Objavljeno u Nacionalu br. 363, 2002-10-30

Autor: Nacionalova redakcija

OPATIJA

Hrvatske političare na zanima politički marketing

David EvansDavid EvansNa ovogodišnjem festivalu oglašavanja FESTO 2002, održanom prošlog vikenda u Opatiji, među brojnim predavačima našao se i David Evans, koji je bio voditelj izbornog stožera britanskih laburista za vrijeme izborne kampanje 1997. godine, kada je Tony Blair došao na vlast te 2001. godine, kada je ponovo izabran. Evans je govorio o političkom marketingu i njegovoj važnosti za suvremene političare, a organizatori FESTO 2002, Hrvatski oglasni zbor, odlučili su posvetiti pažnju političkom marketingu stoga što je iduća godina u Hrvatskoj predizborna, očekujući kako će političari i političke stranke pokazati velik interes za ovu temu.
Suprotno očekivanjima organizatorima FESTO 2002 i unatoč zanimljivim govornicima, nitko od domaćih političara ni stranaka nije došao u Opatiju, što dovoljno govori o tome kako ovdašnji političari vide svoju ulogu u javnom životu, i koliko im je stalo do pozitivnog imagea u javnosti.
Evans je jednom jedinom rečenicom pristao prokomentirati ponašanje hrvatskih političara, i to samo glede njihovih zatamnjenih naočala: “Ljudima kojima ne vidite oči ne možete niti vjerovati.”

David Evans imao je veliku ulogu u dolasku laburista na vlast u Velikoj Britaniji 1997. godine, nakon dugogodišnje dominacije konzervativaca. Stranci se pridružio vrlo mlad, a nakon dvije godine volontiranja, 16 je godina proveo kao njen zaposlenik, sve do lani, kada je napustio mjesto pomoćnika generalnog tajnika Laburističke stranke, zaduženog za marketing. Sa stranačkim kolegom Jonathanom Uptonom osnovao je “The Campaign Compan”, prvu britansku konzultantsku agenciju za politički marketing. Upravo ovoj agenciji povjereno je vođenje aktualne kampanje Tonyja Blanksa, bivšeg ministra u Blairovoj vladi, koji se natječe za gradonačelnika Londona.

“Za stranku je vrlo bitno imati strogo definirano političko usmjerenje. Nemate li njega, ako lutate, nikakav marketing neće vam pomoći da dobijete glasove birača, nikada nećete uspjeti. A zadaća političkog marketinga je navesti ljude, odnosno glasače, da vjeruju političarima, da vjeruju njihovim idejama, da političare prikažu autentičnim, realnim, poželjnim za glasače.” U zadaću političkog marketinga spada i uvjeravanje Britanaca kako Blairovo zalaganje za uvođenje eura u Britaniji nije protivljenje britanskoj suverenosti, već želja za njenim napretkom.

Vezane vijesti

Zbog Opatije žrtvuju ulazak u EU

Zbog Opatije žrtvuju ulazak u EU

Dok se u Bruxellesu prezentira novi akcijski plan za ispunjenje obveza prema Europskoj uniji, vladajuća koalcija niže odluke koje ne samo da nisu u… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika