Objavljeno u Nacionalu br. 407, 2003-09-02

Autor: Marina Biluš

HRVATSKI KULTURNI IMPERIJALIZAM

Hrvatska Karma najpopularniji je bend u Češkoj

Dok je u Hrvatskoj Karma poznata jedino kao sastav čija se pjevačica rasplakala na Dori, u Češkoj je prodala više od 10 tisuća primjeraka posljednjeg albuma

U Češkoj ih obožavatelji imaju prilike vidjeti u gotovo svim glazbenim časopisima za mlade, a pogotovo u najtiražnijem Blesku u kojem su se pojavili čak tri puta za redomU Češkoj ih obožavatelji imaju prilike vidjeti u gotovo svim glazbenim časopisima za mlade, a pogotovo u najtiražnijem Blesku u kojem su se pojavili čak tri puta za redomVokalistica Majda Šušanj i nezgoda kada joj je zbog gripe usred nastupa doslovce pukao glas i zbog toga pred golemim auditorijem prolila suze, u Hrvatskoj je zapravo postala glavna asocijacija na bend koji je, što rijetki znaju, postojao i četiri godine prije pojavljivanja na Dori. No tročlana dance grupa iz Umaga se ni danas ne može pohvaliti značajnijim uspjehom na domaćoj sceni, a još manje pozornosti domaćih medija. Nenad Cirjak Neno i Josip Miami Pipi upoznali su se 1999. godine u porečkom disco klubu i ubrzo nakon toga počeli eksperimentirati s dance glazbom. Uslijedile su suradnje s talijanskim producentima i remiksevi za neke europske DJ-eve. Nenad Cirjak je, tada još ne toliko popularnoj Coloniji ponudio napraviti nekoliko remikseva, što se pokazalo vrlo uspješnim pa je s Josipom Miamijem odlučio napraviti album. Pred kraj snimanja prvog albuma napustila ih je prva pjevačica, a pridružila im se Majda Šušanj Tara. Ubrzo im je izdavačka kuća Menart ponudila suradnju i izdala prva dva singla na jednoj od svojih kompilacija. Sljedeći korak bio je osvajanje nagrade za najbolji aranžman na Splitskom festivalu za pjesmu “Sedam dana” s kojom su se predstavili široj javnosti. Počinju nastupati po Hrvatskoj, BiH, Sloveniji i ostalim zemljama, ali unatoč učestalim angažmanima nisu privukli pozornost domaćih medija. Najzanimljivije je pitanje zašto Karma u vlastitoj zemlji nije postigla ni približno takav uspjeh. Lovorka Lisičić vjeruje da je zapravo stvar u glazbenom trendu koji trenutno vlada u Hrvatskoj i po kojem dance loše prolazi, pa tako privlači najmanje pozornosti medija. Suprotno tome, u Češkoj ih obožavatelji imaju prilike vidjeti u gotovo svim glazbenim časopisima za mlade, a pogotovo u najtiražnijem Blesku u kojem su se pojavili čak tri puta za redom.

Čini se da ni u susjednoj Sloveniji nisu manje traženi. To se najbolje vidjelo u petak na koncertu na Kongresnom trgu u Ljubljani, gdje ni pljusak koji se sručio neposredno pred početak njihovog koncerta nije rastjerao slovenske obožavatelje. Karma je u Ljubljani nastupila u sklopu kulturno-glazbenog događaja Noći u staroj Ljubljani koji se svake godine održava na ulicama slovenskog glavnoga grada zadnjeg vikenda u kolovozu. Mokra publika svih uzrasta uglas je pjevala Karmine obrade starih hitova s područja bivše Jugoslavije poput ‘’Za dobra stara vremena’’ Novih fosila i ‘’Sava tiho teče’’ Plavog orkestra. Atmosferu su upotpunila i od kiše mokra tijela njihovih atraktivnih plesačica te teenageri koje su redari morali obuzdavati da ne preskoče ogradu. Koncert je završio ovacijama publike i gromoglasnim zvižducima koji Karmi nisu dopuštali silazak s pozornice. No, s obzirom da je na pozornici trebala nastupiti i slovenska grupa Vili Resnik in Pop Design, Karma se morala oprostiti od slovenske publike.

Što se tiče sljedećih susreta s tisućama čeških obožavatelja, upravo se radi detaljan plan Karmine velike turneje koja će početi u studenom ove godine. Prije toga na češkim top ljestvicama vjerojatno će se pojaviti i najnoviji Karmin singl, obrada poznatog češkog hita “Slatke mameni”. Ta je stara skladba proglašena najpopularnijim češkim evergreenom za čiju obradu su najpoznatiji češki DJ-evi bezuspješno pokušavali dobiti licencu. Pravo je ipak pripalo Karmi koja je pjesmu prepjevala na engleski jezik . Ovog mjeseca izlazi i njihov novi singl Molitva, a novi album trebao bi se pojaviti u ožujku sljedeće godine.

“Nakon Češke krenut ćemo i na osvajanje poljskog, mađarskog i slovačkog tržišta. Kada se i te zemlje upoznaju s našom glazbom, okrećemo se zapadu. Već smo u pregovorima s glazbenim programima MTV i VIVA. U listopadu ćemo odraditi i turneju po Grčkoj, a potom se spremamo na veliku češku turneju,” kaže Josip Miami. Menadžerica Lovorka Lisičić tvrdi da će ta turneja tek pokazati pravu popularnost Karme. Umjesto po klubovima, hrvatski dance skupina nastupat će po velikim koncertnim dvoranama s pratećom produkcijom koja će uključivati više plesača, light show, prijenose na videozidovima i sve druge ‘poslastice’ kojima svoju publiku časte najveće svjetske zvijezde. Karma se, bar kada je u pitanju Češka, već sada može svrstati u njihov rang

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika