Objavljeno u Nacionalu br. 357, 2002-09-18

Autor: Nacionalova redakcija

"JADROPLOV"

Protiv Zvonka Toule, upravo smijenjenog direktora "Jadroplova", Porezna uprava vodi istragu zbog više kažnjivih djela

Neposredni povod smjene Zvonka Toule, predsjednika Uprave “Jadroplova”, bio je, kako je Nacionalu potvrđeno, nestanak 3,85 milijuna dolara, koliko je u “Jadroplov” trebalo stići nakon prodaje broda ”Šolta”. Tim novcem, obećavao je Zvonko Toula, trebalo je isplatiti dugovanja “Jadroplova”, ali i 1,5 milijuna dolara obveza za čak 13 zaostalih zaposleničkih plaća te otpremnine za 100-tinjak djelatnika koji su kao tehnološki višak trebali otići u mirovinu. No, u Split nije stigao niti jedan cent, a sav je iznos zadržao njemački brodar “Peter Dohl” s kojim je Toula potpisao sporni sale & leaseback ugovor o kreditiranju i stavljanju 100-tinjak milijuna dolara vrijedne flote splitskog “Jadroplova” pod hipoteku. Kako postoji opravdana sumnja u štetnost ugovora sa “Peterom Dohlom”, posao sa njemačkim brodarom i Touline aranžmane istražuju nadležni državni organi. Posebnu istragu protiv Zvonka Toule vodi Služba za otkrivanje porezno kažnjivih djela Porezne uprave Ministarstva financija zbog iskazivanja 30 milijuna dolara “napuhanog” gubitka “Jadroplova” po završnom računu 1998. i 1999. godini, što je poslužilo kao alibi sklapanju aranžmana sa njemačkim brodarom. Istraga Službe za otkrivanje porezno kažnjivih djela protiv Zvonka Toule uključila je Ured za spriječavanje pranja novca, te pregled svih bankovnih računa i transakcija, o čemu je izvješten i Ured glavnog državnog odvjetnika RH. Porezna uprava početkom rujna naredila je istragu protiv Toule i Nevena Dadića, vlasnika splitske “Gold štedionice”, u slučaju poslovnih transakcija splitske tvrtke “Dalmatia Cruise Line”, kojoj je Toula bio direktor, istovremeno kada i jedan od ključnih ljudi “Jadroplova”. Udruga malih dioničara je početkom rujna ove godine upozorila većinskog vlasnika HFP da je ”Šolta” postala vlasništvom “Petera Dohla”, odnosno njegove off-shore tvrtke, još prije dvije godine, za 4 milijuna dolara i bez kreditnih zaduženja kojih sada ima, a da niti jedna kuna od prodaje broda ni tada nije ušla u Hrvatsku. Sukladno leaseback ugovoru, njemačka tvrtka je prvo namirila ostatak duga po leasingu, zatim svoje troškove i izgubljeni prihod zbog enormnog zastoja broda u Singapuru zbog kvara, za što nitko nije odgovarao. “Peter Dohl” je sukladno ugovoru potpisanom s Toulom, a za kojega je bez znanja Nadzornog odbora, suglasnost dao predsjednik Skupštine Marinko Filipović, predsjednik DAB-a, posebno uzeo 30 posto čiste cijene ”Šolte” zbog prodaje broda prije isteka ugovora. Inače, još 1998. godine “Jadroplov” je u vlasništvu imao osamnaest brodova, a danas svega tri.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika