Objavljeno u Nacionalu br. 337, 2002-04-29

Autor: Nacionalova redakcija

RAT HRVATSKIH KONCERNA

Utrka Podravke i Agrokora

Rivalitet na domaćoj poslovnoj sceni proizvodnje hrane i njene distribucije proteklih je dana još jače došao do izražaja na konferencijama za tisak dvaju najvećih rivala Agrokora i Podravke

Rivalitet na domaćoj poslovnoj sceni, uže – na području proizvodnje hrane i njene distribucije, proteklih je dana još jače došao do izražaja na konferencijama za tisak dvaju najvećih rivala, Agrokora, prehrambeno trgovinskog koncerna u vlasništvu Ivice Todorića, te Podravke, najveće prehrambene kompanije u ovom dijelu Europe. Agrokor je objavio svoje poslovne rezultate za prošlu godinu, u kojima je prihod porastao na 4,7 milijardi kuna, za otprilike 35 posto. No, u tom ukupnom prihodu najveći dio od oko 60 posto ima Konzum, a on je zabilježio i najveći rast od 40 posto. Jamnica, Ledo, Zvijezda, najbolje Todorićeve kompanije, rasli su prosječno dvadesetak posto, što je, budimo objektivni, također izvanredan rast, koji je vjerojatno dobrim dijelom povukao upravo Konzum sklapanjem ugovora i poslova s nizom regionalnih maloprodajnih mreža po cijeloj Hrvatskoj.
S druge strane Podravka, koja je nedavno objavila da joj je ukupni prihod prošle godine bio 2,67 milijardi kuna, dakle dvije milijarde manji od Agrokorovog u kojem dominira Konzum, te dobit od 62 milijuna kuna (Agrokor 98 milijuna), prošlog je tjedna također predstavila ugovor o suradnji s najvećom svjetskom prehrambenom kompanijom Nestle, čiji je ukupni prihod, tek usporedbe radi, veći od 50 milijardi dolara, dok Agrokor i Podravka nemaju zajedno ni jednu milijardu.
Ugovor potvrđuje Podravku kao internacionalnu kompaniju, što u punom smislu riječi Agrokor tek namjerava postati. Njime koprivničko poduzeće postaje distributer proizvoda Nestlea u svim zemljama bivše Jugoslavije osim Slovenije, gdje će ipak distribuirati suženi Nestleov asortiman. Tim će se poslom promet Podravke povećati najmanje 500 milijuna kuna, dakle premašit će tri milijarde, dakle doseći razinu na kojoj je Agrokor bio u 2000. godini.
Podravka je pobijedila Agrokor u natjecanju za kupnju Ital-Icea čime je Ledu počela konkurirati na tržištu smrznute hrane, a također je – ojačana Nestleom – kandidat za kupnju beogradskog Frikoma, poduzeća iz iste smrznute branše, na kojeg je oko bacio i Agrokor. Podravka tvrdi da joj raste i udio na tržištu mineralne vode (Jamnica 80 posto, Studenac – 20 posto), a osim toga ona gotovo polovicu svojih prihoda ostvaruje na inozemnom tržištu, dok je tu Agrokor slab.
Treba se sjetiti da je prije samo pet godina Ivica Todorić službeno izrazio namjeru da kupi Podravku, no suprotstavili su se Koprivničani i dio tadašnjih političara. Iz Podravke je došao odgovor da će oni uskoro ojačati da mogu kupiti Agrokor, odnosno barem neke njegove dijelove.
Treća značajna prehrambena kompanija, Lura Luke Rajića, upravo je u pregovorima s Tvornicom duhana Rovinj o spajanju, zapravo preuzimanju od TDR-a, čime bi definitivno nastala najveća domaća kompanija u vlasništvu hrvatskih građana.

Vezane vijesti

Podravka organizira e-learning konferenciju

Podravka organizira e-learning konferenciju

"Znanje u fokusu" naziv je prve hrvatske konferencije o mogućnostima primjene e-learninga, isključivo u korporacijskom okružju koju organizira… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika