Objavljeno u Nacionalu br. 443, 2004-05-11

Autor: Mislav Šimatović

PRVI ČOVJEK LUFTHANSINIH PILOTA

Zbog low cost kompanija smanjit ćemo cijene letova u Europi

Carl Siegel, direktor zračnog prometa najveće njemačke zrakoplovne kompanije Lufthanse, koji je prošlog tjedna posjetio čelništvo Croatia Airlinesa u Zagrebu, govori o strahovitom porastu konkurencije u zračnom prometu nad Europom te pojašnjava kako se Lufthansa bori s padom prometa zbog terorizma

Carl Siegel, direktor upravljanja zračnim prometom njemačke zrakoplovne kompanije "Lufthansa", član Uprave kompanije i Nadzornog odbora "Lufthansa Aeronautical Services".Carl Siegel, direktor upravljanja zračnim prometom njemačke zrakoplovne kompanije "Lufthansa", član Uprave kompanije i Nadzornog odbora "Lufthansa Aeronautical Services".Na poziv direktora Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore Thomasa Gindelea u Hrvatskoj je protekli tjedan boravio kapetan zrakoplova Carl Siegel, direktor upravljanja zračnim prometom njemačke zrakoplovne kompanije “Lufthansa”, član Uprave kompanije i Nadzornog odbora “Lufthansa Aeronautical Services”. Njegov dolazak u Hrvatsku i članstvo u Upravi komore u poslovnim se krugovima ocjenjuje još jednim dokazom uspješne suradnje između zrakoplovnih kompanija “Lufthansa” i “Croatia Airlines”, čiji su direktori Klaus Fussi i Ivan Mišetić također članovi Uprave.

U projekt videosustava na vratima pilotske kabine, koji snima svakog tko bez odobrenja pokušava ući u kokpit, uložili smo 40 milijuna euraU kraćem intervju za Nacional kapetan Carl Siegel govorio je o suradnji hrvatskog i njemačkog zračnog prijevoznika, troškovima poslovanja i padu prometa zbog posljedica terorističkih napada na SAD 11. rujna 2001., te sve jačoj konkurenciji u zračnom prometu nad Europom.

NACIONAL: Koji povodom ste u Zagrebu i koliko često dolazite u Hrvatsku? – Ovo mi nije prvi put da sam u Zagrebu, već sam boravio ovdje u nekoliko navrata. Povrh toga, već 15 godina ljetujem u Hrvatskoj i poznajem vašu zemlju jako dobro. Svrha mog dolaska u Hrvatsku je sudjelovanje na skupštini Njemačko-hrvatske trgovinske komore, gdje sam pozvan kao počasni član. Nadam se da ću ovim simboličnim činom pridonijeti jačoj bilateralnoj suradnji između njemačkih i hrvatskih poduzeća.

NACIONAL: Boravak u Zagrebu vjerojatno ćete iskoristiti i za sastanak s poslovodstvom hrvatskog zračnog prijevoznika “Croatia Airlines”. Kako ocjenjujete dosadašnju poslovnu suradnju između dviju kompanija? – S hrvatskim zrakoplovnim prijevoznikom surađujemo više od 10 godina i partnerstvo ocjenjujem vrlo uspješnim na obostranu korist. Direktor “Croatia Airlinesa” Ivan Mišetić moj je osobni prijatelj s kojim blisko surađujem, među ostalim i na gospodarskom povezivanju Njemačke i Hrvatske. Osobito ističem dobro razumijevanje između poslovodstava dviju kompanija, a ako se i pojavi koji problem, o njemu razgovaramo vrlo otvoreno i iskreno s ciljem pozitivnog rezultata u konačnici. Zračna povezanost između njemačkih i hrvatskih gradova je izvrsna, posebno s gradovima Munchenom i Frankfurtom, gradova iz kojih hrvatski putnici mogu letjeti u bilo koji dio svijeta. Osim toga, “Croatia Airlines” će krajem ove godine ući i u regionalno partnerstvo zrakoplovne udruge Star Alliance, koje se koordinira s “Lufthansom”. Postoji i velika udruga Star Alliance koju čine zrakoplovne tvrtke velikih zemalja. Osnivanje Star Alliance na regionalnoj razini je nešto novo i povezat će zrakoplovne kompanije manjih zemalja, što znači da će i hrvatski zračni prijevoznik biti član te udruge.

NACIONAL: Poznato je da u Zadru, odnosno u zračnoj luci Zemunik postoji “Lufthansina” pilotska škola Intercockpit koja školuje pilote i kadete za civilne potrebe. Koliko ste zadovoljni radom škole i što planirate u budućnosti? – “Lufthansa” s Intercockpitom ima dvije zrakoplovne škole. Jedna je u Bremenu i jednim dijelom u SAD-u. Druga je bila Lufthansa Flight training škola koja je morala izvan Njemačke naći mjesto gdje će se obučavati mladi civilni piloti. Glavni su razlog bili loši klimatski i vremenski uvjeti u Njemačkoj te velika buka nad naseljenim mjestima. Danas je opći problem što ima previše nezaposlenih pilota, pa nema dovoljno zainteresiranosti među mladima za to zanimanje. Osim toga, problem sa školovanjem u Zadru je što ima dosta birokratskih prepreka za koje trebaju proći tjedni da se riješe.

NACIONAL: Troškovi poslovanja su ovih godina iznimno visoki i vjerojatno ih nastojite smanjiti na najmanju moguću mjeru. Zrakoplovne tvrtke još uvijek se oporavljaju od golemog pada prometa nakon terorističkog napada 11. rujna 2001. Kako “Lufthansa” stoji na tom planu, koliko je djelatnika otpušteno od terorističkih napada? – Mi smo jedna od malobrojnih tvrtki u svijetu koja nije otpuštala stare zaposlenike niti je primala nove. Nisu samo događaji 11. rujna prouzročili pad prometa i poteškoće u poslovanju nego i prošlogodišnji rat u Iraku, SARS i recesija. Pokušavamo se vratiti na pozitivne rezultate, ali nam to ne uspijeva tako brzo kao što bismo htjeli.

NACIONAL: Koliko low cost avio kompanije ugrožavaju vaše poslovanje, pogotovo u Europi, i na koji im način mislite uzvratiti? – Low cost kompanije prepoznate su na letovima unutar europskog kontinenta. U tome ne vidimo veliku prijetnju kad je riječ o poslovnim rezultatima. Da je tome tako, vidjelo se još u vrijeme postojanja takvih kompanija na britanskom otočju kada nije došlo do bitnih pomaka na tržištu putnika. Međutim, primjetno je da nam takve kompanije uzimaju putnike, a mi ih možemo vratiti tako da smanjimo troškove na kontinentalnim letovima, a to znači da razgovaramo i s našim političarima, visokim službenicima zračnih luka, kontrole letenja i slično. Razgovaramo i o smanjenju troškova u cateringu, tehničkom odjelu, sindikatima i samo s tim jedinim ciljem jeftinijim poslovanjem i cijenama karata. Ako želimo i dalje biti prisutni s istim brojem letova na europskom kontinentu, moramo smanjiti troškove poslovanja.

NACIONAL: Krajem veljače “Lufthansa” je omogućila povoljne letove za poznate europske turističke destinacije: primjerice London, Pariz, Lisabon, Rim. Cijene su se kretale od 50 do 100 eura. Hoće li to vrijediti samo sa sezonu ili tijekom cijele godine? – Dok je prije nekoliko godina to bilo nemoguće, danas se i u “Lufthansi” može naći jeftina karta. Naravno, nisu sva sjedala na letu jeftina, ali svakako je cilj popuniti sva sjedala. Prodajom jeftinih karata na cijelom letu došao bi u pitanje opstanak tvrtke, ali činjenica je da je i jedno prazno sjedalo u zrakoplovu gubitak za kompaniju.

NACIONAL: Koliko ulažete u poboljšanje mjera sigurnosti na letovima posljednjih godina zbog opasnosti od terorističkih napada? – Kad je riječ o mjerama sigurnosti, moram reći da ipak sve završava već na zemlji. Unatoč tome, vrlo puno smo investirali u sigurnost letova. Približno 40 milijuna eura uložili smo u projekt kokpit videosustava na vratima pilotske kabine, što znači da nitko bez odobrenja ne može ući u kabinu. Ako tko pokuša ući, kamera se aktivira i pokazuje tko stoji pred vratima, naravno pritom govorimo i o znatnim pojačanjima na vratima kabine. Izdvojena su znatna sredstva. O tome razgovaramo i s državnim dužnosnicima. Imate situaciju da se koncerti i utakmice osiguravaju velikim brojem policijskih službenika koje ne plaća nitko osim države, ali kada je riječ o zrakoplovima i sigurnosti leta, kompanija snosi sve troškove.

NACIONAL: Kakve posljedice na zračni promet predstavlja proširenje Europske unije? – Mislim da je to velika prilika za nas jer se zračni promet povećava između sadašnje EU i novih članica, a to znatno popunjava naše kapacitete prema istočnim zemljama.

Koncern Deutsche Lufthansa AG će svoje obveze za mirovine u sljedećih 10-15 godina pretvoriti u fond vrijednosnih papira i sukcesivno izdvojiti iz bilance. Krajem 2003. “Lufthansine” rezerve za mirovine iznosile su ukupno 4,3 milijarde eura. “Izdvajanjem obveza za mirovine naši zaposleni dobivaju dodatno osiguranje mirovina, koje je u skladu sa svim međunarodnim standardima. Ovim činom osim toga pridonosimo transparentnosti i boljoj usporedivosti naše bilance”, izjavio je dr. Karl-Ludwig Kley, predsjednik uprave za financije koncerna.

U prvom koraku unutar bilance uspostavit će se fond u koji će godišnje pritjecati sredstva iz novčanog toka. Prva uplata u fond predviđena je za treći kvartal 2003. Dugoročni planovi predviđaju izdvajanje fonda iz bilance. Na taj će se način imovina fonda potpuno odvojiti od ostale imovine koncerna, a namjena sredstava bit će ograničena isključivo na isplatu mirovina. Potpuno izdvajanje obveza za mirovine iz bilance predviđeno je do 2020. Stručnu podršku “Lufthansi” u ovom pothvatu pružaju grupacija HSBC Trinkaus & Burkhardt u ulozi multimenadžera i State Street Corporation kao depozitna banka.

Direktor “Croatia Airlinesa” Ivan Mišetić u izjavi za Nacional ističe kako je na sastanku s Carlom Siegelom zaključeno da se strateška suradnja hrvatskog i njemačkog avioprijevoznika uspješno nastavlja i ove godine u prijevozu putnika na zajedničkim code share letovima iz Hrvatske u Njemačku i obratno. Govorilo se i o dosadašnjoj suradnji na tehničkom planu, a treba podsjetiti i da je “Croatia Airlines” u ožujku unajmila zrakoplov Airbus A319 njemačke “Lufthanse” kako bi se povećao kapacitet flote i udovoljilo pojačanim potrebama putnika tijekom ovogodišnje turističke sezone. Carl Siegel i Ivan Mišetić razgovarali su i o pregovorima koje “Croatia Airlines” vodi oko pristupa u regionalno partnerstvo zrakoplovnoj udruzi Star Alliance, koje se koordinira s njemačkom “Lufthansom”, članicom te udruge. Ulazak “Croatia Airlinesa” u regionalno partnerstvo očekuje se krajem ove godine.

Vezane vijesti

Gasi se Germanwings?

Gasi se Germanwings?

Obično dobro informirani tabloid Bild objavljuje detalje korjenite reforme poslovanja Lufthanse. Zbog gubitaka Germanwingsa koji je uzrokovao da i… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika