
26/2/12

okvardz, 08.04.12. 18:26

predsjednik republike i vlade su najodgovorniji i jedini su kočničari nove i bolje politike. josipović i milanović.


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika