11.06.2012. / 16:00

Autor: Hina

Znanstvenici potvrdili genetsko podrijetlo migrene

IlustracijaIlustracijaEuropski i australski znanstvenici otkrili su četiri nova gena koje se povezuje s najčešćim oblikom migrene, što upućuje na njezin nasljedni karakter, objavio je časopis Nature Genetics.

Znanstvenici, okupljeni u međunarodnom konzorciju za istraživanje genetike glavobolja, otkrili su te genetske varijante u genomu 4800 ljudi koji boluju od migrene bez aure, odnosno neuroloških znakova koji prethode glavobolji poput smetnji vida, obliku na koji otpadaju tri četvrtine napada migrene, prenosi u ponedjeljak Le Monde.

Te genetske varijante nisu pronađene u usporednoj skupini od 7000 ljudi koji ne pate od migrene.

Istraživanje je također potvrdilo postojanje još dvaju gena za sklonost migreni od triju gena koji su identificirani u jednom ranijem istraživanju.

Migrena pogađa otprilike svaku šestu ženu i svakog osmog muškarca i čest je razlog izostanaka s posla.

Novi geni identificirani u istraživanju idu u prilog argumentima da nepravilno funkcioniranje molekula, koje prenose signale između živčanih stanica u mozgu, pridonosi pojavi migrena. Osim toga, dva od tih gena jačaju pretpostavku o mogućoj ulozi krvnih žila i prema tome poremećaja u krvotoku.

"Avionska glavobolja"