Objavljeno u Nacionalu br. 439, 2004-04-13

Autor: Izabela Ivčić

KARAVAN KOJI MISLI DA JE SPORTSKI AUTOMOBIL

BMW za 80.000 eura na alpskim jezerima

Treća generacija BMW-a 5 Touring veća, šira i duža od prethodnika, a taj komforni, sportski i ergonomski automobil ima DSC, sustav elektronske stabilnosti, ACT, elektronski uređaj aktivnog upravljanja, te prilagodljiva prednja svjetla čiji snop prati zakretanje automobila

"Karavan koji za sebe misli da je sportski automobil"."Karavan koji za sebe misli da je sportski automobil".“Karavan koji za sebe misli da je sportski automobil” pomalo je neobičan ali točan opis treće generacije BMW-a serije 5 touring koji uz fotografiju spomenutog modela stoji na službenoj Internet stranici bavarskog proizvođača automobila. To je vozilo premijerno predstavljeno na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi početkom ožujka, a test vožnje za novinare iz srednje i istočne Europe održane su prošli tjedan u Njemačkoj i Austriji. Među njima je bila i Nacionalova novinarka koja se u dva dana, koliko su trajale probne vožnje, uvjerila da je doista riječ o automobilu sa sportskim performansama. Za razliku od uobičajenih prezentacija za novinare auto-magazina, u pozivnicama koje su iz sjedišta BMW-a u Munchenu poslane u njihova predstavništva u Europi stajalo je da se prije svega pozivaju novinari iz lifestyle magazina. Naime, osim iskušavanja novih touringa, u programu su najavljeni posjet seoskom imanju nedaleko od Salzburga te modna revija BMW-ove golf kolekcije, a druženje tridesetak novinara i vodećih ljudi BMW-a prošlo je prilično ležerno – bez utrke s vremenom kako to inače biva na ovakvim prezentacijama. Bavarski domaćini svojim su gostima priuštili savršen omjer posla i užitka.

Koliko je karavan izvedba nove BMW-ove serije 5 poseban automobil, već na prvi pogled odaje sportski i ergonomičan izgled na koji su tvorci ovog modela iznimno ponosni. Na parkiralištu izvan BMW-ova training centra pokraj munchenskog aerodroma impresionirao nas je pogled na dvadesetak touringa, modela 545i te 530d. Od organizatora smo dobili ključeve automobila, vinjete za vožnju austrijskim autocestama te kartu puta s uputama kako doći do odredišta. S kolegom iz Slovačke uputili smo se prema austrijskom jezeru Atersee. Svi modeli touringa u osnovnom modelu proizvode se s manualnim mjenjačem sa šest stupnjeva, dok smo za testiranje dobili onaj s automatskim mjenjačem s istim brojem prijenosa. Kako je tog dana u Munchenu padala kiša koja je na trenutke prerastala u oluju, zabrinuli smo se da nećemo uspjeti provjeriti koliku brzinu touring može postići, no tek nekoliko trenutaka poslije, na autocesti, sumnje su postale neosnovane. Unatoč jakim udarima kiše uvjeti na cesti bili su savršeni za provjeru tehničkih pogodnosti koje nudi touring.

Većina njih preuzeta je iz limuzine serije 5. U BMW-u su posebno ponosni na višestruko nagrađivani sustav elektronske stabilnosti DSC (Dynamic Stability Control) te ACT (Active Front Steering), elektronski uređaj aktivnog upravljanja koji se prilagođava brzini i uvjetima pa omogućuje optimalnu vožnju. Tu su također i prilagodljiva prednja svjetla čiji snop prati zakretanje automobila, dok stop svjetla dolaze s dva stupnja signaliziranja i ovise o snazi kočenja. Npr., ako vozaču na cesti prijeti opasnost te u trenutku naglo zakoči, stop svjetlo imat će jači intenzitet što će smanjiti opasnost od sudara.

Vožnja u prostranom touringu koji je od svojih prethodnika duži 38 milimetara, širi 46, a viši 23, iznimno je ugodna. Unutar impresivne vanjštine, vozača i suputnike očekuje cockpit u kojem su dizajneri učinili maksimum da bi zadovoljili kupce – povećali prostor za noge, fotelje vozača i suvozača, dok prtljažnik zaprema čak 90 litara više. Jedna od inovacija je i elektronsko otvaranje prtljažnika koji se na dodir tipke na ključu automatski otvara i zatvara, te iznimno atraktivan panoramski krov koji je ponuđen kao opcija.

Ruta od oko 250 kilometara koju smo prema odredištu u Austriji prošli modelom 530 d od 218 KS sadržavala je vožnju po autocesti i stotinjak kilometara zavojitih austrijskih cesta, omjer koji omogućava provjeru brzine i sigurnosti. Najveća brzina koju smo unatoč gužvi u ranojutarnjim satima na autocesti prema Salzburgu uspjeli razviti, bila je 215 km/h iako automobil može ići i dvadesetak kilometara na sat više. Pri tako velikim brzinama uvjerili smo se u odličnu zvučnu izolaciju automobila. Iznimno se funkcionalnim pokazao i head-up display, koji osim hologramskog prikaza brzine na vjetrobranu u visini očiju, može prikazivati i navigacijske upute, konvencionalni cruise control ili pak active cruise control, program koji automatski prilagođava brzinu vožnje ovisno o udaljenosti od vozila ispred, no nažalost nije u serijskoj opremi.

Inače, u ciljanu skupinu kupaca ovog automobila pogodnog za posao, obitelj i slobodno vrijeme, ulaze visokoobrazovani, mlađi kupci među kojima je 80 posto muškaraca te 50 posto obitelji s djecom. Cijena osnovnih modela na našem će se tržištu kretati od oko 48.190 eura (s PDV-om) za model 525i do 79.422 eura za najjači model 545i. Na upit koliko je razlika između benzinskih i dizelskih motora, u BMW-u odgovaraju kako nema razlike u jačini nego je riječ o osobnoj filozofiji svakog kupca. Prema istraživanjima, dizelski automobili čine 2/3 prodanih. Najveći konkurent mu je svakako Mercedes karavan serije E, baš kao i Audijev A6 karavan te Volvo u skandinavskim zemljama i Nizozemskoj.

Nakon cjelodnevne vožnje, karavana od 20-ak touringa smjestila se u hotelu na jezeru Wolfgangsee gdje je održana večera i modna revija BMW-ove golf kolekcije. Na pitanje koliko punih golf torba stane u prtljažnik touringa, product manager Alfred ?. uz osmijeh je odgovorio: “Četiri, da se ne gužvaju. Iako bismo vjerojatno mogli ugurati još jednu, ovako ostaje dovoljno mjesta i komfora za ljude. I, naravno, za šampanjac zbog odlično obavljenog posla.”

Vezane vijesti

BMW povlači 1.3 milijuna automobila serija 5 i 6

BMW povlači 1.3 milijuna automobila serija 5 i 6

Njemački proizvođač luksuznih automobila BMW povlači oko 1,3 milijuna vozila diljem svijeta zbog mogućih problema sa akumulatorom koji bi, u… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika