Objavljeno u Nacionalu br. 367, 2002-11-27

Autor: Paula Bobanović

Najnoviji Nacionalov izdavački pothvat

GAMEPLAY - jedini časopis za igraće konzole

U četvrtak, 28. studenoga na svim kioscima pojavit će se najnovije izdanje Nacionalove izdavačke kuće časopis GamePlay, namijenjen igračima videoigara na kućnim konzolama kao što su Sony PSone, PlayStation 2, Microsoft Xbox i Nintendo GameCube, a obilovat će recenzijama igara, ekskluzivnim vijestima te prikazima trendovskih hi-tech uređaja

Naslovnica prvog "Game Play-a"Naslovnica prvog "Game Play-a"U četvrtak, 28. studenoga u prodaji će se pojaviti mjesečnik GamePlay, najnovije izdanje Nacionalove izdavačke kuće. Riječ je o časopisu posvećenom videoigrama na kućnim konzolama. GamePlay će izlaziti na stotinu stranica u boji na kvalitetnom papiru, a bit će namijenjen svima koji se igraju na konzolama, kao što su Sony PSone i PlayStation 2, Microsoft Xbox te Nintendo GameCube.

U Hrvatskoj je trenutačno prisutno više od 150 tisuća PSone igraćih konzola, uz još barem 25 tisuća primjeraka druge Sonyjeve konzole, PlayStationa 2. Korisnika Microsoft Xboxa ima više od tisuću, a najnoviji takmac na hrvatskom tržištu, Nintendo GameCube, tek se nedavno pojavio u prodaji. Svi su ti igrači bili bez odgovarajućeg časopisa, jer se jedino takvo izdanje, PSX, ugasilo nakon tri godine izlaženja. Zanimljivo je da je do takve situacije došlo upravo u trenutku kada se na tržištu našlo konzola kao nikad dotad. Tim koji je godinama uspješno stvarao PSX prešao je u rujnu pod Nacionalovo okrilje i počeo pripremati novo izdanje.

Glavni urednik GamePlaya Dario Zrno kaže: “Kad smo došli u Nacional, dočekalo nas je veliko razumijevanje izdavača koji je prepoznao tržišni potencijal gamerskog časopisa. Zahvaljujući sjajnoj atmosferi u redakciji i potpunoj kreativnoj slobodi koju smo dobili uspjeli smo napraviti sjajan časopis koji se može mjeriti s bilo kojim svjetskim izdanjem te vrste. Radimo ono što najbolje znamo, jer nas dvadesetak autora i suradnika igrama se bavi gotovo od rođenja, a iza sebe imamo godine iskustva i rada u časopisima, dnevnim novinama, na Internetu te u televizijskim emisijama.”

GamePlay je pažljivo projektiran kako bi zadovoljio sve hrvatske igrače, koji su zaista raznolika skupina ljudi. ELSPA, europsko udruženje proizvođača softvera za slobodno vrijeme, u nedavno objavljenom istraživanju otkriva da je prosječna dob igrača u Europi, suprotno uvriježenim predrasudama da su to isključivo djeca, 24 godine. Također, više od 40 posto gamerske populacije čine žene, što ruši predrasudu o videoigrama kao isključivo muškom hobiju. Situacija u Hrvatskoj vrlo je slična onoj u ostatku Europe.

“Svi oni, od dama srednjih godina do srednjoškolskih profesora, koji su nam slali pisma s molbama za pomoć u pojedinim igrama, ne moraju se ničeg sramiti. Neka javno priznaju da se igraju jer nema ničeg lošeg u tome da se zabavljaju”, kazao je Zrno, te nastavio: “Posebno su dirljiva pisma koja dobivamo od umirovljenika koji u poznoj dobi proživljavaju novu mladost u virtualnom svijetu.”

Najvažniji dio GamePlaya su recenzije i najave najnovijih igara, što čitatelji najradije čitaju jer uz detaljne opise dolaze i ocjene igara, pa se njima mogu koristiti kao vodičem pri kupnji. U prvom broju recenzirano je i najavljeno više od stotinu igara za Sony PlayStation 2, PSone i za Microsoft Xbox. Za drugi broj GamePlayev tim planira uvođenje recenzija igara za Nintendo GameCube.

“Pozivam roditelje da prije kupnje igara pročitaju naše recenzije. Iz njih će doznati koja je igra prikladna za dob djeteta, a ako pročitaju recenziju, moći će odabrati igru isto onako kako biraju koju će priču ispričati djetetu prije spavanja. Imamo posebnu rubriku namijenjenu najmlađima, PSone TV jer većina igara koje danas izlaze za tu konzolu zasnovana je na Disneyevim i drugim animiranim franšizama”, dodao je Zrno.

O publici kojoj je GamePlay namijenjen govorio je i urednik izdanja Danijel Reškovac: ” GamePlay smo zamislili kao urbani časopis za ljude koji urbano misle, ma gdje živjeli. Fenomen igranja na konzolama posljednjih godina okupio je zanimljivu populaciju gamera. Igranje i kod nas postaje dio kulture koja nosi i svoje rituale; većinu igara nezamislivo je igrati bez dobrog društva, što nikako ne pridonosi teoriji otuđenja i bježanja od okoline. Generacije koje su rasle uz prve videoigre danas već imaju djecu, ali nije im ni nakraj pameti zaboraviti igranje. I kao što je industrija videoigara prestigla po zaradi filmsku i diskografsku industriju, ni gamerski časopisi više ne izgledaju kao fanzini grupice zaljubljenika. Današnji gameri razmaženi mnoštvom informacija traže brz i atraktivan medij, a GamePlay je baš to – časopis za igre i kulturu igranja koji prati lifestyle i sve ono što bi gamera moralo zanimati. Nadamo se da će se našim čitateljima svidjeti onoliko koliko smo mi ponosni na njega.”

Osim navedenih kućnih konzola, uskoro će u GamePlay stići i mobilno igranje, odnosno igranje Java igara na posebno prilagođenim mobilnim telefonima, što je nedavno predstavljeno u Hrvatskoj.

GamePlay osobito detaljno prati najave i predstavljanja budućih hit-igara. Zahvaljujući dobrim izravnim vezama s tvrtkama koje razvijaju igre u Japanu, SAD-u i Velikoj Britaniji, GamePlay prvi u ovom dijelu svijeta dobiva ekskluzivne informacije o novim igrama.

Iako je GamePlay uglavnom posvećen igrama, one nisu jedina tema kojom se bavi. U časopis su uključene i druge teme koje zanimaju igrače. Prije svega, tu je stalna rubrika posvećena trendovskim visokotehnološkim uređajima, u kojoj će se redovito predstavljati najnoviji i najbolji mobilni telefoni, digitalni fotoaparati, surround sustavi, plasma televizori, prijenosi CD, MP3 i MiniDisc playeri. Također, za trendovski usmjerene igrače postoji i stalna rubrika s modnim novitetima, koju uređuje poznata televizijska voditeljica i manekenka Kristina Jakovac Bangoura.

Osim najsvježijim informacijama, GamePlay se bavi i kulturološkim te sociološkim aspektima gamerske kulture u Hrvatskoj. Dario Zrno pojašnjava: “Biti gamer stvar je osobnog imidža – riječ je o jednoj supkulturi. Za mlađe igrače to je furka, način da se izraze i budu cool, i to u istom kontekstu u kojem je možda netko drugi odabrao biti hip hopper ili raver”.

Izvršni urednik Amar Rešić smatra da je gaming scena u Hrvatskoj prošla početnu fazu i da se dobro razvija: “Tome pridonose generacije odrasle uz prvi PlayStation 1, koje su danas starije, platežno sposobnije i spremnije na kupnju PlayStationa 2 pa i ostalih platformi. Mlađi istodobno većinu zabave pronalaze na PSone ili na PC-ju, no glavna im je težnja upravo PS2 koji je trenutačno najpopularnija platforma u Hrvatskoj.

Širenju gaminga najviše će pridonijeti povećanje kupovne moći stanovništva, a stalan rast prodaje hardvera i softvera govori da je uzlazni trend nezaustavljiv. Skori dolazak Internet mogućnosti svih triju platformi druge generacije dodatno će popularizirati ideju o konzoli kao središtu sustava kućne zabave.”

“Naš glavni cilj je nastaviti stvarati gaming kulturu u Hrvatskoj i pripremiti igrače za skori online boom, kad će se igraće konzole spojiti na Internet i kad će napokon i u Hrvatskoj započeti online igranje na konzolama. Uskoro ćete moći živjeti u virtualnom svijetu ‘Ratova zvijezda’, Harryja Pottera ili Tolkiena, a ne zaboravimo da ćete moći odigrati i pokoju online utakmicu protiv Brazila. A sve to dolazi za manje od pola godine”, istaknuo je Zrno.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika