Objavljeno u Nacionalu br. 420, 2003-12-03

Autor: Marina Biluš

SVJETSKI EKSKLUZIV

Prve fotografije najkomfornijeg Ferrarija

Ferrari 612 Scaglietti bit će predstavljen tek početkom iduće godine na sajmu u Detroitu: Nacional je jedini od svjetskih medija prisustvovao ekskluzivnoj prezentaciji

Među nekolicinom najuglednijih talijanskih kupaca, koji su već uplatili golemu svotu za svoj novi Ferrari, našao se i vlasnik "Sokol Marića" Zlatko Marić, jedini budući vlasnik najnovijeg Ferrarijeva modela u Hrvatskoj.Među nekolicinom najuglednijih talijanskih kupaca, koji su već uplatili golemu svotu za svoj novi Ferrari, našao se i vlasnik "Sokol Marića" Zlatko Marić, jedini budući vlasnik najnovijeg Ferrarijeva modela u Hrvatskoj.Iako će svijetu službeno biti predstavljen tek početkom sljedeće godine, najnoviji model Ferrarija – 612 Scaglietti – prošlog su četvrtka na ekskluzivnoj prezentaciji u Veroni prvi put vidjele samo strogo birane oči. U novootvorenom salonu tvrtke Ineco, generalnog prodajnog zastupnika te luksuzne automobilske marke, rijetki uzvanici imali su priliku izbliza se diviti modelu 612 Scaglietti. Među nekolicinom najuglednijih talijanskih kupaca, koji su već uplatili golemu svotu za svoj novi Ferrari, našao se i vlasnik “Sokol Marića” Zlatko Marić, jedini budući vlasnik najnovijeg Ferrarijeva modela u Hrvatskoj. Marić je i jedan od trojice ljudi kojima će slavna tvornica iz Modene prvima isporučiti najnoviji Ferrarijev proizvod.

Proizvođači ove luksuzne marke automobila već dugo najavljuju model 612 Scaglietti, no izgled i tehničke podatke a sve vrijeme drže u strogoj tajnosti. Slike tog automobile dosad objavljivane u medijima tek su kompjutorske projekcije i još nitko nije imao priliku fotografirati najnovije Ferrarijevo remek-djelo. Tako će biti sve do početka sljedeće godine kad će Scaglietti službeno biti predstavljen na detroitskom sajmu automobila. Ipak, i prije službene prezentacije, čak dva mjeseca prije svih ostalih svjetskih medija, Nacional donosi ekskluzivne snimke Ferrarija 612 Scaglietti s prezentacije u Veroni na kojoj je s Marićem bila i ekipa Nacionala.

“Imao sam priliku među prvima vidjeti strogo čuvani model 612 Scaglietti. Automobil je u salonu bio izložen od 14.30 do 19 sati, kad je ponovno bio prekriven, zatvoren i nitko ga više neće vidjeti sve do sajma u Detroitu”, rekao je vlasnik prve hrvatske zaštitarske tvrtke “Sokol Marić”, bivši redar, danas bogat i uspješan poslovni čovjek. Budući vlasnik Ferrarijeve 612-ice svoj je novi automobil platio u srpnju, no na ključeve će pričekati do lipnja sljedeće godine. Dotada će se ovaj zaljubljenik u vrhunske automobile voziti u Porshe Cayenneu i “starom” Ferrariju Modeni. Njegov novi automobil ipak je, priznaje, nešto sasvim drukčije.

Riječ je o prvom potpuno aluminijskom serijskom V12 Ferrariju. Iza oznake 612 krije se 6-litarski motor i broj cilindara ? u dizajneru Sergiu Scagliettiju koji je 50-ih i 60-ih godina dizajnirao neke od najljepših modela ove luksuzne marke. 612 Scaglietti na tržištu će zamijeniti prethodni model 456M ? jedan od rijetkih Ferrarija koji nije izrađen kao dvosjed, nego kao takozvani 2+2 model za četiri putnika. Prvi takvi modeli, 456 GT i GTA, u Ferrariju su se proizvodili od 1993. do 1998. te od 1998. do 2003. kad se Ferrari 2+2 proizvodio u izvedbi 456M.

Novi 612 Scaglietti je 2+2 coupe, prvi Ferrari čija je karoserija i šasija u cijelosti od aluminija, a ujedno je i najprostraniji model ove marke. Značajnim tehnološkim novitetima i dimenzijama većim od prethodnika 612 Scaglietti jamči savršen spoj vrhunskih performansi i komfora. 612 Scaglietti je 14 centimetara duži od svog prethodnika i njegova ukupna dužina iznosi 4902 mm. Širina od 1957 mm i visina od 1344 mm također su povećane u odnosu na prijašnji model. Zbog aluminijske karoserije i ovjesa najnoviji Ferrarijev model težak je samo 1840 kilograma, čak 60 kg manje od modela 456. Motor je u ovom automobilu sprijeda iza prednje osovine, dok su mjenjač i diferencijal u stražnjem dijelu. Takva konstrukcija omogućuje idealan raspored težine tako da na prednji dio otpada 46 posto, a na stražnji 54 posto ukupne mase automobila. U 612-ici Ferrari je prvi put ugradio i novi traction control koji omogućava odličnu kontrolu proklizavanja i stabilnosti vozila. Poboljšanje aerodinamičnosti karoserije ostvareno je snižavanjem težišta, a u odnosu na prethodnika osovinski razmak 612-ice povećan je za čak 350 mm. Sve ove novine ugrađene u najnoviji Ferrarijev model zaslužne su za fantastična vozna svojstva. Pomoću impresivnih 540 KS 12-cilindarski motor brzinu od 100 kilometara na sat postiže za 4,2 sekunde. Maksimalna brzina 612 Scagliettia prelazi 315 kilometra na sat. Ti podaci navedeni su u službenom katalogu predstavljenom u Veroni, no Marić je doznao da su stvarne performanse službeno čak i malo podcijenjene.

“Riječ je o motoru identičnom onom u Ferrariju Enzo, najjačem modelu te marke koji je prodan u samo 360 primjeraka. Ipak, kako Scaglietti ipak ne bi bio identičan najjačem Enzu, očito su odlučili smanjiti snagu za 70-ak KS, a zapravo je riječ o istom motoru. Zato i nije službeno objavljeno da 612 Scaglietti postiže brzinu od 330 km/h i te da je ubrzanje bolje od 4,2 i iznosi oko 3.9 sekundi.”

U 612 Scagliettiju udobno će se smjestiti četiri osobe, a odlikuje se i luksuznom unutrašnjošću obloženom najkvalitetnijom kožom i aluminijem. Novost je i povećani prtljažnik zapremine 240 litara. Novi Ferrarijev model od svojih će se prethodnika razlikovati po još nekim detaljima.

“Izbjegavat će se tipična crvena i žuta ferrarijeva boja, koje su najčešće kod sportskih modela. Najnoviji Ferrari biti će u novoj, plavoj boji kreiranoj posebno za ovaj model. Koristit će se i četiri verzije srebrne boje, potom crna daytona i bordo metalik boja, prepoznatljiva upravo za Scagliettieve modele iz 60-ih godina. Zanimljivo je da je ovo prvi Ferrari u kojem će kupac cijeli interijer moći prilagoditi sebi. Boja tepiha, instrument-ploče i više od trideset vrsta kože za oblogu unutrašnjosti stvar su osobnog izbora. Ferrari dosad nije pružao takve mogućnosti i zapravo je bio dosta konzervativan pružajući tek dvije-tri solucije. Sada će se svaki vlasnik na kompjuteru moći igrati birajući različite kombinacije”, kaže Marić. Otkrio je još jednu novost netipičnu za Ferrari: mogućnost biranja između tri vrste guma. U ponudi će se naći razni profili, ali i proizvođači. Moći će se birati Pirelli, Bridgestone ili Michelin gume.

“Razlika između ovog modela i Modene u mogućnosti je odabira između ručnog prebacivanja brzina ili tipkalima kao u Formuli 1, ali će se uz to u 612 Scaglietti ugrađivati i posebna poluga za vožnju unatrag te za prebacivanja u prvu brzinu. To je važno jer će se pri parkiranju moći koristiti poseban mjenjač za vožnju unatrag, a potom i za ubacivanje u prvu brzinu”, kaže Marić. Za novi Ferrarijev model koji će se u cijelosti izrađivati u tvornici u Modeni prvi je put čuo lani kad je doznao da se priprema inovativna luksuzna verzija prethodnog modela 456M.

“U ožujku ljudi iz Ferrarija obavijestili su me da mogu vidjeti prve kompjutorske projekcije modela 612 Scaglietti. Njihov je običaj da kontaktiraju sa svojim starim mušterijama za koje smatraju da bi mogle biti potencijalni kupci novih Ferrarijevih automobila. Prve snimke koje sam vidio bile su puno više futurističke od konačne izvedbe, no to su mi odmah napomenuli objasnivši da je Pininfarina dizajnirao model koji će biti modificiran ne bi li na kraju pravi model imao jedan blaži oblik, kakav je ovaj današnji.” Marića novi je Ferrarijev automobil impresionirao ponajviše time što će potpuno aluminijski coupe s propetim konjićem moći parirati Mercedesu, Aston Martinu i Gt Continentalu, automobilima za koje kaže da su vrhunac automobilske proizvodnje uopće.

“Sviđa mi se što je ovim modelom Ferrari zapravo ponovno nadmašio sve svoje konkurente i jačinom motora i stabilnošću samog automobila, a pogotovo rasporedom težine te voznim performansama koje će postaviti visoke kriterije svim ostalim proizvođačima. Vjerujem da će 612 Scaglietti 2004. biti automobil godine, kad je riječ o toj klasi automobila, a sumnjam da će i u sljedeće dvije godine itko drugi napraviti tako dobar auto.”

To što već posjeduje jedan Ferrari nije ga spriječilo da se odluči za još jedan luksuzni primjerak. Njegova sadašnja Modena i budići Scaglietti, kaže, dva su posve različita auta: “Modena je tipičan sportski, nabrijani, mladenački model. 612 Scaglietti je klasičan i iznimno graciozan coupe koji svojom izradom, veličinom i odabirom boja zrači posebnom privlačnošću i ljepotom.”

Stroga tajnost u kojoj Ferrari drži svoj najnoviji model nije začudila vlasnika “Sokol Marića”: “Riječ je o želji za ekskluzivnošću. Ferrari je svoje konkurente pustio da 2003. obilježe promocijama svojih novih modela, a Ferrari želi u novu sezonu ući kao automobil broj jedan. 612 Scaglietti stoga će biti definitivni kralj Detroita, ali i svih ostalih sajmova sljedeće godine.”

Cijena tog impresivnog automobila trebala bi biti otkrivena potkraj godine, no Marić je otkrio i taj podatak: tvornička cijena 612 Scagliettija u Italiji će biti od 230 do 260 tisuća eura.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika