Objavljeno u Nacionalu br. 856, 2012-04-10

Autor: Ivan Pandžić

Utopija o zajedničkim letećim gubitašima

Države ne bi mogle dogovoriti vlasništvo, flote su potpuno različite, sustavi zračnih luka drugačije postavljeni, korporativno upravljanje i politika letova su drugačiji

UJEDINJAVANJA državnih zrakoplovnih kompanija-gubitaša iz Hrvatske, Srbije, BiH, Slovenije i Crne Gore, Ulrich Schulte-Strathaus iz Europskog udruženja za zračni prijevoz smatra jedinim načinom da one i opstanu. Dobila bi se jaka tvrtka s 50 zrakoplova. Kao argument za takav potez navodi se činjenica da aviokompanije u regiji danas imaju kumulativni promet od pet milijuna putnika.

Toliko je i na svom vrhuncu, krajem 80-ih, imao i jugoslavenski JAT, što pokazuje da regionalne kompanije stagniraju. Ipak, ideja ujedinjavanja ipak je nemoguća, iz političkih i poslovnih razloga. Države ne bi mogle dogovoriti vlasništvo, flote su potpuno različite, sustavi zračnih luka drugačije postavljeni, korporativno upravljanje i politika letova su drugačiji. Jedini koji su na sličnoj razini su slovenski Adria Airways i domaći Croatia Airlines, ali su i njihovi pregovori o spajanju na mrtvoj točci već godinama.

Nažalost, jedini način na koji bi se mogle ujediniti sve te tvrtke je da imaju većinski istog privatnog vlasnika.

Vezane vijesti

Zrakoplovne kompanije zajedno protiv krize

Zrakoplovne kompanije zajedno protiv krize

Air Berlin, zrakoplovna kompanija koju je prije 30 godina u tadašnjem Zapadnom Berlinu osnovao jedan američki pilot, danas je druga po veličini u… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika