Objavljeno u Nacionalu br. 438, 2004-04-06

Autor: Paula Bobanović

AUTO STVOREN ZA VOŽNJU UZ MORE

Mercedesov sportski dvosjed od 100.000 E predstavljen u Palma de Mallorci

Mercedes je na Balearima ugostio je uz delicije poput grdobine u umaku od šafrana i 'topless fillete' te vrhunska španjolska vina gotovo tisuću uzvanika i na to potrošio 9 milijuna eura, a troškove su povećali i irski novinari razbivši na skliskim katalonskim serpentinama nekoliko skupocjenih dvosjeda

Premda je ovom tipu SLK-a potrebno tek 5,6 sekundi do 100 km/h, s ljetnim gumama pripremljenim za suh i užaren asfalt svako isprobavanje sportske vožnje postaje pogubno.Premda je ovom tipu SLK-a potrebno tek 5,6 sekundi do 100 km/h, s ljetnim gumama pripremljenim za suh i užaren asfalt svako isprobavanje sportske vožnje postaje pogubno.Kako to izgleda kad jedan od najpoznatijih i najmoćnijih svjetskih proizvođača luksuznih automobila priprema promociju novog modela, saznali smo prošli tjedan na svjetskoj prezentaciji novog mercedesa SLK klase. Već i sam odabir Palme, jetseterskog španjolskog ljetovališta na Palma de Mallorci, za testiranje sportskog dvosjeda čija najskuplja verzija stoji skoro stotinu tisuća eura, dovoljno govori o luksuzu. U gotovo dva mjeseca, koliko traje prezentacija za novinare iz cijelog svijeta, najveći otok Baleara doslovno je pretvoren u privremenu Mercedesovu podružnicu. Ako je svota od devet milijuna eura utrošenih u predstavljanje isprva zvučala samo kao apstraktna brojka, ubrzo smo se uvjerili da su troškovi potpuno realni budući da je organizator do najsitnijih detalja isplanirao boravak svakog uzvanika, a u 60 dana izredalo ih se gotovo tisuću. Uostalom, promocija se pripremala nekoliko mjeseci, pa je očaj organizatora bio to veći jer je za boravka europskih novinara dva dana kiša pljuštala kao u tropima, a predstavljala se sportska jurilica s pomičnim krovom. Vremenske prilike bile su jedini detalj na koji Mercedesov tim za promociju nije mogao utjecati. Sve ostalo imali su pod apsolutnom kontrolom, ne dajući povoda za prigovor ni okorjelim zajedljivcima.

Nacionalova novinarka vozila je model sa sedam brzina i s najjačim motorom SLK 350 i isprobala kako se sportska limuzina pretvara u bolidZbog niskih sivih oblaka domaćini su razočarano konstatirali da kapice sa šiltovima protiv sunca, koje su nam pripremili da ne izgorimo tijekom vožnje, ovaj put neće biti od koristi. Umjesto toga prije preuzimanja ključeva u posebno uređenoj press dvorani na aerodromu, gotovo molećivim glasom rekli su nam: “Htjeli bismo vas upozoriti da ne vozite prebrzo. Ceste na Palma de Mallorci su izrazito skliske kad pada kiša, osobito u planinskom dijelu otoka.” Iako su pravi razlog zabrinutosti zatajili, saznali smo da je od tridesetak skupocjenih dvosjeda, koliko ih je iz Stuttgarta dopremljeno na Palma de Mallorcu, nekoliko njih već završilo u starom željezu nakon što su ih testirali temperamentni irski novinari.

Dok s nestrpljenjem čekamo preuzimanje test-automobila, dogovaramo taktiku kako da se prvi dočepamo pulta i zgrabimo model s najjačim motorom – SLK 350. U konkurenciji s grčkim, turskim, izraelskim, talijanskim, njemačkim i novinarima iz Poljske, Češke i Mađarske, to nije nimalo lako, no uspjelo nam je. Za ostalih desetak modela klase 350 sa sedam brzina, na razočaranje ostalih, izborili su se agilni Izraelci koji ključeve svojih automobila nisu vraćali do samog odlaska. Svojim kolegama iz ostalih zemalja prepustili su slabiji model SLK 200 kompressor.

Prva ruta predviđena za testiranje duga je 20-ak kilometara, a nakon kraće stanke slijedi i druga, dvostruko duža kroz obližnja brda. Sportski izgled unutrašnjosti s kožnatim sjedalima spuštenim na samo dno automobila vozaču i suputniku koji su smješteni u gotovo poluležeći položaj ostavlja dojam vožnje u trkaćim bolidima. Iako se pomoću tri elektromotora sjedala mogu postaviti i u mnogo udobniji položaj, ostali smo uporni u imitiranju vozača Formule 1, unatoč već osjetnim bolovima u leđima i trtici.

Premda je ovom tipu SLK-a potrebno tek 5,6 sekundi do 100 km/h, s ljetnim gumama pripremljenim za suh i užaren asfalt svako isprobavanje sportske vožnje postaje pogubno. Na zavojitim, strmim i uskim cestama u brdovitoj okolici Palme pri većim brzinama automobil reagira poput glisera, pa se radije zabavljamo GPS sustavom u koji je uprogramirana ruta vožnje. Iz zvučnika ženski glas na svakom križanju, koja su u naseljima uglavnom regulirana kružnim tokovima, upozorava vozača na kojem izlazu mora skrenuti. Istodobno je na ekranu precizan prikaz raskrižja sa smjerokazom. S nekoliko punih uzastopnih krugova na kružnom toku uspjeli smo zbuniti kompjutor pa je i auto-pilot na nekoliko minuta ušutio.

Večernja tiskovna konferencija bila je organizirana u novom Muzeju suvremene umjetnosti Es Baluard, koju je na početku godine otvorio kralj Juan Carlos. Čelni ljudi Mercedesa strpljivo su odgovarali na provokativna, a nerijetko i besmislena novinarska pitanja poput onog zašto se krov ne može sklopiti i pri brzinama većim od 40 km/h iako je za njegovo sklapanje u najnovijem modelu potrebno tek 22 sekunde. Nakon konferencije slijedila je večera koju je za sve uzvanike pripremio najbolji kuhar 2003. na Mallorci, Austrijanac Dieter Soegner. Uz delicije poput grdobine u umaku od šafrana i “topless fillete”, te vrhunska španjolska vina, završio je prvi dan testnih vožnji uz upozorenje da je i u Španjolskoj vozačima dopuštena doza alkohola u krvi samo 0,5 promila.

Idući dan prve vožnje su počele već u 7.30, a i ovaj put organizatori su predvidjeli nekoliko ruta. Većina se odlučila za kraću, koja se sastojala od dvije etape u ukupnoj dužini od oko 150 kilometara. GPS je i ovaj put pokazao da ćemo najprije voziti sjeverozapadnim, planinskim dijelom otoka, a nakon pauze i doručka u hotelu “Valdemossa”, put vodi prema mnogo pitomijem jugu. Nakon sat i pol vožnje konačno se razvedrilo, pa smo unatoč prohladnom vjetru spustili krov. U dvadesetak sekundi izgled automobila se potpuno promijenio.

Krov se, uz tiho zujanje elektromotora, uvukao u prtljažnik koji za ovaj tip automobila ima zavidnu zapremninu od 63 litre. Sportska limuzina pretvorila se u bolid, u kojem senzori u zvučnicima automatski pojačavaju glazbu neutralizirajući okolne zvukove. Umjesto klime, uključili su se grijači u stolicama, a testirali smo i kako funkcioniraju grijači potiljka ugrađeni u naslone kožnatih stolaca. Užarenih vratova kao nakon dugotrajnog frizerskog tretmana fenom, ušli smo u vrt ekskluzivnog restorana “Club del Mar”, smještenog na strmoj obali Sredozemnog mora, gdje je bilo konačno odredište etape. Na kraju smo samo mogli zaključiti kako je SLK zapravo stvoren za ljetnu vožnju jadranskom obalom.

Vezane vijesti

Schumacher: Razočaran sam ovom sezonom

Schumacher: Razočaran sam ovom sezonom

Uoči desete ovosezonske utrke Svjetskog prvenstva Formule 1, Velike nagrade Njemačke na stazi u Nürburgringu, sedmerostruki svjetski prvak Michael… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika