27.06.2012. / 13:15

Autor: Nacional.hr

Tehnologijom do jednostavnijeg življenja

Proizvođači moraju koristiti manje stručnog jezika i komunicirati više o ljudskom iskustvu, a ne samo o proizvodu

Marina Čulić FischerMarina Čulić FischerPrema novom Ketchumovom indeksu digitalnog življenja (Ketchum Digital Living Indeks), jednostavnost je ono što ljudi žele od pametnih telefona, tableta, kućnih kina i malih kućanskih uređaja. Studija je pokazala da 76% potrošača nije zadovoljno s mogućnostima tehnologije da pojednostavi njihov život. Odgovori šest tisuća ispitanika iz šest zemalja otkrivaju da ljudi žele tehnologiju koja će se lako koristiti (54%) i pojednostaviti njihov život (46%), prije nego ih zabavljati (35%) ili pokazivati njihov status (11%).

"Najveće iznenađenje studije je dominantna želja za jednostavnošću. To se čini čudnim, jer se s tehnologijom uvijek povezuje veličina, efikasnost ili brzina, no podaci govore da ljudi zapravo žele razumijeti kako im uređaji mogu omogućiti da dođu do željenog iskustva na najlakši način," izjavila je Marina Čulić Fischer, direktorica Ketchumovog ekskluzivnog zastupnika za Hrvatsku, PR agencije Pleon Partner. "Proizvođači moraju koristiti manje stručnog jezika i komunicirati više o ljudskom iskustvu, a ne samo o proizvodu."

Dodatni argument za ovaj zaključak su količine novih proizvoda i brzina kojom se nove tehnologije pojavljuju na tržištu, što ljudima još više otežava praćenje tih promjena. "Ove godine na Međunarodnom sajmu potrošačke elektronike predstavljeno je više od 20.000 novih proizvoda. Jednoj osobi bilo bi potrebno čak 55 godina da isproba svaki novi proizvod svakog dana." kaže Esty Pujadas, partnerica i direktorica Ketchumovog globalnog odjela za tehnologiju.

Kulturalni DNK oblikuje iskustvo

Nakon što su upitani da rangiraju cjelokupna iskustva o osobnoj tehnologiji, ljudi su bili pretežito pozitivni, iako "sviđanja" nadmašuju "zaljubljenost". Osjećaji variraju u različitim zemljama - postotak Kineza koji vole pametne telefone (44%) je skoro udvostručen u odnosu na stanovnike Francuske (24%).

"Najupadljivije otkriće, meni kao antropologu, jest da je kultura zaista važna. Nisam to očekivala zbog dominantnog mišljenja da se tehnologija prodaje sama.

Ali podaci govore da to nije istina," kaže Emma Gilding, koja je surađivala s Ketchumom na organiziranju ankete i interpretiranju podataka. "Zavisnost između onoga što ljudi smatraju privlačnim i vrijednosti njihovih iskustava s tehnologijom potpuno se razlikuje u različitim zemljama zbog kulturalnog DNK-a."

"Na primjer, u Kini, pri korištenju tehnologije važnu ulogu ima upravljanje osobnim odnosima i zdravljem. Za Francuze, upravljanje odnosima je manje važno od svjesnog stvaranja iskustava, poput zabavljanja prijatelja. Amerikanci, češće nego drugi, koriste tehnologiju da bi pokazali tko su, a to je način privlačenja ljudi sa sličnim vrijednostima u svrhu stvaranja "plemena", objašnjava Gilding.

Četiri vrste digitalnog življenja

Najveća grupa su entuzijasti (37% globalne populacije iz studije), koji su strastveni kada se radi o tehnologiji i spremni su na žrtvovanje jednostavnosti u korist tehnološkog napretka.

Slijedeća grupa su infomanijaci (25%), koji cijene primanje informacija i otkivanje novih iskustava, čak više od odnosa s drugim ljudima.

Pragmatičarima (22%) će se vjerojatno manje sviđati tehnologija, ali je smatraju vrlo korisnom kada su u pitanju odnosi s drugima, jer omogućuje rješavanje različitih stvari, te pridonosi upravljanju zdravljem i relaksacijom.

Isključeni (16%) su prilično bezosjećajni kad se radi o tehnologiji; važnija im je jednostavnost od tehnološkog napretka ili bogaćenja.

"Ovaj način kategoriziranja potrošača naglašava važnost ljudskih iskustava", kaže Pujadas. "Umjesto da se obaziremo na godine, spol ili aplikacije koje ljudi koriste, ova kategorizacija omogućava kompanijama stvaranje moćnih emotivnih veza govoreći o iskustvima koja potrošači žele. "

Vezane vijesti

Dalmacija može razvijati solarne elektrane

Dalmacija može razvijati solarne elektrane

Sudionici konferencije "Obnovljivi izvori energije, nove tehnologije - izazovi 21. stoljeća", koja je počela danas u Splitu, ističu da Hrvatska,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika