Objavljeno u Nacionalu br. 451, 2004-06-06

Autor: Dean Sinovčić

OTOCI I ODJEĆA ZA PREDSJEDNIKE I KRALJEVE

Najljepša odijela na svijetu na Brijunima

Umberto Angeloni, predsjednik svjetski poznate modne kuće, za Nacional govori o tome kako na Brijunima planira promicati svoju modnu marku, a prvi je korak u tome turnir Brioni Polo Classic

Umberto Angeloni predsjednik je svjetski poznate modne kuće "Brioni" iz Italije i jedan od organizatora turnira "Brioni Polo Classic".Umberto Angeloni predsjednik je svjetski poznate modne kuće "Brioni" iz Italije i jedan od organizatora turnira "Brioni Polo Classic".Umberto Angeloni predsjednik je svjetski poznate modne kuće “Brioni” iz Italije i jedan od organizatora turnira “Brioni Polo Classic” kojim je prošlog vikenda ponovno doveden polo na Brijune.

Talijanska odijela Brioni nosi više od 20 svjetskih državnika, a među njima i njemački kancelar SchroderAngeloni je počeo raditi za tvrtku “Brioni” 1982., nakon čega se oženio unukom jednoga od dvojice osnivača te modne kuće. Od 1990. on je predsjednik tvrtke koja izrađuje odijela što ih nosi svjetska krema, od Luciana Pavarottija do Kofija Annana. Međutim, Angeloni nije samo preuzeo vođenje dobro uhodane tvrtke, jer su u 80-ima “Brioni” zapali u krizu, iz čega ih je izvukao strateškim potezima poput otvaranja dućana od Rodeo Drivea u Los Angelesu do Avenije Georgea V. u Parizu. Modna kuća “Brioni”, zahvaljujući njemu, održala je kvalitetu i utjecaj. Nedavno je pokrenuo i žensku modnu liniju.

NACIONAL: Koja je veza između modne kuće “Brioni” i Brijunskog otočja? – Veza je vrlo jednostavna. Kad je naša tvrtka 1945. osnovana, tražilo se veliko ime koje bi podsjećalo na luksuz, ekskluzivnost, vrsnoću. Samo jedno mjesto podsjećalo je na to – Brijuni. Zato su osnivači tvrtku prozvali “Brioni”. Dvije godine nakon toga Brijuni su zatvoreni za turiste. Mnogi su ljudi nakon toga zaboravili na Brijune a tvrtka toga imena počela je rasti i postala velikom. Iako je otok bio zatvoren, ime tvrtke postajalo je sve poznatije, iako se nije povezivalo s imenom otoka nego s našim odijelima, koja danas odijevaju najutjecajniji ljudi na svijetu, pa i dvojica najutjecajnijih predsjednika. Zato, kad danas koga pitate što su Brijuni (odnosno Brioni), reći će vam da su to najljepša odijela na svijetu. Danas je vrijeme da se Brijunima vrati slava jer je to oznaka za predsjednike i kraljeve, kao i naša odijela. Polo je također kraljevska igra. Sve se sjajno podudara, otočje Brijuni, odijela Brijuni i polo. Nema snažnije kombinacije.

NACIONAL: Znaju li vaši kupci diljem svijeta išta o Brijunima? – Samo stariji ili oni čiji su stariji rođaci posjećivali Brijune pa vele “moj je djed bio ondje”. Takvih je doista malo. Zato smo ovih dana doveli na Brijune gotovo 50 novinara iz cijeloga svijeta, Timesa, Timea, Figaroa, prilog o ovom događaju bit će prikazan u 98 zemalja. U samo tri dana pokušali smo popraviti pogrešku koja je trajala 60 godina. Zamislite što bismo mogli napraviti na Brijunima u sljedećih 60 ako nam se to dopusti.

NACIONAL: To očito znači da imate nekakve planove. – Naravno, plan je nadasve jednostavan. Ovaj je otok prekrasan i njegov krajolik ne treba narušavati. No infrastrukturu valja poboljšati. Inače, ljudi će dolaziti jednom, ali nikad više. Reći će da je sve lijepo, ali i da se žele udobno smjestiti. Nadalje, postoji i druga vrsta gostiju, svjetski poznati VIP-ovi. Oni ne žele boraviti u hotelima jer ne žele biti viđeni, a pojavljuje se i problem osiguranja. Za takve osobe potrebne su vile koje bi im se iznajmljivale. Za ovu sam priliku iznajmio brod koji je usidren u luci i na njemu su brojni gosti poput Winstona Churchilla, jer oni nisu htjeli biti s ostalim gostima.

NACIONAL: Očekujete li podršku istarskog župana Ivana Jakovčića? – On me uvijek podržava, ali njegova riječ ne može biti zadnja, podrška mora doći iz Zagreba. Uvijek nas je podržavao i predsjednik Mesić, shvaćao naše vizije, ali trebamo podršku Vlade Republike Hrvatske. Treba razviti jadransku obalu. Treba privući svjetske aviokompanije kako bi njihovi zrakoplovi slijetali u Pulu. Dok ne bude tako, gost koji želi doći amo mora unajmiti zrakoplov, što je skupo, ili brod. Valja produljiti turističku sezonu, i prije i poslije srpnja i kolovoza. Ona treba trajati barem šest mjeseci.

NACIONAL: Za odijela marke Brioni rekli ste da dva najutjecajnija predsjednika nose vaša odijela. Koja su to dvojica? – Naša odijela nosi više od 20 svjetskih državnika. Ne mogu vam reći njihova imena jer je to njihova privatna stvar.

NACIONAL: Nije bilo privatnosti kad je bio posrijedi njemački kancelar Gerhard Schroder. – Zato što je on odlučio javno spomenuti marku koju nosi. Rekao je da nosi odijela Brioni. Jednako je postupio i Kofi Annan.

NACIONAL: Dio njemačke javnosti nije bio zadovoljan tim istupom kancelara Schrodera. – Zato što je on socijaldemokrat. Mi mislimo da nije bitno je li tko socijaldemokrar, desničar ili centrist. Uostalom, kancelar predstavlja cijelu Njemačku. Da sam Nijemac, volio bih da je moj predsjednik najbolje odjeven na svijetu. Nakon SAD-a i Japana, Njemačka ima najsnažniju ekonomiju, pa zar im predsjednik treba izgledati neuredno? Oni koji su prigovarali nisu shvatili da nije riječ o Schroderu nego o instituciji, predstavniku Njemačke. Pogledate li zajedničku fotografiju predsjednika država na kakvom summitu, svojega predsjednika želite vidjeti najbolje odjevena.

NACIONAL: Je li taj događaj bio dobra reklama za vašu tvrtku? – Izvrsna.

NACIONAL: Pokušavate li reklamirati svoju tvrtku odijevajući ljude iz industrije zabave? – Mi ih ne odijevamo. Mi nismo poput Armanija koji daruje svoju odjeću poznatima kako bi se reklamirao. Odijevamo one koji sami žele nositi naša odijela. Jedino smo postupili drukčije na snimanjima filmova o Jamesu Bondu. Nismo odijevali Piercea Brosnana nego Jamesa Bonda. Odijevali smo legendu, a ne glumca, ikonu dobrog ukusa, čovjeka koji može birati ženu, piće, automobil. U posljednja četiri filma James Bond nosi odijela Brioni.

NACIONAL: Jeste li bili iznenađeni kad je kompanija MGM, producent filmova o Bondu, pristala na vašu ponudu? – U prvi sam mah pomislio, kako da odjenemo tog tajnog agenta? Onda sam rekao, pa on nije tajni agent, on je legenda. Ostali glumci koji nose naša odijela to čine za potrebe filmova, ali ih producenti uvijek i plate.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika