Objavljeno u Nacionalu br. 461, 2004-09-14

Autor: Eduard Šoštarić

Njemački kataloški div u Varaždinu

6 mil paketa za tržište Hrvatske, BiH i SiCG

Njemački koncern Neckermannu, koji dostavom poštom preko kataloga prodaje odjeću, obuću, namještaj, bijelu i audio i video tehniku i nudi preko 4000 artikala, namjerava u sljedeće tri godine u Varaždinu u centru veličine 10.0000 kvadratnih metara zaposliti 400 radnika i na taj način je stvorio preduvjete za širenje poslova u srednjoj i istočnoj Europi

Neckermann kataloška prodaja d.o.o. djeluje kao dio europskog koncerna Neckermann Versand AG, s 50-godišnjom tradicijom kataloške prodaje, podružnicama u 15 europskih zemalja te više od 15 milijuna kupaca.Neckermann kataloška prodaja d.o.o. djeluje kao dio europskog koncerna Neckermann Versand AG, s 50-godišnjom tradicijom kataloške prodaje, podružnicama u 15 europskih zemalja te više od 15 milijuna kupaca.“Iznimno kvalitetni zaposlenici, izvrsna prometna infrastruktura, blizina Graza pa tako i centrale Neckermann Versand AG u Njemačkoj, vrlo kvalitetne i promptne poštanske usluge u Hrvatskoj pridonijele su odluci da Varaždin postane najveći logistički centar kataloške prodaje Neckermanna u jugoistočnoj Europi. U sljedeće tri godine namjeravamo zaposliti 400 djelatnika, a promet s ukupno 40 milijuna eura gledajući Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, te SiCg udvostručiti, kao i broj paketa koji trenutno iznosi 3 milijuna godišnje”, rekao je Nacionalovom novinaru magistar Harald Gutschi, član uprave Neckermann Versand AG za jugoistočnu Europu.

Neckermann kataloška prodaja d.o.o. djeluje kao dio europskog koncerna Neckermann Versand AG, s 50-godišnjom tradicijom kataloške prodaje, podružnicama u 15 europskih zemalja te više od 15 milijuna kupaca. Godišnji prihod u Neckermannu Hrvatska, kojem je na čelu direktor Damir Vragović, u proteklim je godinama rastao od 10 do 15 posto te trenutno iznosi oko 170 milijuna kuna godišnje, a u četiri je godine tvrtka Neckermann Hrvatska od 12 narasla brojkom na 250 zaposlenika.

S godišnjim prometom od 23 milijuna eura Neckermann Hrvatska postao je vodeći na tržištu istočne Europe. Danas više od polovice domaćinstava u Hrvatskoj kupuje iz vlastitog doma Neckermannove proizvode, što nije slučaj ni s jednom zemljom u okruženju. Varaždinski gradonačelnik Ivan Čehok ocjenjuje posljednju investiciju izvrsnom i ističe kako je grad pratio Neckermann Hrvatska od samih početaka: “Najnovijom investicijom još smo jednom pokazali kako je Varaždin izuzetno privlačan za ulaganja i kako ima sluha za takve investicije. Izašli smo u susret investitorima i oslobodili ih komunalnih naknada, a s druge strane naši se ljudi sve više zapošljavaju i pronalaze radna mjesta. Mogu vam reći kako smo u godinu i pol s 3700 nezaposlenih došli na brojku od 2400, što svakako govori o naporima koje grad ulaže u bolji standard građana. Istaknuo sam predstavnicima Neckermanna kako Varaždin i dalje ostaje otvoren za suradnju u obostranom interesu.”

Najnoviji će centar u Varaždinu, izgrađen u rekordnom roku posredstvom tvrtke Kamgrad iz Zagreba, na više od 10 tisuća četvornih metara imati godišnji kapacitet od 6 milijuna paketa namijenjenih tržištu Hrvatske, Srbije i Crne Gore te Bosne i Hercegovine. Za izradu uredskih i skladišnih prostora te cjelokupnu infrastrukturu uloženo je više od 10 milijuna eura. Prodaja putem kataloga i Interneta u Hrvatskoj uzima sve više maha, a vodeće tvrtke kataloške prodaje na domaćem tržištu su Neckermann i Quelle. Dostava po kataloškoj prodaji ovih tvrtki čini velik, ako ne i najveći, udio poštanskih prihoda Hrvatskih pošta. Obje su tvrtke u sastavu njemačkog koncerna KarstadtQuelle AG. Quelle je orijentiran uglavnom na prodaju odjeće i obuće te kućnih potrepština, a Neckermann u svojoj ponudi ima i namještaj, kućanske aparate, bijelu tehniku, audio i video tehniku te drugo, sveukupno više od 4000 artikala.

Užurbani način života i sve manje vremena za ležerne obilaske trgovina, prednosti su kupovine putem Interneta i kataloga, jer se Internetu može pristupiti i u vlastitom domu ili u stanci na radnom mjestu. Kupljena roba dolazi izravno na kućnu adresu, a mogućnost reklamacije i povrat novca bez rasprava s prodavačima dodatna je prednost Internet kataloške prodaje. Kataloška prodaja namještaja, tehničke robe putem Interneta, prodaja uredskog materijala i slične djelatnosti dobri su primjeri u kojima Internet stranice i Internet trgovina (web shop) smanjuju trošak reklamiranja uz povećanje količine materijala koji trgovac može predstaviti. Nije svatko u prilici tiskati velike količine propagandnog materijala sa slikama robe iz svog asortimana i cijenama. Ograničeni ste na veličinu oglasnog prostora u tisku ili na nekoliko sekundi u radijskom ili televizijskom programu. Njemački Neckermann, poduzeće koje je na trećem mjestu u Njemačkoj i petom u europskim okvirima kataloške prodaje, otvaranjem najvećeg logističkog centra kataloške prodaje u Europi stvorio je preduvjete za strategiju širenja svojih poslova u središnjoj i istočnoj Europi.

Od 1998. zemlje istočne Europe bile su opskrbljivane centralizirano kroz Neckermann versand Austrija AG. Deset zemalja: Slovenija, Hrvatska, Poljska, Češka, Slovačka, Bosna i Hercegovina, južni Tirol, Švicarska, SiCg te Austrija servisirale su se uslugama opskrbe u Grazu. Gotovo 5 milijuna različitih narudžbi bilo je realizirano kroz logistički centar u Grazu, od toga dva milijuna narudžbi austrijskih kupaca i tri milijuna iz drugih zemalja. Na području Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, te SiCg kataloška prodaja Neckermanna na vodećem je mjestu, a u Češkoj i Austriji tvrtka se nalazi na drugoj poziciji po broju narudžbi. Sveukupno Neckermann zapošljava 8 tisuća djelatnika s godišnjom prodajom proizvoda u visini 1,8 milijardi eura. Neckermann Hrvatska započeo je s radom 9. rujna 1999. u Varaždinu tiskanjem prvog kataloga na 68 stranica u približno 60 tisuća primjeraka. Početna naklada kataloga i broja njegovih stranica je znatno uvećana tako da sada Neckermann za hrvatsko tržište tiska približno 5 milijuna tiskanica u koje ulaže 4 milijuna eura. Neckermann je u Hrvatskoj nakon samo dvije godine poslovanja i svih izvršenih investicija postao profitabilna tvrtka te je u srpnju 2001. osnovao vlastitu podružnicu u Bosni i Hercegovini, a potom u kolovozu 2003. podružnicu u Srbiji i Crnoj Gori. Premda je u proteklih pet godina zabilježen izuzetan rast i razvoj Neckermanna, prije svega što se tiče ponude, kupaca i usluga koje se pružaju, tako i broja djelatnika, te opsega poslova u Neckermannu vjeruju kako još uvijek nisu iskorištene sve mogućnosti kataloške prodaje kako na području Hrvatske tako i na području susjednih zemalja.

Za sve artikle iz ponude Neckermann pruža jednogodišnje jamstvo. Isporučivi artikli šalju se iz skladišta u roku od 5 do 10 radnih dana. U mjestima gdje postoji organizirana dostava, paketi se dostavljaju izravno u dom kupca. Otpremni troškovi iznose 22,90 kn čak i kada se roba iz narudžbe (pri istoj vrsti dostave) isporučuje i u nekoliko djelomičnih pošiljaka. Organizirana je i kombi dostava, uz prethodnu obavijest o terminu dostave. Otpremni troškovi kombi dostave za robu u vrijednosti do 500 kn iznose 34,90 kn; za robu u vrijednosti 501-1100 kn iznose 59,90 kn; za robu u vrijednosti 1101-2200 kn iznose 129,90 kn; za robu vrijednosti veće od 2201 kn iznose 139,90 kn.

Plaćanje je moguće pouzećem prilikom preuzimanja pošiljke te se u gotovini plaća iznos računa djelatniku Hrvatske pošte ili Intereurope. Također je omogućeno plaćanje kreditnom karticom uz odgodu do 30 dana od dana narudžbe. Naručeni artikli mogu se platiti karticama American Express, Diners, Eurocard/Mastercard ili Visa. Za namještaj i tehniku moguća je i obročna otplata. Kako bi nagradili dugogodišnje kupce u Neckermannu, već neko vrijeme radi VIP klub program kojeg čini oko 140 tisuća kupaca koji su temeljem određenog iznosa kupnje kod Neckermanna stekli VIP poziciju uz koju dolaze i brojne pogodnosti kao što su specijalne promotivne akcije sniženja cijena, mogućnost povrata robe u roku 30 dana, umjesto uobičajenih 15, i preuzimanje paketa u poštanskom uredu do 10 umjesto sedam dana. VIP kupci ne uživaju samo pogodnosti kod Neckermanna, već i njegovih kooperacijskih partnera. Početkom ove godine Neckermann je u suradnji s Erste&Steiermarkische Bank izdao i VISA revolving kreditnu karticu. Prilikom prve kupnje koja se plaća VISA karticom, Neckermann dodatno nagrađuje, a ako ste VIP kupac usluge su besplatne i niža je kamatna stopa na revolving kredit.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika