Objavljeno u Nacionalu br. 339, 2002-05-15

Autor: Marko Ćustić

NAJSTARIJI PRIRUČNIK ZA DOBAR SEKS

Kama Sutra - seksualni položaji za savršenu harmoniju tijela i duha

Kama Sutra – seksualni položaji za harmoniju tijela i duha

Britanska seksualna terapeutkinja Anne Hooper obradila je u svojoj knjizi “Kama Sutra – klasične tehnike vođenja ljubavi za suvremene ljubavnike” slavnu indijsku knjigu nastalu između 100. i 400. godine. Međutim, kako je obrađivala originalnu Kama Sutru, naišla je na još tri drevna teksta s praktičnim savjetima za seksualne užitke: Anaga Rangu, Mirišljavi vrt i Tao. Iako je isprva osjećala odbojnost prema Kama Sutri, doživljavajući jem poput mnogih drugih, kao neku vrstu priručnika za erotsku gimnastiku, proučavajući tekst počela je shvaćati njegovu vrijednost. S vremenom ju je knjiga toliko pridobila da je napisala: “Počela sam shvaćati smisao za humor iza egzotičnijih poza i shvatila da mnoge od njih nemaju veze sa seksom nego s jedinstvom tijela i duha. Mnoge poze u Kama Sutri zapravo su joga položaji, a cilj joge je mentalna i tjelesna harmonija. Kama Sutra ima smisla u našem sofisticiranom svijetu u kojem težimo osjećaju ekstaze.”
Prije svega, Kama Sutra i ostala tri drevna teksta nisu toliko izravno seksualni kako se najčešće misli. Riječ kama znači uživanje pomoću pet osjetila (sluha, dodira, vida, okusa i njuha), potpomognuto umom u zajedništvu s dušom.
Anne Hooper, britanska seksualna terapeutkinja, spojila je u svojoj knjizi "Kama Sutra – klasične tehnike vođenja ljubavi za suvremene ljubavnike" četiri klasika drevne erotske književnosti, Kama Sutru, Ananga Rangu, Mirišljavi vrt i Tao s najnovijim spoznajama znanstvenih istraživanja seksualnosti, kako bi današnjim ljubavnicima prenijela putena iskustva drevnih civilizacija U staroj Indiji početkom prvog tisućljeća smatralo se da bi idealni građanin trebao voditi idealan život. Njegova je dužnost bila da se okruži prijateljima, vodi ljubav kao da je riječ o umjetnosti, dobro jede i pije, bavi se slikarstvom i glazbom, te da se ponaša kao dobar gospodar. Za takve je ljude Vatsyayana napisao Kama Sutru. Prema njegovim se razmišljanjima život sastoji od tri komponente: dharme, arthe i kame. Dharma je bila stjecanje vjerskih zasluga, artha stjecanje bogatstva, a kama stjecanje tjelesnih užitaka. Iako se u današnjem društvu vjerske zasluge baš više i ne cijene, bogatstvo i tjelesni užici i dalje su traženi.
Osim spolnih umijeća, Kama Sutra obrađuje i lijepo ponašanje i druge vještine koje bi kultivirani pojedinac trebao posjedovati. Neke od vještina kojima Kama Sutra podučava neobične su, poput učenja papiga govoru, dok su druge posredno vezane uz seks, ali vrlo senzualne, poput odabira mirisa, glazbe i hrane.
Anne Hoper je kompilirala dijelove Kama Sutre zanimljive današnjim ljubavnicima, ali im je pridodala znanja suvremene seksologije, pogotovo istraživanja u posljednjih četrdesetak godina.
Drugi drevni tekst, Ananga Ranga, bavi se u najvećem dijelu sprečavanjem raspada braka. Autor Anaga Range, Kalyana Malla, napisao je: “Glavni razlog za rastavu oženjenog para, ujedno i razlog koji tjera muža u naručje nepoznatih žena, jest poriv za raznolikim zadovoljstvima, odnosno jednoličnost.”
Ananga Ranga je nastala nešto kasnije – u 12. stoljeću. U to su vrijeme križari iz Europe dolazili pljačkati i paliti istočne dijelove svijeta, a sa sobom su pri povratku donijeli razne novosti, među njima i vještinu vođenja ljubavi, kojoj su ih podučili u arapskim, sjevernoafričkim i sirijskim haremima. Tu su križari naučili još neke korisne stvari u vezi sa seksom, među ostalima higijenu i predigru. Mnoge arapske ideje koje su tada pokupili bile su zapravo indijskog podrijetla.
Treća knjiga, Mirišljavi vrt, arapska je. Nastala je u Tunisu u 16. stoljeću, a njen je autor šeik Nefzawi znao kudikamo više o ljudskom tijelu i anatomiji od indijskih autora, prije svega zahvaljujući naprednoj arapskoj medicini. Nefzawi nije otkrio G točku, ali je otkrio da neki položaji više gode ženama, a upravo se za te položaje poslije pokazalo da stimuliraju G točku.
Četvrta upotrijebljena knjiga, kineski Tao, bavi se cjelovitom mudrošću spolnog užitka i upotrebe seksualne energije. Tao počiva na osam stupova: filozofija, revitalizacija, uravnotežena prehrana, dijeta od “zaboravljene hrane”, vještine liječenja, seksualna mudrost, dominacija i uspjeh. Taoisti vjeruju da seksualnu stimulaciju treba produžavati kako bi se postigla najveća razina uzbuđenja. Autorica kaže da je kinesku vještinu vođenja ljubavi uvrstila kako bi je stavila u kontrast s indijskom i arapskom i tako pokazala različitost kineskog poimanja seksa.
U pripremanju tijela za seks Kama Sutra preporučuje upotrebu raznih prirodnih preparata od kojih danas postoje učinkovitiji industrijski, a i neke stvari, poput šminkanja usta za muškarce, više nisu društveno prihvatljive. Ipak, iz Kama Sutre učimo koliko je nedostatak neugodnih tjelesnih mirisa koristan za seksualno uzbuđenje. Anne Hooper posebno preporučuje senzualnu zajedničku kupku za partnere na kraju radnog dana kao uvod u ljubavnu igru.
Kad ljubavna igra započne, Kama Sutra preporučuje ljubljenje osjetljivih dijelova tijela: usne, unutrašnjost usta, čelo, obrazi, vrat i grudi. U suvremenoj verziji trebalo bi dodati i bradavice, stražnjicu, uške i stopala, a lista se po želji može i proširiti. Anne Hooper posebno upozorava na važnost stopala, jer su ona refleksno povezana s ostatkom tijela. Stoga stimulacija stopala stvara ugodan osjećaj i u drugim dijelovima tijela, preko udova i trupa, pa čak i do glave. Od ostalih dijelova tijela autorica preporučuje nježno stimuliranje bradavica poljupcima i dodirom, kao i područja oko anusa, što djeluje i kod muškaraca i kod žena.
Osim pripreme tijela, za ljubav valja pripremiti i atmosferu. Kama Sutra kaže da se par mora osjećati ugodno u okruženju u kojem vodi ljubav. Osim upotrebe mirisa i cvijeća za ukrašavanje sobe, treba voditi računa o još nekoliko stvari. Prije svega, temperatura prostorije je presudna: zimi treba biti ugodno zagrijana ali ne prevruća, a ljeti osvježavajuće rashlađena. Pozadinska glazba je dobra ideja, sve dok nije preagresivna, što bi moglo uznemiriti partnere, ili previše umirujuća, što bi ih moglo uspavati. Za suvremene ljubavnike dobar je savjet isključivanje telefona.
Vatasyayana upozorava da boravak u kupaonici može biti zajednički i poslužiti kao priprema za seks. Primjerice, jedna od preporučenih tehnika je uzajamno šamponiranje kose, a vrlo se senzualnim smatra kad žena pomogne muškarcu pri brijanju. Ravno iz kupaonice par može produžiti na nježnu uzajamnu masažu, koja opušta i stvara dodatni ugođaj prije vođenja ljubavi. Masirati se može suhim rukama, ali još je bolje uzeti ulje ili losion za masažu. Preporučuje se upotreba prirodnog ulja kao što je bademovo, maslinovo ili suncokretovo, koje se može obogatiti dodavanjem desetak kapi esencijalnog ulja poput pačulija, sandalovine, ylang-ylanga, jasmina ili ruže.
Anne Hooper upozorava da pretjerivanje u hrani i piću može loše djelovati u kombinaciji sa seksom. Iskušenje da se prije ljubavne igre pojede obilan obrok ili popije alkoholno piće uništava seksualni užitak čak ako mu podlegne samo jedan partner.
Vatsyayana je u svom djelu posebno obradio zagrljaje, koje je klasificirao u osam vrsta podijeljenih u dvije skupine po četiri. U prvu skupinu spadaju zagrljaji koji “pokazuju obostranu ljubav muškarca i žene”, a kreću se u rasponu od diskretnog dodirivanja tijela tijelom kad muškarac ženi prilazi s izlikom, do zagrljaja u kojem žena “probuši” muškarca grudima u zagrljaju, a on ih primi. U drugu skupinu spadaju zagrljaji za vrijeme spolnog čina. Oni se nazivaju egzotičnim imenima kao što su “zagrljaj mlijeka i vode”, ili “mješavina sezamova sjemena s rižom”, pri kojem se maksimizira dodir kože o kožu, jer su partneri ležeći isprepleteni rukama i nogama.
Kama Sutra vrlo važnim smatra grebanje noktima. U indijskoj je tradiciji uvriježeno da znaci ogrebotina na vratu ili prsima “čak i stranca koji mladu ženu vidi s udaljenosti ispunjavaju ljubavlju i poštovanjem.” Ista stvar vrijedi i za muškarce. Ljubavnici bi, prema Kama Sutri, trebali razmijeniti ogrebotine kad se rastaju na dulje vrijeme: “Ne bude li tragova nokata da osobu podsjete na ljubavne užitke, ljubav će biti umanjena kao kad dugo nema susreta.” Ipak, Kama Sutra napominje da udane žene ne bi trebale imati tragove vidljive u javnosti, nego bi ih trebale prikriti na intimnom mjestu.
Još su neobičniji dijelovi Kama Sutre o ritualnim udarcima. Indijska knjiga podučava da se ljubavni ritual i spolni užici mogu pojačati ako se partneri služe bezopasnim ritualnim udarcima kako bi izrazili svoje osjećaje prije ili tijekom snošaja. Propisuje se četiri vrste udaraca: nadlanicom, blago savijenim prstima, šakom i dlanom. Žena mora muškarcu vraćati udarce, a od dijelova tijela pogodnih za udaranje spominju se ramena, glava, prostor među grudima, leđa i bokovi.
Poljupce je Vatsyayana vrlo iscrpno klasificirao i obradio. I Indijci su bili svjesni da su usta jedan od najosjetljivijih dijelova tijela, a poljubac je posebno senzualan jer kombinira osjete dodira, okusa i mirisa, koji uzrokuju snažnu emocionalnu reakciju. Poljupci u Kama Sutri kreću se od nježnog dodira usnama do duboke penetracije jezikom pri kojoj se ritam usklađuje s ritmom snošaja. Kama Sutra podučava i ljubljenju cijeloga tijela, kao i ugrizima. Drevni Indijci poznavali su razne vrste ugriza, od laganog grickanja, preko ugriza koji ostavlja ljubavne tragove na vratu, pa sve do jakog ugriza zubima na vrhuncu strasti. Ipak, preporuka je suvremenim ljubavnicima da se suzdržavaju od posljednjeg jer u se u trenutku orgazma čeljusti mogu refleksno stegnuti i izazvati ozljedu.
Ako su u predigri bili mnogo rafiniraniji od zapadnjaka, Indijci su imali ograničene spoznaje o oralnom seksu. U Kama Sutri gotovo se i ne spominje kunilingus, a felacio se obrađuje na neobičan način. Kama Sutra pripovijeda o eunusima prerušenima u žene koji su svojim gospodarima pružali osam vrsta felacija pod izlikom šamponiranja u kupki. Ipak, Indijci su poznavali položaj za uzajamni oralni seks koji su zvali “snošaj vrane”. Pri njemu bi muškarac i žena legli na bok s glavama okrenutim u suprotnim smjerovima, kako bi im se genitalije našle u ravnini s licem. Anne Hooper upozorava današnje ljubavnike da je takav položaj često neuspio i da su bolji kunilingus i felacio naizmjence.
U svijesti zapadnjaka Kama Sutra je egzotična orijentalna knjiga o stotinama bizarnih gimnastičkih poza za vođenje ljubavi. A to je zapravo manji dio knjige u kojem je opisano dvadesetak ljubavnih položaja, koji su svi izvodivi za prosječne ljubavnike. Većinu njih današnji ljubavnici ne bi doživjeli kao išta neobično. Ipak, nekoliko ih je malo neobičnijih. Primjerice, “položaj Indrine žene” predviđen je za ljubavnike koji traže da vagina bude potpuno otvorena za maksimalnu penetraciju. Izvodi se tako da žena legne na leđa i skupi koljena na grudima. Zatim muškarac podiže ženinu stražnjicu i klečeći penetrira, dok žena stopala drži na donjem dijelu njegova trbuha.
Među akrobatske pozicije spada “cijepanje bambusa”, položaj pri kojem muškarac i žena vode ljubav u standardnom položaju “muškarac gore, žena dolje”. No partnerica mora podići jednu nogu i staviti je partneru na rame, pa je spustiti i to ponoviti drugom. Ako partnerica može izdržati , taj položaj donosi velika zadovoljstva kad vagina gnječi penis. Posebno je zahtjevan položaj zvan “okretanje”. Započinje se iz uobičajenog položaja kad je muškarac na vrhu. Zatim muškarac treba podići lijevu nogu i, ne vadeći penis iz vagine, prijeći preko partneričine lijeve noge. Zatim se mora na rukama i nogama polako prebacivati u krug dok ne dođe do položaja u kojem njegova glava leži u smjeru suprotnom od partneričine. Uspio ili ne, složit će se s Vatsyayanom koji kaže da se taj položaj može naučiti samo vježbom.
Ananga Ranga potječe iz iste kulture kao i Kama Sutra, ali je napisana tisuću i pol godina poslije. Prijevodom na arapski stekla je velik utjecaj u arapskom svijetu. Svijet je u tom trenutku bio mnogo uređeniji pa se, u usporedbi s Kama Sutrom, Ananga Ranga bavi samo bračnim seksom. Posebno je zanimljiv položaj “zamka za zmiju”, pri kojem žena sjedi muškarcu u krilu, okrenuta licem u lice, a oboje imaju ispružene noge. Partneri u tom položaju mogu voditi ljubav održavajući kontakt očima, ili promatrajući što se odgađa “dolje”. “Uzlazni položaj” pak preporučuje ženi koju nije zadovoljio prethodni snošaj da sjedne muškarcu na bedra prekriženih nogu, “zgrabi” penis, stavi ga u vaginu i kreće se gore-dolje.
Zanimljivo je da Mirišljavi vrt, knjiga nastala u Tunisu u 15. stoljeću, donosi kudikamo smjelije i teže izvedive ljubavne položaje od razvikanih indijskih klasika. Iako se knjiga bavi jedino nabrajanjem onoga što muškarac može učiniti ženi, donosi niz praktičnih savjeta, tehnika i ljubavnih položaja. Mnogi se zasnivaju na tome da žena leži dodirujući podlogu samo ramenima i gornjim dijelom leđa, dok se nogama drži, primjerice, za vrat muškarcu koji kleči. Drugi pak inzistiraju na najneobičnijim penetracijama, stajanju uza zid ili pridržavanju žene nogama za muškarčeve bokove.
Kineski Tao možda nije toliko originalan kad su položaji u pitanju, ali su nazivi položaja bogatiji nego kod Indijaca i Arapa. Tu su “dudov svilac koji prede čahuru”, “leptiri u letu”, “koza i stablo”, “majmun koji pjeva”, “magarac u kasno proljeće” i “mačka i miševi dijele rupu”. Tao se zasniva na filozofiji yina i yanga, ženskog i muškog prinicpa koji moraju biti u ravnoteži. Uravnotežiti se mogu upravo razmjenom putem seksa, a yin i yang najjači su u trenutku orgazma.
Knjiga Anne Hooper ponovno otkriva stare i zaboravljene tehnike za postizanje ljubavnih užitaka, ali i više od toga. Jer drevne bi knjige u prijevodu teško pomogle današnjem čitatelju, pisane za kulture kakvih odavno više nema. Zahvaljujući Anne Hooper, koja je kombinirala najnovije spoznaje o seksu sa starim tradicijama, suvremeni ljubavnici mogu uživati kao nekoć indijski bogovi.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika