07.05.2012. / 15:29

Autor: Deutsche Welle

Scene smrti na televiziji potiču potrošnju

Prikazivanje scena nasilja u televizijskom programu potiču gledatelje zapadnih kultura na veću kupovinu, tvrdi izraelski istraživač Ilan Dar-Nimrod u tekstu objavljenom u znanstvenom časopisu "Socijalna psihologija".

Scene nasilja potiču kupovinuScene nasilja potiču kupovinuDar-Nimrod, prema pisanju francuskog lista Figaro, tvrdi da ljudi zapadne civilizacije u kojoj je potrošačko društvo uzelo najviše maha, izlaz za strah od smrti nalaze u kupovini.

O teoriju upravljanja strahom od smrti (TMT) pisano je još u studiji iz 2007, u Francuskoj na osnovu podataka da je poslije terorističkih napada na Sjedinjene Američke Države iz 2001, kupovina mobilnih telefona i automobila skočila na rekordan nivo i da je potrošnja u razdoblju od listopada do prosinca 2001. porasla za šest posto.

U toj studiji je zaključeno da Amerikanci, čija se kultura većim dijelom oslanja na materijalizam, strah od smrti pokušavaju odagnati kupujući jer je to za njih potvrda postojanja odnosno simbol besmrtnosti.

Interes za kupovinu poraslo?

Potaknut ovim istraživanjem Dar-Nimrod je napravio ispitivanje na kanadskim učenicima kojima su u desetminutnom trajanju prikazivani prvo inserti iz serija koja ne sadrže nikakve scene smrti, praćeni reklamno-propagandnim materijalom.

Potom su u istom trajanju učenicima prikazivani inserti serija sa scenama umiranja koji su, također, praćeni blokom reklama.

Istraživanje je pokazalo da su učenici bili zainteresiraniji za kupovinu proizvoda sa reklama prikazivanim poslije emitiranja inserata iz serije sa scenama smrti nego poslije onih bez scena nasilja. "Trošim, dakle, postojim, glavna je krilatica potrošačkog društva. Scene smrti koje se prikazuju u omiljenim televizijskim serijama i koje asociraju na smrt, dobar su mamac za poticanje kupovine", zaključio je Dar-Nimrod u studiji.

Deutsche Welle

Vezane vijesti

Svijet će ostvariti rekordnu potrošnju u ovom desetljeću

Svijet će ostvariti rekordnu potrošnju u ovom desetljeću

A.T. Kearneyeva studija globalnog bogatstva i potrošnje, temeljena na analizi 86 zemalja svijeta tijekom razdoblja od 30 godina, najavljuje porast… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika